שתף קטע נבחר

מבוכה לפרקליטות: נאשמים ב"תג מחיר" שוחררו

השופטת גם תקפה את התנהלות המשטרה והפרקליטות שהגישה את כתבי האישום באיחור: "הראיות מעוררות תמיהה"

לבית משפט השלום בירושלים הוגשו היום (ב') כתבי אישום נגד שלושה נאשמים בביצוע פעולות "תג מחיר" בחודש מרס. אולם, בשל מחסור בראיות ואיחור בהגשת כתב האישום הורתה השופטת תמר בר-אשר צבן לשחרר את השלושה ממעצר ומתחה ביקורת על התנהלות המשטרה והפרקליטות.

 

"תג מחיר" - כותרות אחרונות:

האלוף דנגוט: לשפר החיים בגדה ולגנות 'תג מחיר' 

רבנים נגד תג מחיר: "מנוגד לדרך התורה"

חשד לתג מחיר: 20 עצי זית נכרתו בבית צפאפא

 

שלושת הנאשמים הם הלל ליבוביץ, ישראל כץ וקטין. לפי כתב האישום שהוגש נגד ליבוביץ, הוא הסב נזק לג'יפ מסוג טויוטה, השייך לקבלן מבית חנינא שבמזרח ירושלים, בעת שחנה בשכונת גבעת שאול בבירה. הוא ניפץ את החלונות, ניקב את הצמיגים ופגע בפנים הרכב.

 

עוד בערוץ החדשות:

שבועיים אחרי הנישואים: החתן וחמו נהרגו בתאונה 

אושר: העונש המירבי על "פגע וברח" - 14 שנים

נתניהו תומך באיסור על מימון זר לארגוני שמאל

 

לפי כתבי האישום הנוספים שהוגשו נגד כץ והקטין, השניים נתפסו במחסום בוואדי ערה כשברכבם נמצאו בקבוקי בנזין, כפפות, מסכות סקי ותרסיס פלפל.

 

בנוסף להגשת כתבי האישום, ביקשה המשטרה גם להאריך את מעצרם של השלושה עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. אולם, השופטת לא קיבלה את טיעוני המשטרה ושיחררה את הנאשמים בערבות של 4,000 שקל, לכל אחד.

 

"המשטרה מנסה ליצור הד תקשורתי" 

היא גם תקפה את המשטרה והפרקליטות על כך שכתב האישום הוגש באיחור עם ראיות חלשות. "הראיות החדשות מעוררות תמיהה באשר לבקשה למעצר המשיבים שהוגשה רק עכשיו", ציינה השופטת, "יש לזכור שהשתייכותו הלאומית או הדתית של בעל הרכב אינה מהווה יסוד מיסודות עבירת החבלה במזיד לרכב. לאור האמור, המשיבים ישוחררו בכפוף להתחייבותם שיתייצבו לכל חקירת משטרה או לכל דיון בבית משפט כל אימת שיידרשו לעשות כן".

 

המשטרה ביקשה כי ביצוע פסק הדין יעוכב על מנת שיוכלו לערער על כך, אך השופטת דחתה את בקשתם. לאחר הדיון אמר עו"ד דוד הלוי, המייצג את הנאשמים מטעם עמותת "חננו", כי "בית המשפט הורה לשחרר את מרשיי ללא תנאים מגבילים ואף סירב לבקשת המשטרה לעכב את ביצוע החלטתו באופן שמדבר בעד עצמו".

 

לדבריו, "מתקבל הרושם שהמשטרה ניסתה בכל דרך להביא למעצרם של מרשיי חרף העובדה שהם נחקרו ושוחררו מספר פעמים מתוך מטרה לייצר הד תקשורתי. בית המשפט לא התרשם מטיעוני המשטרה והפרקליטות והתוצאה בהחלט מדברת בעד עצמה. אכן כדאי למשטרה לבדוק את עצמה ויפה שעה אחת קודם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אתר יפו 48
"ראיות מעוררות תמיהה"
צילום: אתר יפו 48
מומלצים