שתף קטע נבחר

מוזיאון ליין: יוצאים מהבית

לכבוד חג הסוכות, אנו יוצאים מהבית, מאמצים את הבחוץ, ומוזמנים להיות אושפיזין במעמקי הים

חלק ראשון: בית

ניקולאס קנדי סיטון (Nicholas Kennedy Sitton), צלם מסן פרנסיסקו, יצר סדרת תמונות בשם Twisted. התמונות מציגות בניינים ורחובות שנראים כמו משהו שיצא מהסרט "התחלה" (Inception). בעמוד הפליקר שלו תמצאו עבודות נוספות העוסקות בחוץ ופנים וכיצד האנשים מתנהלים בנופים האלו - חלקן אחרי מניפולציה פוטושופית וחלקן חפות מכל מברשת. 

לעמוד הפליקר >> 

לעמוד הפייסבוק >>  

 

 

 

עוד במוזיאון ליין:

 

למדור יש חיבה מיוחדת למיניאטורות, ועבודתיה של הצלמת סון יאנג לי (Soon Young Lee) משתלבות מצוין באג'נדה. בעבודותיה היא יוצרת תמונות של חדרים קטנטנים מוצפים בצמחייה, ובתוך החדרים אושפיזין מפתיעים שהופכים את התמונות לסוריאליסטיות למדי.

לתמונות נוספות >>

 

 

האמן מייק דויל (Doyle) יצר טירות ויקטוריאניות כשהוא משתמש בלגו בלבד. אם תשאלו אותו האם בנייה בלגו בכלל יכולה להיחשב כעבודת אמנות, הוא יגיד לכם שזה בדיוק כמו לשאול האם פסל מחימר בלבד הוא אמנות. באחד מהבלוגים שלו, כל כולו על טהרת הלגו, דויל כותב ש"כל דבר יכול להפוך לאמנות אם הוא נמצא בידיים הנכונות". בכל בית כזה הושקעו כ-13 אלף חתיכות לגו וכ-600 שעות מחייו. הטירות עשירות בפרטים ונראות כרדופות רוחות פליימוביל, ואין ספק שהושקעה בהן מחשבה רבה ועבודה מדוקדקת. אך האם די בכך כדי להאמין שמדובר ביצירת אמנות? אתם תחליטו. 

לבלוג הלגו >> 

לאתר >> 

 

 

חלק שני: חוץ

לילה תחת סכך יכול להיות חוויה מפחידה למי שחושש מהחושך, אך יכול להיות ששיטוט באתרו של אנדי קהו (Kehoe) יסלק את הפחדים. קהו הוא אמן אמריקאי שיוצר תמונות מדהימות של לילות מכושפים המזמינים את היצורים לצאת ממסתוריהם. למרות האווירה האפילה, הדמויות שהוא יוצר אינן מאיימות אלא מסקרנות. הן מייצגות פחדים, יחסי עוצמה, חרדות ועוד, אך התחושה שמתקבלת משיטוט באתרו היא תחושה של טיול רגוע. באתר My Modern Met, קהו מצוטט כאומר: "לציורים שלי יש עלילות מאוד ספציפיות, אך אני אוהב את זה כשאנשים משליכים את הסיפורים שלהם ואת החוויות שלהם על העבודות שלי. כך, בדרך מוזרה, חיי כאילו משתלבים בחייו של מישהו אחר, ואני אוהב את הקשר הזה. אני כמעט חושש להסביר את העבודה שלי כי אני לא רוצה להרוס את זה". חלק מעבודותיו אפשר לרכוש באתר ETSY.

לאתר >>

 

 

מהיער נעבור לים, וכדי לעשות זאת נעזר באמנית גרסייה פרייל (Chus Garcia Fraile), שחיה ועובדת במדריד. פרייל היא אמנית רב תחומית שמצלמת, מציירת, מפסלת ועורכת מיצבים ומיצגי וידאו. בסרטון הבא היא עוזרת לנו להיכנס לים עם מסוע. ספויילר, לא קורה שום דבר ב 1:10 שלא קורה ב00:30.

לאתר >> 

 

 

בשנה שעבר, אנדראס פרנק האוסטרלי, צוללן וצלם, צלל באתר בו הוטבעה הוונדנברג, ספינת חיל הים אמריקנית ששירתה במלחמת העולם השנייה. בשנות השמונים הספינה יצאה משימוש ועשרים שנה מאוחר יותר, בשנת 2008, נרכשה על ידי משקיעים שיזמו את הטבעתה בקי ווסט, פלורידה. לאחר שחזר פרנק לאוסטרליה והסתכל על התמונות שצילם, עלה לפרנק רעיון, לאייש את הספינה בדמויות אנושיות - וכך להעניק לה שוב חיים. הוא שילב דמויות בתוך תמונות שצילם בביקורו הראשון, והתמונות הודפסו ונעטפו בסיליקון. צוללנים הורידו את התמונות אל הים והצמידו אותן לספינה באמצעות מגנטים. כך, הילדה הקטנה שקודם לכדה פרפרים, עוברת לתפיסת דגים. באתר הפרוייקט מצוין שבשום שלב לא נעשה שימוש בחומרים מזיקים. את התוצאה תוכלו לראות בתערוכה התת ימית או באתר הפרוייקט. כאשר תכנסו לאתר, שימו לב לחצים בתחית העמוד, שמאפשרים לכם לדפדף בין התמונות.

לאתר >> 

 

 

 

ג'ייסון דקיירס טיילור (DeCaires Taylor) הוא פסל בריטי המתמחה ביצירת פסלים תת מימיים, אשר עם הזמן הופכים לשוניות אלמוגים. טיילור משלב את הידע שלו בשימור, צלילה וצילום תת מימי כדי ליצור מיצבים מיוחדים שמתחילים את חייהם כפסלים וממשיכים אותם כגני אלמוגים. בסרטון הבא תוכלו לראות את האבולוציה שעוברת מושבת הפסלים הדוממת, וגם להציץ לתהליך העבודה של האמן.

לאתר >>

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים