שתף קטע נבחר

דיווח שברלוסקוני יתפטר היום טלטל את השווקים

ראש ממשלת יוון כבר בדרך החוצה, ובאיטליה - מדינה אחרת שחובותיה האדירים מאיימים על יציבות גוש האירו - דווח שגם סילביו ברלוסקוני צפוי להתפטר בתוך שעות. הוא הכחיש את הדברים, רק אחרי דקות ארוכות שבהן הבורסות היטלטלו

יוון, מאחורייך: שני עיתונאים המקורבים לראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, אמרו כי ייתכן שהוא יתפטר מתפקידו עוד היום (ב'). הדיווח על כך טלטל מיד את השווקים, אך בחלוף שעה קלה הכחיש ברלוסקוני את הדברים.

 

עוד חדשות מהעולם הגדול:

 

ג'וליאני פררה, עורך העיתון "פוגליו" ושר לשעבר שנחשב קרוב למדי לברלוסקוני, כתב באתר האינטרנט שלו: "זה שברלוסקוני עומד להתפטר - זה ברור. זו שאלה של שעות, יש אף שאומרים כי זו שאלה של דקות". פרנקו בשיס, סגן המנהל בעיתון "ליברו" המוכר כעיתון האוהד את ברלוסקוני, כתב בעמוד שלו ברשת החברתית טוויטר כי ברלוסקוני יתפטר הלילה או מחר בבוקר.

 

ברלוסקוני. החוב של איטליה הוא החמישי בגובהו בעולם (צילום: AP) (צילום: AP)
ברלוסקוני. החוב של איטליה הוא החמישי בגובהו בעולם(צילום: AP)

 

איטליה שקועה במשבר כלכלי קשה, וחובותיה עומדים על כ-1.9 טריליון אירו. מדובר בחוב החמישי בגובהו בעולם, ולשם השוואה חובה של יוון, האחראית הראשית כרגע לחוסר היציבות הכלכלית בעולם, קטן פי חמישה.

 

רק אתמול הפגינו במרכז רומא עשרות אלפים מתומכי האופוזיציה נגד ברלוסקוני. הם קראו לו להתפטר מתפקידו על רקע המשבר הכלכלי שפוקד את אירופה ואת ארצם בפרט, ומנהיג המפלגה הדמוקרטית אמר במהלך ההפגנה כי הוא מוכן לחבור לשאר מפלגות האופוזיציה כדי לכונן ממשלה חדשה.

 

עם ברלוסקוני אף פעם לא משעמם:

 

בשבועות האחרונים כבר הועלו השערות בדבר האפשרות שהקואליציה של ברלוסקוני עשויה להתפרק, אך ברלוסקוני דחה את הדברים ואמר כי אין בכוונתו להקדים את הבחירות, שעתידות להתקיים בשנת 2013. הוא טען כי ההליכה לבחירות בעיצומו של המשבר הכלכלי רק תפגע במדינה: "חשוב שנשמור על רוב מאוחד כדי להעביר בהצבעה את הרפורמות הנחוצות".

 

ברלוסקוני נהנה בעבר משיעורי תמיכה גבוהים מאוד בציבור האיטלקי, אולם באלה חלה ירידה בעקבות השערוריות הרבות - כולל פרשות המין - שבהן נקשר שמו בשנה האחרונה. בתווך הוא שרד כמה הצבעות אמון בממשלתו בעזרתה של "הליגה הצפונית", בעלת בריתו הקואליציונית, אולם פרשנים באיטליה החלו להעריך לאחרונה כי ממשלתו לא תשרוד עוד זמן רב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברלוסקוני. זה הסוף?
צילום: EPA
מומלצים