שתף קטע נבחר

מהומה בכנסת: הקואליציה הפילה חוקים חברתיים

גם תמיכה נקודתית של יו"ר הכנסת לא סייעה לאופוזיציה, ושורת חוקים חברתיים נפלו בזה אחר זה, אחד מהם בעקבות מה שכינו בקדימה "גניבת הצבעה" של סגן היו"ר, אופיר אקוניס

יום סוער בכנסת: שורה של חוקים חברתיים שהועלו להצבעה על ידי סיעות האופוזיציה עם פתיחת המושב נדחו היום (ד') בזה אחר זה על ידי חברי הקואליציה, בחלק מהמקרים תוך מהומה גדולה שהתרחשה באולם המליאה.

 

אופוזיציה לנתניהו - כותרות אחרונות ב-ynet:

 

עוד בערוץ החדשות :

 

זה החל עם חוק יסוד זכויות חברתיות שהעלו ח"כ עמיר פרץ (העבודה), זהבה גלאון וניצן הורוביץ (מרצ), ונועד לעגן את זכויות האזרח בנושאים שונים. הקואליציה התגייסה כולה להפלתו, אולם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, החליט לתמוך בו בכל זאת. "למרות שאינני מסכים עם כל סעיפי ההצעה", אמר, "אין צורך לברוח מהאולם. ראוי שהממשלה תאפשר לדון במה ניתן ומה לא ניתן להשאיר מההצעה, תוך אחריות לחברה ולכלכלה בישראל".

 

ריבלין ופרס עם פתיחת מושב הכנסת (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
ריבלין ופרס עם פתיחת מושב הכנסת(צילום: גיל יוחנן)
 

הצבעת ריבלין בניגוד לעמדת סיעתו לא היתה המהלך הפוליטי הדרמטי היחידי. בהמשך, העלה ח"כ מאיר שטרית (קדימה) הצעה לפטור מתשלום מס ברכישת דירה ראשונה, הצעה אחת מתוך שורה ארוכה של חוקים חברתיים בתחום הדיור שהגישה סיעתו.

 

חברי קדימה, כמו גם יתר סיעות האופוזיציה, התייצבו להצבעה בנוכחות כמעט מלאה, אולם לטענתם, התמהמה סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד), שניהל את הישיבה, באופן מכוון עד שהפעיל את מערכת ההצבעה, וכך איפשר לקואליציה להיכנס לאולם ולהפיל את הצעת החוק.

 

לטענת חברי קדימה, אקוניס "גנב את ההצבעה" ונהג במרמה, באופן לא הגון וכנגד הכללים הפרלמנטריים הראויים. הדיון הופסק למשך דקות ארוכות, במהלכן הכחיש אקוניס את הטענות. ריבלין עצמו התערב במהומה וביקש מקדימה

להגיש תלונה מסודרת ולהפסיק לעורר מהומות במליאה.

 

בהמשך הופלו חוקים רבים נוספים של חברי האופוזיציה, בהם הצעה לקידום דיור בר-השגה לצעירים, הנחה של 50% בארנונה לצעירים וסטודנטים, בניית דירות שגודלן מותאם לרוכשים צעירים, הלוואה לצרכי דיור לחיילים משוחררים והצעה המגבילה את דמי השכירות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ריבלין. התערב במהומה
צילום: נועם מושקוביץ
אקוניס. התמהמה?
צילום: גיל יוחנן
מומלצים