שתף קטע נבחר

צילום: רויטרס

ארדואן באזור הרעש: חושש לכפריים בבתי הבוץ

מספר ההרוגים הרשמי ברעידת האדמה בטורקיה עלה ל-270, אבל החשש הוא שרבים קבורים תחת ההריסות. ראש הממשלה הטורקי הגיע לאזור האסון: "כמעט כל הבתים בכפרים קרסו". ילד נשמע בוכה מתוך ההריסות, גבר התייפח: "כאן גר אחייני"

מספר ההרוגים הרשמי הולך ועולה, אבל בטורקיה עדיין לא יודעים כמה בני אדם קבורים מתחת להריסות במחוז ואן. רעידת האדמה במזרח טורקיה, שגבתה את חייהם של לפחות 270 איש, בעיקר בערים ארג'יש וואן, צפויה לפיכך להתברר כקטלנית בהרבה. ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן, ביקר באזור האסון לפנות בוקר (יום ב') והביע חשש לגורל הכפריים, שגרים באזורים שאליהם עדיין לא הגיעו צוותי החילוץ וההצלה.

 

רעש אדמה בטורקיה - כתבות אחרונות ב-ynet:

חיפושים לאור זרקורים: הניצולים העבירו לילה ברחוב

טורקיה: השבנו לישראל כמו לכל מדינה אחרת

מתנדבים מתכוננים לצאת לטורקיה: "יש קשר חם"

מחפשים ניצולים בידיים: "צעקות מבין ההריסות"

 

במסיבת עיתונאים מעט אחרי חצות הלילה אמר ארדואן כי יש מספר לא יודע של נעדרים תחת הבניינים שקרסו באזור הפגוע. הוא הביע חשש גדול לגבי גורל התושבים בכפרים המבודדים שנמצאים באזור, ושהיקף ההרס בהם עדיין אינו ברור.

 

"כיוון שהבניינים עשויים מחומר, הם פגיעים יותר בכל הקשור לרעשי אדמה", אמר ארדואן על הבתים באזורים הכפריים, "אני חייב לומר שכמעט כל הבתים בכפרים כאלה הרוסים". ראש הממשלה הטורקי עצמו ביקר הלילה במרכז העיר ואן מוכת הרעש, סייר בין צוותי החילוץ, וביקר פצועים בבית חולים מקומי. הוא קרא לתושבים שלא להיכנס לבתים שניזוקו באופן משמעותי.

 

ניצולים סביב מדורות ברחוב. טמפרטורות הגיעו לאפס (צילום: EPA) (צילום: EPA)
ניצולים סביב מדורות ברחוב. טמפרטורות הגיעו לאפס(צילום: EPA)

 

מאות צוותים ניסו במהלך הלילה לחלץ ניצולים, ובמקביל הוקמו בתי חולים שדה ומטבחים, כדי לסייע לחסרי הבית. בסך הכל, נשלחו לאזור 1,275 חברי צוותים של חילוץ והצלה מ-38 מחוזות בטורקיה. בנוסף, נטה הצלב האדום אוהלים באצטדיון, על מנת לעזור לחסרי הבית. רבים מהם הצטופפו סביב מדורות, בניסיון לגבור על הטמפרטורות המקפיאות. אזרחים רבים חיפשו ברחובות את קרוביהם הנעדרים, והשתתפו בעצמם במאמצי החילוץ.

 

אנשי ההצלה מנסים לסייע לפצוע, שמת זמן קצר לאחר מכן (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אנשי ההצלה מנסים לסייע לפצוע, שמת זמן קצר לאחר מכן(צילום: AFP)

 

"חכה בסבלנות, חכה בסבלנות"

בעיר ארג'יש, שנפגעה כנראה באורח הקשה ביותר ברעש האדמה, מחלצים ניסו לשחרר מבין ההריסות ילד קטן, כבן עשר, שנתקע תחת גוש בטון. "חכה בסבלנות, חכה בסבלנות", הם ביקשו לקול בכיו של הילד. יד חסרת-חיים של אדם מבוגר, ועליה טבעת נישואין, בצבצה מבין ההריסות.

 

"חכה בסבלנות". מחלצים את הילד יונוס (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
"חכה בסבלנות". מחלצים את הילד יונוס(צילום: רויטרס)

 

העובדה שקווי חשמל ותקשורת באזור ניתקו כתוצאה מהרעש, הקשתה לאורך כל הלילה על מאמצי החילוץ. עם עלות השחר, מימדי ההרס נראו שוב בבירור.

 

חייל שומר על מבנה שקרס בארקיס (צילום: EPA) (צילום: EPA)
חייל שומר על מבנה שקרס בארקיס(צילום: EPA)

 

באתר הריסות אחד, שבו ניצב עד אתמול בניין בן ארבע קומות, ניסה צוות של כבאים מהעיר דיארבקיר,

העיר הגדולה ביותר בדרום-מזרח המדינה, להגיע לארבעה ילדים שככל הנראה נלכדו עמוק מתחת להריסות. מחלצים סחבו שני שקי גופות שחורים לאמבולנס שחיכה בסמוך, אחד מהם קטן, וכנראה נועד לגופת ילד. אשה מבוגרת שעטתה כיסוי ראש ייבבה בסמוך.

 

גבר אחר צעד הלוך ושוב, בוכה, לפני שרץ לעבר צוות חילוץ על גבי ההריסות. "זה היה ביתו של האחיין שלי", התייפח בעוד המחלצים מנסים להרחיקו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הילד יונוס. יד חסרת חיים, עם טבעת נישואין
צילום: רויטרס
מחפשים אחר ניצולים
צילום: AFP
מומלצים