שתף קטע נבחר

מחיר השליטה בשופרסל - 2.4 מיליארד שקל

דיסקונט השקעות שבשליטת נוחי דנקנר פרסמה הודעה לבורסה המפרטת את פרטי עסקת הענק. הרוכשים - קבוצת ברונפמן פישר וליאו נואי - ישלמו 650 מיליון שקל עם השלמת העסקה ואת היתרה תוך 5 שנים. דנקנר: "לבי יהיה עם עובדי שופרסל"

קבוצת דיסקונט השקעות (דסק"ש) שבשליטת נוחי דנקנר אישרה בצהריים (ד') את הפרסום הראשון באתר "כלכליסט" ופרסמה הודעה לבורסה המפרטת את פרטי העסקה למכירת השליטה בשופרסל לליאו נואי, מתיו ברונפמן ושלום פישר.

 

 

מחיר מניית שופרסל לצורך העסקה יהיה 24.18 שקל, פרמיה של 47% על מחיר מניית שופרסל בבורסה עם סיום המסחר אתמול (16.41 שקל). דסק"ש תמכור את מלוא אחזקותיה (46% ממניות שופרסל) תמורת 2.4 מיליארד שקל. הקונים יהיו ישראלום של ברונפמן ופישר וחברה נוספת של משפחת נואי.

 

הרוכשים ישלמו 650 מיליון שקל עם השלמת העסקה, והיתרה תוך 5 שנים ממועד השלמת העסקה. למעשה היתרה תהיה מן הלוואה שדסק"ש תעניק לרוכשים, שמצידם ישלמו תשלומי ריבית כל חצי שנה. במקביל, שלום פישר יקבל מדסק"ש הלוואה של 80 מיליון שתיפרע ב-3 תשלומים שווים החל משנה מיום השלמת העסקה בתשלומים חצי שנתיים.

 

תאריך היעד להשלמת העסקה נקבע על 15 בדצמבר, כאשר עד אז מקווים המוכרים והקונים לקבל את אישור הדירקטוריונים של כל החברות המעורבות - וכן את אישור רשות ההגבלים. בנוסף, חיים גבריאלי ורפי ביסקר ימשיכו בתפקידם בדירקטוריון שופרסל עד שנה לאחר הרכישה כנציגיו של דנקנר בחברה.

 

דנקנר: "הצעה עסקית טובה מאוד"

נוחי דנקנר אמר בתגובה: "שופרסל אינה 'עוד עסק' עבורי. אני אוהב את שופרסל ולבי יהיה עם שופרסל ועם עובדיה תמיד. אך כחברת השקעות המחויבת לבעלי מניותיה, עלינו לזכור שיש להפריד ולהבחין בין אהבתנו לשופרסל לבין שיקולים של כדאיות כלכלית. ברגע שקיבלנו הצעה עסקית טובה מאוד, חייב שיקול זה לגבור על ההיבטים האחרים. אנחנו צפויים לקבל מהקונים מחיר טוב ומצד שני מסייעים להם במתן הלוואה שתאפשר להם נוחות ברכישה.

 

"אני מכיר היטב את ליאו נואי, שהוא איש עסקים בינלאומי, מראשי הקהילה היהודית בבריטניה, ציוני ואוהב ישראל, ואת שולם פישר ומתיו ברונפמן, שותפיי הטובים זה שנים. עבורי הם לא 'רק קונים'. מדובר באנשים מצוינים ואחראים ואני משוכנע שהם יטפחו וידאגו לרשת שופרסל, לעובדיה וללקוחותיה וימשיכו להצעיד אותה בהגינות ובהצלחה כמובילת שוק הקמעונאות בישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נוחי דנקנר
צילום: חגי אהרון
מתיו ברונפמן
צילום: דיוויד קרפ DAVID KARP
צילום: דלית שחם
שופרסל
צילום: דלית שחם
מומלצים