שתף קטע נבחר

אח שהואשם באונס מטופלת שיקר בעדותו - וזוכה

הנאשם שיקר בבית המשפט וטען כי כלל לא קיים יחסי מין עם המתלוננת. השופטים דחו את גרסתו, אך קבעו כי "אין בכך די כדי להוכיח כי המעשים בוצעו שלא בהסכמתה החופשית"

שיקר וזוכה. אח שעבד בבית החולים "שלוותה" זוכה הבוקר (יום ג') מאשמת אונס אחת ממטופלותיו, זאת על אף קביעת שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב כי הנאשם שיקר בעדותו בנוגע לקיום יחסי מין עם המתלוננת.

 

תביעות אונס בבית המשפט - כותרות אחרונות ב-ynet:

 

עוד בערוץ החדשות :

 

על פי כתב האישום, הכיר הנאשם, תושב רמת גן, את המתלוננת בעת שעבד כאח יחיד במחלקה בה טופלה. באחד הערבים, היא סיפרה לו על עימות שהתרחש בינה לבין בעלה והוא עודד אותה וייעץ לה בנושא. בהמשך, הוביל אותה לחדר הלבשה סמוך והחל לנשק אותה. בסיום אותו ערב, הזמין אותה האח לחדרו כדי שיוכלו להמשיך בשיחתם, אז, לטענתה, תקף אותה ואנס אותה.

 

במהלך המשפט, הכחיש הנאשם את עצם קיום יחסי המין, אך הרכב השופטים, בראשות השופטת שרה דותן, דחה את גרסתו. בהכרעת הדין נכתב כי "הגם שמצאתי לנכון לדחות את גרסת הנאשם לפיה לא בוצעה כלל בעילה, ולמעשה לקבוע כי הנאשם שיקר בעניין זה - אין בקביעה זו כדי לייתר את הוכחת התנאי הנוסף הנדרש לצורך הרשעה בעבירת האינוס, והוא כי המעשים בוצעו שלא בהסכמתה החופשית של המתלוננת".

 

"ספק סביר"

לאחר עדות הנאשם, בחן בית המשפט אם הצליחה המתלוננת להוכיח כי יחסי המין קוימו ללא הסכמתה, "ברמה הנדרשת לצורך הרשעה בפלילים". בסופו של דבר, החליט הרכב השופטים לזכות את הנאשם. "בהצטרפם של מספר גורמים וטעמים לא ניתן להגיע לידי מסקנה לפיה המערך העובדתי הכולל מאשש את יסוד אי-ההסכמה מצד המתלוננת ושולל תרחיש אפשרי אחר, המתיישב עם גרסתו של הנאשם כי המעשים בוצעו בהסכמה", נכתב בהכרעת הדין.

 

בנוסף, קבעו השופטים כי "בעובדות ובראיות שהובאו ונותחו לעיל יש במצטבר די והותר בכדי להעלות כדי אותו ספק סביר לפיו המעשים בוצעו שלא בהיעדר הסכמה מצד המתלוננת".

 

פרקליטו של הנאשם, עו"ד מיקי חובה ממשרדו של אביגדור פלדמן, אמר בתגובה להחלטה כי "בית המשפט זיכה את הנאשם משקבע כי יסודות סעיף האונס לא מתקיימים, וקבע זאת למרות ועל אף הכחשתו את עצם קיום יחסי המין. כך עשה, ובצדק לטעמנו, שכן ללא קשר לגירסת הנאשם, על בית המשפט לבחון כל רכיב ביסודות העבירה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רוני שיצר
יחסי מין היו, אבל בהסכמה? (אילוסטרציה)
צילום: רוני שיצר
עו"ד מיקי חובה
מומלצים