שתף קטע נבחר

צרפת: נסגר תיק אונס נוסף נגד שטראוס-קאהן

אחרי שזוכה מאשמת תקיפה מינית של חדרנית בניו יורק, הודיעה התביעה בצרפת כי לא נמצאו ראיות נגד יו"ר קרן המטבע לשעבר גם בנוגע לתלונת העיתונאית טריסטן בנון

חקירת האונס נגד יו"ר קרן המטבע לשעבר, דומיניק שטראוס-קאהן, נסגרה היום (ה') בשל היעדר ראיות להגשת כתב אישום נגדו. כך הודיעה התביעה בצרפת בנוגע לבדיקת התלונה שהגישה העיתונאית טריסטן בנון, שטענה כי נאנסה על ידו בשנת 2003.

 

שטראוס-קהאן עלה לכותרות בחודש מאי השנה, שעה שחדרנית במלון בניו יורק טענה כי ניסה לאנוס אותה.הוא הכחיש את המיוחס לו, אולם נאלץ להתפטר מתפקידו היוקרתי. שלושה חודשים לאחר מכן, באוגוסט, נגרמה מבוכה רבה לפרקליטות בניו יורק לאחר שהתברר כי החדרנית שיקרה בעדויותיה, שהתבררו כלא אמינות.

 

שטראוס קאהן בבית המשפט. זוכה גם בניו יורק (צילום: AP) (צילום: AP)
שטראוס קאהן בבית המשפט. זוכה גם בניו יורק(צילום: AP)

 

שטראוס-קאהן, שהודיע כי יתמודד לנשיאות צרפת בשנה הבאה, חשב שבכך תמו צרותיו, אולם לא לקח בחשבון את בנון. הסופרת המוערכת הגישה בחודש יולי תלונה במשטרת פריז, לפיה יו"ר קרן המטבע לשעבר אנס אותה בדירתו, בזמן שראיינה אותו לאחד מספריה בשנת 2003. שטראוס-קאהן הכחיש את האשמותיה, אותן כינה "דמיוניות" וככאלה שנובעות מכוונתו להתמודד לנשיאות, אולם במשטרה החליטו לחקור את התלונה.

 

היום הודיעה התביעה הצרפתית כי אין מספיק ראיות שיאוששו את תלונתה של בנון, ולפיכך הם נאלצים לסגור את תיק החקירה נגד שטראוס-קאהן. "לא נמצאו ראיות שיעידו על תקיפה מינית", נמסר בהודעה רשמית. עוד צוין, כי לא ניתן היה להמשיך בחקירה כי מבחינת המדינה מדובר במקרה שחלה עליו התיישנות על פי חוק. בנון טרם הגיבה להחלטת התביעה בעניינה. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בנון. התלוננה אחרי שמונה שנים
צילום: AFP
מומלצים