שתף קטע נבחר

כור גרעיני? קושי בישראל להשיג חומר רדיואקטיבי

ראש אגף קרינה במשרד להגנת הסביבה, ד"ר סטיליאן גלבר: מדינת ישראל החליטה שצריך להקים תחנת כוח גרעינית כחלק מסל האנרגיה, אך היא לא תקים כזו ב-30-20 השנים הקרובות

"למדינת ישראל לא תהיה תחנת כוח גרעינית ב-30-20 השנים הקרובות, מפני שהיא מתקשה להשיג חומר רדיואקטיבי" - כך אמר היום (ב') ראש אגף קרינה במשרד להגנת הסביבה, ד"ר סטיליאן גלברג, המשמש גם כחבר בצוות ההיגוי לבדיקת קדם היתכנות להקמת תחנת כוח גרעינית בישראל.

 

 

הדברים נאמרו בכנס של החברה להגנת הטבע, שהתקיים בבנייני האומה בירושלים. "כור גרעיני זה לא פצצה גרעינית, אנשים חושבים שכור גרעיני יכול להתפוצץ, זה רחוק מזה. קיימים כורים גרעיניים בטוחים בכל מצב", הדגיש ד"ר גלברג, "אין ספק כי את יחסי הציבור הגרועים ביותר מקבלת האנרגיה גרעינית, אבל לא תמיד תחושות הבטן קשורות למציאות. סל האנרגיה צריך לכלול כמה שיותר מרכיבים של אנרגיה חלופית, כולל גרעינית", אמר גלברג.

 

לדברי גלברג, ישראל החליטה שצריך להקים כור גרעיני כחלק מסל האנרגיה שלה, וכבר הוקמה ועדה שעושה עבודת קדם תכנון ובודקת אם יש סיכוי להקמת תחנה כזו. "כרגע יש קושי לקנות חומר ריואקטיבי, אבל גם אם נשיג חומר, אנחנו עדיין מנסים לגייס את הידע ואת האופציות האפשריות", אמר.

 

כנס ירושלים לסביבה וטבע, שאירגנה החברה להגנת הטבע ובשיתוף משרד התשתיות הלאומיות והמשרד להגנת הסביבה, הוקדש לנושא אנרגיה וסביבה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תחנת כוח גרעינית בגרמניה
צילום: gettyimages imagebank
מומלצים