שתף קטע נבחר

עיני ל-ynet: עובדי ההוסטלים הם רק ההתחלה

לאחר שבית הדין לעבודה הגביל את השבתת המשק, שואב יו"ר ההסתדרות רוח גבית מהסכמת האוצר להפוך את המטפלים בניצולי השואה לעובדי מדינה. "לא אוותר על הדרישה להעביר כמה שיותר מעובדי הקבלן להעסקה ישירה"

"ההישג שהשגנו היום - הפיכתם של מאתיים ומשהו עובדים בהוסטלים לניצולי שואה מעובדי קבלן לעובדי מדינה - הוא רק התחלה של התחלה" - כך אמר היום (ג') ל-ynet יו"ר ההסתדרות עופר עיני בעקבות פגישתו עם שר האוצר יובל שטייניץ.

 

 

לאחר מאבק ממושך הבטיח השטייניץ להלאים את העובדים. "העובדים הללו היו ה'בייבי' האישי שלי", אמר עיני. "יש לנו מחויבות כלפיהם, אחרי שהם עצמם יזמו ונאבקו על הפיכתם לעובדי מדינה במשך זמן רב. אבל אני לא מתכוון לוותר על הדרישה הכללית שלי להעביר כמה שיותר מעובדי הקבלן להעסקה ישירה".

 

אתם במו"מ עם משרד האוצר בדיוק כמו שהייתם בשבוע שעבר. למה הייתם צריכים לבצע שביתה ששיבשה את החיים במדינה אם שום דבר לא השתנה?

 

"נראה לי שבלי שביתה לא היה קורה כלום והאוצר היה ממשיך להתבצר בעמדותיו. השיחות היו בשבוע שעבר במבוי סתום ועכשיו הן דווקא זורמות ומתקדמות. צר לי להגיד את זה כי אני בעצמי שונא שביתות והייתי מעדיף לוותר עליהן".

 

האוצר ויתר רק על 200 עובדים מתוך 200 אלף. לזה אתה קורא התקדמות?

 

"ברור שזאת רק התחלה. הדבר החשוב שקרה היום זה לא רק אותם 200 ומשהו עובדים, אלא ששר האוצר סוף סוף שם על השולחן את נושא האכיפה ומתחייב לבצע מהפיכה באכיפה. היום אין שום אכיפה, הקבלנים עושים מה שהם רוצים ולכן אני שמח מאוד על הדברים שאמר שטייניץ".

 

כששר האוצר מתחייב שתהיה אכיפה, הוא מודה בכך שלא היתה אכיפה עד עכשיו?

 

"בוא נתמקד במה שצריך לעשות עכשיו. אנחנו מתקדמים לקראת הסכם. ברור לי שלא נוכל להביא לכך שיקלטו את כל עובדי הקבלן אלא נגיע לאיזשהי הסכמה שיקלטו הרבה מאוד מהם".

 

אולי הנושא הזה גדול על ההסתדרות ולא צריך לשנות אותו באמצעות שביתות, אלא בחקיקה בכנסת?

 

"אני בעד שהכנסת תחוקק, להיפך, מברוק, מי מפריע לה? מצדי שתעביר חקיקה כזאת כבר מחר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יו"ר ההסתדרות עופר עיני
צילום: אלי אלגרט
מומלצים