שתף קטע נבחר

תערוכת בייק 2011 - לפעמים יותר זה פחות

תערוכת האופניים שכללה גם את תחום הריצה והכושר, הותירה אצל חלק מהמבקרים טעם של עוד, אבל דווקא המשתתפים לא היו מרוצים. הסיבה: מיעוט מציגים, גם של רשתות גדולות. האם המחיר הגבוה שנדרש מהם גרם לכך?

 

"האכזבה שלי והכישלון הגדול של הענף, נובעים מכך ששאר היבואנים הגדולים לא הגיעו", כך אומר לי אייל ברהמס, מנכ"ל רשת "מצמן את מרוץ" המוכרת. ואפשר להבין אותו. הנה, בשנה שעברה נדרש ברהמס לביתן שלם בתערוכה, גדול משמעותית מהביתן הנוכחי. הוא גם לא חושש לבקר את הקולגות שוותירו על השתתפות: "לאן אנחנו רוצים להוביל את הענף הזה? כולם יודעים שיש תערוכה פעם אחת בשנה, וכולם היו צריכים להתגייס ולהראות נוכחות".

 

עוד בתחום האופניים ב-ynet:

 

מדוושים בתערוכה -גם בילוי (צילם: חובב הרוש, מגזין אופניים) (צילם: חובב הרוש, מגזין אופניים)
מדוושים בתערוכה -גם בילוי(צילם: חובב הרוש, מגזין אופניים)

 

כשהוא מתייחס לנעדרים, מכוון ברהמס את דבריו בעיקר למתחרים מרשתות גדולות ומוכרות אחרות. וסיבה להיעדרות זו, אפשר אולי למצוא בדברים שאמר ניר ליבנר, אלוף ישראל בשנתיים האחרונות באופני כביש: "התערוכה נתנה במה גדולה וחשיפה רבה לסוחרים בענף האופניים. אך בעיני, המחירים שהמארגנים דרשו מהמציגים לא מוצדקים. אי אפשר לדרוש סכומים כל-כך גבוהים, במיוחד כשגובים תשלום עבור כניסה".

 

גישה אחרת ניתן היה למצוא בדבריו של עמוס וולף, מאמן נבחרת ישראל באופני כביש לשעבר: "מבחינת היבואנים זו הייתה תצוגה מרשימה, ומי שלא היו בתערוכה פשוט הפסידו ובגדול".

 

ומה בכל זאת היה?

הנעליים החדשות של חברת Funkair הישראלית עליה סיפרנו לכם זה מכבר, שעד השנה שיווקה אך ורק בגדי רכיבה. נעלי הרכיבה - מעור קנגורו חזק וקל - שהיא מציגה מחוממות בחום של 180 מעלות במשך חמש דקות כד להתאים את סוליית הנעל לכף הרגל הייחודית של הרוכב.

 

נעלי רכיבה - שלא תדעו יבלות (צילם: חובב הרוש, מגזין אופניים) (צילם: חובב הרוש, מגזין אופניים)
נעלי רכיבה - שלא תדעו יבלות(צילם: חובב הרוש, מגזין אופניים)

 

מערכת השמע של חברת Cardo - BK1 מיועדת לרוכבי אופניים, אך למעשה זו דיבורית שפותחה עבור רוכבי אופנוע. היא מאפשרת האזנה למוזיקה וקשר אלחוטי בין שלושה רוכבים בטווח שבין 500 ל-800 מטרים.

 

בקבוק המים עם פילטר ניתן למילוי עם מי ברז, אך ברגע שלוגמים ממנו, המים מסוננים דרך פילטר פחם מיוחד המנקה אותם מטעמים וריחות מיותרים.

 

אופניים מתקפלים צוברים פופולריות, ובתערוכה בלטו כמה משווקים ומרכיבים מעניינים. חברת סער הביאה לישראל את ה-UBike, אופניים גרמנים מתקפלים עם שיפורי בטיחות באזורי הקיפול. המשקל הוא כ-12 ק"ג, וניתן להכניס אותם לתיק נשיאה מיוחד. יחסי העברת ההילוכים מפצים על קוטר הגלגל הקטן, והאופניים אמורים לצבור מהירות שיוט טובה.

 

היה מה לראות שם - עובדה (צילם: חובב הרוש, מגזין אופניים) (צילם: חובב הרוש, מגזין אופניים)
היה מה לראות שם - עובדה(צילם: חובב הרוש, מגזין אופניים)

 

נחמד היה לפגוש בחברת "בוטקייה" הוותיקה מאיטליה, המהווה חלק מהיסטוריית ענף האופניים בישראל. החברה הציגה כאן מגוון דגמים מרהיבים, החל מסיטי-בייק עם מראה אירופי מסורתי-אופנתי ועד אופני קצה לכביש ולשטח מקרבון איכותי למראה, כמו-גם דגם מתקפל ומעוצב, עם כנף אחורית נאה שמהווה המשך ישיר של השלדה - מצוין לימים גשומים ולמניעת פס שחור בגב.

 

מכירים את שימנו היפנית? אין ספק שכן, ובתערוכה הוצגה מערכת העברת הילוכים אלקטרונית של החברה. מדובר באולטגרה D2 המאפשרת העברת הילוכים חלקה ושקטה מבלי להזדקק לכבל שיחבר בין ידית ההילוכים למעביר ההילוכים מאחור. החיסרון היחיד - המחיר שבינתיים נמצא בשמיים.

 

אולי בשנה הבאה

התערוכה שארכה שלושה ימים משכה לדברי המארגנים למעלה מ-20 אלף מבקרים, ובהתחשב בשוק המקומי, זה ממש לא מעט. היטיב לבטא זאת נמרוד כהן, ששימש כיועץ לנושא האופניים בתערוכה: "המבנה הנוכחי של אופניים-ריצה-כושר הוא זה שיישאר לשנים הקרובות. 2011 היא שנה קשה מקודמתה עבור ענף האופניים, אך אני מאמין שב-2012 יהיה גידול של 20-30% במכירות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ובכל זאת, היה גם סטייל
צילם: חובב הרוש, מגזין אופניים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים