שתף קטע נבחר

בקשה לייצוגית: תשלומי ביטוח בריאות היו מיותרים

התובעים טוענים כי שילמו עבור ארבע פוליסות בריאות, כשלמעשה יכלו להסתפק באחת. לטענתם, חברת הפניקס כלל לא טרחה ליידעם בנושא. סכום התביעה: 100 מיליון שקל

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה אתמול (א') תביעה ובקשה להכיר בה כייצוגית כנגד חברת הביטוח הפניקס בגין כפל ביטוח בפוליסות ביטוח בריאות המשווקות לציבור הרחב.

 

 

התובעים – בני זוג, בוטחו בשלוש פוליסות בריאות פרטיות בחברת הפניקס בהן גם ביטוח בריאות פרטי עבור ביתם הקטינה. כעבור מספר שנים בוטחו בני הזוג בנוסף, גם בביטוח בריאות קולקטיבי מטעם מקום עבודתו של הבעל בחברת אינטל והמשיכו לשלם פרמיות לחברת הפניקס.

 

בעת מקרה ביטוח שארע לבעל, הופעל ביטוח הבריאות והפניקס שילמה את תגמולי הביטוח מכח הפוליסה הקולקטיבית, אך, לטענת התובעים, סירבה לשאת בנוסף בפיצוי מלא במסגרת הפוליסה הפרטית וכן סירבה להשיב את הפרמיות של הפוליסות הפרטיות ששולמו על ידי בני המשפחה לאורך השנים, בסכום מצטבר של כ- 8,000 שקל.

 

לטענת התובעים, המיוצגים על ידי עורך הדין טל קדש, הפניקס מבטחת את אותם המבוטחים בביטוחים כפולים המכסים את אותו מבוטח בעד אותו סיכון, וממשיכה לגבות מהמבוטחים כפל תשלום. זאת למרות שבלחיצת כפתור ובהזנת פרטי המבוטח למחשב, יכולה חברת הביטוח, עוד לפני צירוף מבוטחים לפוליסה קולקטיבית, לברר האם כבר קיים ללקוח ביטוח בריאות ובכך לייתר את כפל התשלום.

 

התובעים מבקשים מבית המשפט להורות לחברת הפניקס להשיב לחברי הקבוצה – ששילמו גם הם כפל ביטוח, את הסכומים שנגבו מהם בשבע השנים שקדמו להגשת הבקשה.

 

הערכת התובעים היא כי הנזק לכלל חברי הקבוצה שבשמה הוגשה הבקשה לאישור התובענה הייצוגית, עומד על כמאה מיליון שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חברת הביטוח יכולה הייתה ליידע את הלקוח
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים