שתף קטע נבחר

דיווח: משעל יטוס עם האסירים המגורשים לסוריה

העיתון "אל חיאת" דיווח כי ראש הלשכה המדינית של חמאס יקבל את פניהם של המגורשים בקהיר ומשם ימשיך איתם לדמשק. משם ימשיכו המגורשים לקטאר ולטורקיה - שם יתקבלו בטקסים

בכירי חמאס ילוו את האסירים שיגורשו לחו"ל: משלחת חמאס, בראשות ראש הלשכה המדינית של התנועה חאלד משעל וסגנו מוסא אבו מרזוק, שהגיעו לקהיר, תקבל את פניהם של 40 האסירים המגורשים בשדה התעופה בבירת מצרים. משם הם יטוסו עם האסירים המגורשים אל המדינות אשר יארחו אותם, במטוס פרטי ששלחה קטאר. כך דיווח הלילה (יום ג') העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון.

 

 

גורם פלסטיני, המעורב בפרטים, מסר לעיתון כי התחנה הראשונה שאליה יטוסו המגורשים תהיה דמשק, שם יערך לכבודם טקס לפני שימשיכו לקטאר ולטורקיה. הגורם ציין כי גם בשתי מדינות אלו יתקבלו המגורשים בטקס.

 

ישראל, כך על פי הדיווח, דרשה שהמגורשים לא ישהו על אדמת מצרים, מחשש שהם יסתננו חזרה לרצועת עזה. לאחר שהצלב האדום יעביר אותם למצרים, יוסעו האסירים המגורשים באוטובוס לאל-עריש ומשם ימריאו לשדה התעופה בקהיר. מי שלא תטוס לקהיר היא אחלאם אל-תמימי, שהסיעה את המחבל המתאבד שהתפוצץ במסעדת סבארו בירושלים - כיוון שתגורש לירדן.

 

עסקת גלעד שליט - הכתבות האחרונות:

 

העיתון גם דיווח כי האסירים שישוחררו לגדה המערבית יהיו כפופים לנהלים ביטחוניים. בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר אישר כי חלק מהאסירים שישוחררו, יהיו נתונים לביקורת ביטחונית בגדה כאמצעי זהירות. באשר לביקורת ולחוסר שביעות הרצון שהוטחה בתנועה, בשל אי שיחרורם של האסירים הכבדים, אמר א-זהאר כי הוא קיבל טלפון מאשתו של בכיר הזרוע הצבאית של חמאס, עבדאללה ברגותי, שאמרה לו כי היא מגלה הבנה לכך שבעלה לא ישוחרר, למרות תקוותה שהוא יהיה ברשימת המשוחררים.

 

לדבריו, היא ביקשה ממנו לעזור בשיפור תנאי האסירים שנותרו בכלא. א-זהאר ציין כי ישנם ערוצי תקשורת בין התנועה למחלקות בינלאומיות באו"ם, הפועלים להסיר את הסגר מעל רצועת עזה. הוא הכחיש את הדיווחים לפיהם נושא הסרת הסגר כלול בעסקה שנחתמה בין הצדדים.

 

באשר לפרשת האסירות שנותרו בכלא בישראל, אמר גורם מצרי המוגדר "מהימן" לעיתון כי ישראל לא מסרה להם את שמותיהן של האסירות הללו, וכך גם הגופים והסוכנויות שאמונים על האסירים ועל זכויות אדם. הוא הוסיף כי מצרים תעשה מאמצים לשחררן.

 

בעניין אחר ציין העיתון מפי גורמים פלסטיניים, כי חאלד משעל צפוי להגיע לביקור בירדן ביום חמישי, בראש משלחת חמאס בתיווך

 קטאר, כדי לרכך את היחסים בין התנועה לבין ירדן, וכי ייתכן שהמשלחת תגיע בליווי של אמיר קטאר, חמד בן חליפה א-ת'אני.

 

על פי הדיווח, אמיר קטאר התערב אישית בנושא ודן על שיפור היחסים בין שני הצדדים עם מלך ירדן עבדאללה. נראה כי הניסיון לקרב בין הצדדים קשור לרצונה של התנועה להעתיק את משרדיה מדמשק, בעקבות המצב המעורער בסוריה. הגורמים ציינו כי מטרת השיחות בין הצדדים תהיה להשיב לירדן גורמים בתנועה, המחזיקים באזרחות ירדנית. הם הוסיפו כי עדיין מוקדם מדי לדבר על השבת מטה התנועה כולו לעמאן.

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
משעל. ליווי לדמשק
צילום: רויטרס
העברת האסירים ביום ראשון
צילום: צפריר אביוב
מומלצים