שתף קטע נבחר

הורשע ברצח נער ברמלה, האם זעקה: "מושחתים"

בית המשפט המחוזי הרשיע את ניר חזיזה ברצח יפתח מור יוסף בן ה-17 לפני שנתיים, ובניסיון לרצח עינב כהן. אימו של חזיזה צרחה על השופטים, משפחתו של הנרצח: "נעשה צדק"

בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה הרשיע היום (ב') את ניר חזיזה ברצח הנער יפתח מור יוסף ברמלה ובניסיון לרצח עינב כהן, באוגוסט 2009. אימו של חזיזה פרצה בצעקות וצרחה על השופטים: "אתם מושחתים". בני משפחתו של הנרצח אמרו כי "נעשה צדק".

 

עוד בערוץ החדשות:

 

בהכרעת הדין ציין הרכב השופטים, בראשותו של השופט מנחם פינקלשטיין: "בחינת המסכת הראייתית שהוצגה לפנינו מובילה למסקנה כי הוכח מעל לכל ספק סביר שהנאשם, ניר חזיזה, הוא האדם אשר ביצע את הירי וגרם למותו של הנער יפתח. בסיס הראיות כנגד הנאשם הוא זיהויו על ידי עיניו כמבצע, זיהוי שהוא, לשיטתנו, נאמן לחלוטין, ושרמת האמינות שלו גבוהה במידה המקנה לו משקל מכריע".

 

חזיזה עם סנגורו עו"ד ירום הלוי. "מושחתים" (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
חזיזה עם סנגורו עו"ד ירום הלוי. "מושחתים"(צילום: ירון ברנר)

 

לאחר הכרעת הדין פרצו קרוביו של הנער יפתח בבכי והוצאו מהאולם מהדלת הצדדית. "האמנו וידענו שהשופטים יעשו מלאכתם נאמנה ויידעו להוציא את הצדק לאור", אמרו. מנגד, משפחתו של חזיזה וחבריו הזועמים צעקו במסדרונות בית המשפט וקיללו את השופטים.

 

"לא צריך לפחד" 

התובעת בתיק, עו"ד אורלי בן-ארי מפרקליטות מחוז מרכז, הביעה שמחה רבה בעקבות הרשעתו של חזיזה. לדבריה, מדובר היה בתיק מורכב ובעייתי. "זה תיק טעון ונעשתה בו עבודה קשה כדי להוכיח את הצדק", הוסיפה. עו"ד בן-ארי גם החמיאה לימ"ר מרכז של המשטרה ש"ביצעה עבודת חקירה מצוינת". לדבריה, "המסר שנתנו השופטים היום הוא שציבור או אנשים בכלל שעדים לאירוע כזה לא צריכים לפחד ויכולים לבוא, לדבר ולהעיד. בית המשפט דחה באופן חד משמעי את כל טענות ההגנה".

 

הוריו של יפתח מור יוסף בבית המשפט (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
הוריו של יפתח מור יוסף בבית המשפט(צילום: מוטי קמחי)

 

סנגורו של הנאשם, עו"ד ירום הלוי, אמר: "קרה דבר חמור במדינת ישראל, משום שמדובר בעד זיהוי יחיד, שלפי הגרסה שלו, ראה את העיניים והשפתיים של היורה. לא רק העובדה שהיורה היה עם קסדה שחורה ואטומה, אלא גם אם נלך על גרסת המתלונן, לא ניתן היה להרשיע אותו. יש פה זיהוי על סמך עיניים. מדובר ביום עצוב למדינה ואני אומר לאזרחים שיש להם מה לדאוג".

 

לפי כתב האישום שהוגש נגדו, נאשם חזיזה כי רצח את הנער בשגגה, בעת שניסה לרצוח את כהן בגלל סכסוך כספי ביניהם. כתב האישום מתאר כי חזיזה ירד מקטנוע כשקסדה לראשו ופתח במרדף אחר כהן, במהלכו ירה 13 כדורים. אחד מהם פגע במור יוסף, שישב על ספסל סמוך, והרג אותו. אחד מעדי התביעה היה כהן, יעד החיסול, שנפצע אנושות, אך הצליח להתאושש ולהפליל את חזיזה.

 

לבקשתו סנגורו של חזיזה, עו"ד הלוי, בחודש מארס האחרון הגיע הרכב השופטים בראשות השופט מנחם פינקשלטיין לזירת הרצח ברמלה, שם ביקש הלוי לשכנע אותם כי מרשו חף מפשע.

 

על מנת לשחזר את תנאי הזירה באופן מדויק ככל האפשר, ביקש עו"ד הלוי מהשופטים לנסות לזהות את עו"ד עדי קידר, המוכר להם מהופעותיו התכופות בבית המשפט, כשפניו מכוסות בקסדה ומשקפי שמש בפרק זמן קצר של שניות. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניר חזיזה. בדרך לכלא
צילום: ירון ברנר
יפתח מור יוסף. קורבן תמים
עו"ד בן-ארי. "עבודה קשה"
צילום: ניב קלדרון
מומלצים