שתף קטע נבחר
צילום: אבי אוחיון,לע"מ

חגיגה לתוך הלילה: תורה ובירה במצפה הילה

החגיגות ביישובו של גלעד שליט לא שככו עם שובו הביתה. אמנם רחובו נסגר למבקרים, אך הדבר לא מנע מתיירים, מקומיים וכמה חרדים להמשיך לחגוג ברחוב המקביל ובפאב המקומי

צמד אברכים הגיעו הלילה (יום ד') למצפה הילה, התיישבו מול במות השידור הענקיות ופצחו בלימוד תורה. ״הרב שלנו החליט שהמקום הזה הכי טוב ללמוד בו הלילה הזה, שהוא 'הושענה רבא', וכולם צריכים להיות בו ערים".

 

גלעד שליט בדרך הביתה - כל הכתבות והפרשנויות

כל קטעי הווידאו על חזרת שליט

 

"הוא אמר שזה מקום שיש בו הכי הרבה אחדות ואהבה, יהודים וגויים, אז בגלל זה באנו לפה הלילה״, הסביר שמעון מצפת, כשמימינו דיברו ביניהם קבוצת דוברי גרמנית, ומימינם חבורה דוברת ערבית - מה שאולי מדגים את הפסיפס המגוון של החוגגים הלילה במצפה הילה.

 

גלעד חזר הביתה: הכותרות האחרונות

 

החגיגות החלו לקראת ערב ונמשכו אל תוך הלילה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
החגיגות החלו לקראת ערב ונמשכו אל תוך הלילה(צילום: AFP)

 

אירוע החזרה של גלעד שליט לביתו הסתיים לקראת שעות הערב, אך את היישוב המשיכו לפקוד מבקרים מבחוץ ותושבים מקומיים עד שעות הלילה המאוחרות, במה שנראה כמו שילוב של פסטיבל ויום עצמאות יחד. רחוב ביתו של גלעד שליט נסגר לתנועה, והכניסה אליו הותרה רק לתושבי הרחוב, אך כל זה לא מנע מהמסיבה להתנהל ברחוב המקביל.

 

ברחובות היישוב הלילה אפשר היה למצוא חתך אוכלוסייה רחב עם מגוון צבעוני של אנשים. מחרדים שהגיעו להתפלל במקום, מבוגרים חילונים מהמקום שיצאו להרים כוסית וצעירים שלא שיערו שיתעוררו בבוקר אחד ביישוב, הישר לתוך הפקת ענק מרגשת, שתיערך ברחוב הפסטורלי שלהם.

 

שמחת בית השואבה. חוגגים את השחרור בשמפניה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
שמחת בית השואבה. חוגגים את השחרור בשמפניה(צילום: רויטרס)
 

את הפאב המקומי במצפה הילה מילאו בשעות הלילה מבקרים, שהמסיבה עוד לא הסתיימה עבורם. בין בקבוקי הבירה, כדורי הסנוקר ומוזיקת הרוק שהתנגנה, בלט מסך ענק, שעליו הוקרנו שידורי החדשות הישירים, המסקרים את חזרתו של שליט, ובעצם, משודרים ממעלה הרחוב של הפאב.

 

״אני מקווה שגם גלעד יבוא וישתה איתנו בירה פה וייהנה - מגיע לו״, אמר אדריאן, אחד הבליינים במסבאה. ״אנחנו חיים פה ובאים לכאן במיוחד ביום חמישי, אבל הערב זה משהו מיוחד. זו חגיגה לכולם, לא רק לנו. שמחה כמו זו שהייתה היום, לא הייתה כאן מאז שאני זוכר״, אמר בליין נוסף, המתגורר במצפה הילה.

 

אלי הברמן סיפר כי לא הייתה אווירה כזו במקום, אך גם הקפיד להציב גבולות לחגיגות. ״זה לא יהיה שבוע שלם של חגיגות. אנחנו חוזרים לשגרה, זה לא תל אביב פה. זה מקום של אנשים שקמים בבוקר והולכים לעבודה״. אלי אף אמר כי יערוך ערב לכבוד חזרתו של שליט, המתגורר במרחק כ-100 מטר מהפאב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גלעד בבית. הציבור ממשיך לשמוח בחוץ
צילום: AP
שמחה במצפה הילה
צילום: מוטי קמחי
הקהל שחיכה לשליט
צילום: יהונתן צור
מומלצים