שתף קטע נבחר

היועץ המשפטי: שמות כ"ץ וביבי יצונזרו מהשלטים

לפני כשנה הוצבו בכל רחבי הארץ שלטי ענק המדווחים על עבודות שונות, בהן אמורה לעסוק החברה הלאומית לדרכים. שר התחבורה ישראל כ"ץ וראש הממשלה בינימין נתניהו, זכו בהם לאזכור בולט ומרשים. בעקבות תלונות כוסו השלטים לחלוטין עם יריעות פלסטיק שחור. כעת נחשפים שלטי "תחילת עבודה" שוב, ללא שמותיהם של ראש הממשלה ושר התחבורה

שלטים בשירות הממשלה, הגרסה המצונזרת. לפני כשנה הוצבו לאורך כבישים מרכזיים מספר רב של שלטי ענק, המדווחים על עבודות עתידיות של החברה הלאומית לדרכים (מע"צ). למשל חידוש קו רכבת העמק ההיסטורית. לצד דיווח על מועד תחילה וסיום הפרויקטים השונים, הוזכרו בגדול שר התחבורה ישראל כ"ץ, וראש הממשלה בנימין נתניהו. שבועות ספורים מאוחר יותר וללא כל סיבה רשמית, כוסו לפתע השלטים ביריעות פלסטיק כהות אטומות.

 

אלא שמראה השלטים המכוסים ביריעות כהות השתנה לפתע לפני מספר ימים. שלטי פרויקטים העומדים להתחיל בקרוב נחשפו שוב לעיני נהגים ונוסעים, אלא שניכר בהם הבדל בולט - שמות השר וראש הממשלה נעלמו. ל-ynet נמסר מחיקת השמות נעשתה בעקבות הנחיית היועץ המשפטי של הממשלה, אשר נדרש לעניין לאחר הביקורת שנמתחה על האזכור העצמי רב הרושם.

 

 

גם ביבי, גם כ"ץ - השלטים לפני (צילום: יואב גלזנר) (צילום: יואב גלזנר)
גם ביבי, גם כ"ץ - השלטים לפני(צילום: יואב גלזנר)

 

בלי ביבי, בלי כ"ץ: השלטים אחרי (צילום: יואב גלזנר) (צילום: יואב גלזנר)
בלי ביבי, בלי כ"ץ: השלטים אחרי(צילום: יואב גלזנר)

 

חבר הכנסת נחמן שי תוהה

שלטים ראשונים הוצבו בחודש אוקטובר 2010. וכחודש לאחר מכן, עלתה שאלת חוקיות אזכור השר וראש הממשלה בישיבה שנערכה בכנסת, ביום ה-3 בנובמבר 2010. חבר הכנסת נחמן שי (קדימה) הגיש שאילתה לשר התחבורה תחת הכותרת: "הצבת שלטי חוצות בניגוד לדין". בשאילתה תוהה שי "כיצד מתיישב הדבר עם חוק הדרכים (שילוט) ... ועם הנחיית היועץ המשפטי לממשלה מ-1999 בנוגע לפרסומים של שרים".

 

בתגובה ענה שר התחבורה, ישראל כ"ץ: "הנקודה היחידה שהיית יכול באמת לשאול: מדוע ראש הממשלה ואני הסכמנו ששמנו יהיה. אני יכול להגיד לך שאפילו בדקתי את ההגהה לראות איפה השמות יהיו, ומה המשמעות שזה יקבל. אני הסכמתי וראש הממשלה הסכים בצורה ברורה, כי זה מצוי במקום שמחייב התייחסות... השלט הוא אינפורמטיבי... אלה שלטים שמוצבים באותו מודל כל הזמן, בעשרות פרויקטים, חלק עם שמות וחלק בלי...".

 

בעקבות פניית ynet לאחר הסרת כיסויי השלטים, בחרו במשרד התחבורה שלא להגיב לנושא, והפנו את השאלות לחברה הלאומית לדרכים. תגובתה של זו האחרונה לנושא: "בהמשך להנחיית המשנה ליועץ המשפטי, פנה מנכ"ל משרד התחבורה למנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, בבקשה לחשוף את השילוט המציין את ביצוע העבודות לאורך הדרכים. בדרכים בהן מתבצעות עבודות, או צפויות להתחיל, יחשפו על-פי ההנחיה, כל השלטים המציינים את ביצוע העבודות ולוח הזמנים, תוך כיסוי חלקי השלט המציינים את שמות השרים הקשורים בפרויקט. בדרכים בהן לא מתבצעות העבודות או שטרם פורסמו מכרזים לביצוען, ישמר הכיסוי שעל השילוט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אוקטובר 2011: השלט מכוסה
צילום: יואב גלזנר
אוקטובר 2010: השלט גלוי
צילום: יואב גלזנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים