שתף קטע נבחר

מחבלת ששוחררה לילדים: מקווה שתהיו שהידים

לפני כשש שנים וחצי ניסתה וופא בס לנצל את העובדה שקיבלה אישור לטיפול רפואי בסורוקה, כדי לנסות לבצע שם פיגוע. לאחר שחרורה היא נפגשה עם ילדים: "לכו בדרכי"

האסירים המשוחררים חתמו כי לא יחזרו לדרך הטרור - אך יש כאלו שכבר מטיפים לאחרים ללכת בדרך זו: יממה לאחר שוופא בס שוחררה מהכלא במסגרת עסקת גלעד שליט, היא קראה היום (ד') לילדים ברצועת עזה להמשיך בדרכה. "אני מקווה שתלכו בדרך שהלכתי לפי רצון האל, ושנראה חלק מכם כשהידים".

 

 

ב-20 ביוני 2005 ניסתה אל-בס, תושבת ג'בליה, לעבור במעבר ארז כשלגופה חגורת נפץ במשקל של יותר מעשרה קילוגרמים. המחבלת היתה אמורה להגיע היום לבית החולים "סורוקה" בבאר-שבע לצורך ביקורת רפואית, וניצלה עובדה זאת כדי לנסות לבצע שם פיגוע. בישראל היא נידונה ל-12 שנות מאסר. כשהתגלתה ניסתה לפוצץ את המטען במחסום ארז, אך מנגנון ההפעלה לא פעל.

 

כותרות נוספות בערוץ החדשות:

 

בתום הפגישה עם המחבלת המשוחררת, הילדים הריעו לה ונופפו בדגלים של הרשות הפלסטינית - כיוון שבס היא פעילת פתח. "ניתן את הנשמה שלנו ואת הדם שלו כדי לפדות את האסירים. ניתן את נשמתנו ודמנו לך, פלסטין".

 

על הנסיון לבצע פיגוע בישראל, סיפרה בס לסוכנות הידיעות רויטרס: "לצערי, כפתור ההפעלה לא עבד, לפני שהייתי צריכה להפוך לשהידית". היא

 גם סיפרה על היום הראשון בביתה ברצועת עזה: "הבוקר התעוררתי בחדרי, לבשתי את הצעיף ורציתי לעמוד בתור - אבל אז הבנתי שאני בבית ואני לא נמצאת יותר בכלא".

 

המחבלת המשוחררת סיפרה גם על תוכניותיה לעתיד. היא אמרה כי בכוונתה ללמוד פסיכולוגיה באוניברסיטה, אך עם זאת לא פסלה כי תשוב לדרך הטרור. "נמשך את מאבקנו ובנימין נתניהו יודע את זה. המעצרים לא ירתיעו אותנו מלהיאבק בחוזקה בציונים שנמצאים באדמתה של פלסטין".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בס בבית עם אמהּ
צילום: AFP
צילום: צפריר אביוב
מנטרלים את המטען שבס החביאה
צילום: צפריר אביוב
מומלצים