שתף קטע נבחר

פרס למשפחות השכול: הלב נקרע, אך לא אתערב

הנשיא הבהיר שלא יפעל נגד עסקת שליט: "לבבות כולנו חצויים, אבל חייבים לקבל ההכרעה". אם שבתה נרצחה בפיגוע בדיזנגוף סנטר בירכה: "יותר מהכל אני רוצה שגלעד ישוב לאמו". אב שבנו נרצח בפיגוע בקו 37 בחיפה התלונן: "הנשיא - חותמת גומי"

יום לפני שגלעד שליט חוזר לחיק משפחתו אחרי כמעט חמש שנים וחצי בשבי החמאס ברצועת עזה, נפגש הערב (יום ב') הנשיא שמעון פרס עם נציגי משפחות שכולות שחלק מרוצחי יקיריהן ישוחררו במסגרת עסקת השבויים. הוא הבהיר כי לא יתערב בהחלטה הממשלה, ויעניק חנינה לכל אחד מהאסירים שאמורים להשתחרר בהסכם.

 

 

"איני מקל בצער", אמר הנשיא פרס במפגש עם נציגי ארגון נפגעי פעולות האיבה, "אך איני יכול להתעלם מהעיקרון הבסיסי - הצלת נפש אחת בישראל. מדינת ישראל עומדת בפני הכרעה קשה. לבבות כולנו חצויים, אבל חייבים לקבל החלטה והכרעה". הוא הוסיף כי "הממשלה קיבלה החלטה קשה, אין שר שלא נקרע בתוכו והצלחת העסקה דרשה סודיות מוחלטת גם בפרסום מוקדם של שמות האסירים".

 

פרס עם בני המשפחות השכולות. "איני מקל בצער" (צילום: קובי גדעון, פלאש 90) (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)
פרס עם בני המשפחות השכולות. "איני מקל בצער"(צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

 

עסקת גלעד שליט - הכתבות האחרונות:

 

למרות המחיר כבד - 1,027 אסירים ביטחוניים תמורת חייל אחד - חלק מהמשפחות הביעו תמיכה בעסקה שנחתמה עם החמאס. "סיפרתי לנשיא שמחר אני חוגגת יום הולדת ושלא יכולתי לקבל מתנה יפה יותר משחרור גלעד", אמרה איילת שחק, שאיבדה את בתה בת חן בפיגוע בדיזנגוף סנטר בתל אביב בשנת 1996.

 

לא קיבלו תמיכה פסיכולוגית

אביה של בת חן, צביקה שחק, התלונן על כך שהמשפחות השכולות שמעו על שחרור האסירים מהתקשורת. "היינו מצפים שינהגו בנו ביתר רגישות ויודיעו לנו מראש על שחרור המחבלים", אמר לנשיא, "כפי שנוהגים במשפחות חללי צה"ל, היה ראוי להופיע על דלת ביתנו עם עובדת סוציאלית ופסיכולוג ולהעניק לנו בימים קשים אלו תמיכה פסיכולוגית ומענה לבעיות".

 

מרגלית גורדון, אמה של טלי שנרצחה באותו פיגוע בתל אביב, סיפרה: "הבעתי בפני

הנשיא את תמיכתי בעסקה, למרות הכאב הגדול והעובדה שהעסקה הזו הופכת את הבטן. כאמא שאיבדה את בתה בפיגוע, יותר מהכל אני רוצה שגלעד ישוב לאמו אביבה".

 

לעומתן, יוסי צור ששכל את בנו אסף בפיגוע בקו 37 בחיפה בשנת 2003, ביקש מהנשיא שלא לחתום על טפסי החנינה למחבלים שאמורים להשתחרר במסגרת העסקה ואמר לו כי הוא המחסום האחרון. פרס השיב לו כי אינו מתכוון להתערב בהחלטת הממשלה. "התאכזבתי מהנשיא", אמר צור אחרי הפגישה, "מתשובתו הבנתי שהוא רק חותמת גומי במקרה הזה".

 

הערב צפוי בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ לקבוע אם לקבל את העתירות שהוגשו נגד העסקה. אם השופטים יכשירו את המהלך שאושר על-ידי הממשלה, גלעד שליט יועבר מחר בשעות הבוקר המוקדמות לישראל - ובמקביל המדינה תשחרר 450 אסירים ו-27 אסירות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרס, הערב בפגישה
צילום: קובי גדעון, פלאש 90
"ציפינו שיודיעו לנו על שחרור המחבלים"
צילום: קובי גדעון, פלאש 90
הורים שכולים נגד העסקה
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים