שתף קטע נבחר

המחבל מהנכבה כשיר לדין: "זרק רמזור על הראש"

נפתח משפטו של עיסא איסלאם, הנאשם ברצח ושורת עבירות חמורות בעקבות מסע ההרס במאי האחרון בדרום תל-אביב. "הוא נכנס בי מאחור ובעוצמה, השמשה התנפצה", סיפר עד ראיה

"הוא צעק 'אללה אכבר' ואז זרק רמזור על הראש שלי". בבית המשפט המחוזי בתל-אביב נפתח היום (ה') משפטו של עיסא איסלאם, הנאשם בפיגוע דריסה ביום הנכבה בדרום תל-אביב, בו נרצח אביב מורג. במהלך הדיון עלו בזה אחר זה עדי ראייה שסיפרו על מסע ההרס אליו יצא איסלאם במטרה לגרום ל"מותם של יהודים".

 

פיגוע דריסה בתל-אביב - כותרות אחרונות:

אביו של הנרצח בפיגוע יום הנכבה שם קץ לחייו

הדריסה בת"א: "תייגו אותו כמחבל לפני שנשפט"

נהג המשאית שיחזר: ניסה לשכנע שמדובר בתקר

 

לפי חוות הדעת הפסיכיאטרית שהגיש התובע, עו"ד מנחם מזרחי, איסלאם נמצא כשיר לעמוד לדין וכן שהיה שפוי בעת ביצוע פיגוע הדריסה.

 

הדיון בבית המשפט ארך כמה שעות ובמהלכו הופיעו עדים רבים שסיפרו על מה שהתרחש ב-15 במאי. "נכנסה בי המשאית מאחורה ובעוצמה, השמשה האחורית התנפצה", סיפר העד עמיתי אסיף. "אנשים פחדו. היה לי דם על הפנים גם בתוך האמבולנס. לאורך כל הנסיעה הוא נסע רגיל, פשוט התעלם מזה שהוא פגע בי".

 

עוד בערוץ החדשות:

א' מבית הנשיא: עונשו של קצב צריך להיות כפול

אריאל: בת שנה נחנקה למוות בפעוטון  

פרי התרסק בעימות בשידור חי: "אופס, שכחתי"

 

לפי כתב האישום, מיד לאחר שמשאיתו עצרה ירד ממנה איסלאם והמשיך במסע ההרס."ראיתי אותו עומד עם הרמזור ביד מעל הראש, מחזיק אותו וצועק 'אללה אכבר' אז הסתובבתי ללכת משם ולהתרחק והוא זרק את הרמזור על הראש שלי", סיפרה שני עוז, עדת תביעה נוספת. "כל הזמן הייתי עם מד"א על הקו, מישהי גם צילמה את זה. התיישבתי על הכביש ושכן עזר לי לשבת על המדרכה והוא (הנאשם) מנסה לברוח. מצד שמאל באו אנשי ברסלב וקפצו עליו ומנעו ממנו לברוח".

 

סנגורו של איסלאם, עו"ד יהושוע רזניק, דחה את האשמות נגד מרשו וטען כי "התאונה הייתה תאונת דרכים שהסתבכה".

 

משפטו של איסלאם נפתח שבוע לאחר שדוד מורג, אביו של קורבן הפיגוע אביב מורג, שם קץ לחייו. "אביב היה כל עולמו של דוד", סיפר חברו רובי ויליטובסקי, "גם בבית וגם בעבודה. החודשים האחרונים היו מאוד כבדים על דוד והחגים האחרונים היו קשים לו עוד יותר. אחרי החגים דיברתי איתו והוא אמר לי 'לא הרגשתי חג, היה קשה'".

 

הפיגוע התרחש ב-15 במאי בדרך בר לב בדרום תל אביב. איסלאם, בן 22, הואשם כי פגע ב-15 כלי רכב, גרם למותו של מורג ולפציעתם של 17 בני אדם. בפרקליטות ייחסו לו רצח, שבעה נסיונות רצח, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, פציעה בנסיבות מחמירות וחבלה בכוונה מחמירה.

 

כתב האישום, שהוגש ביוני, מתאר צעד אחר צעד את מסע ההרס אליו יצא איסלאם במטרה לגרום ל"מותם של יהודים". על-פי כתב האישום, אחרי השעה 09:00, כשהגיע למחלף מסובים בתל אביב, פגע נהג המשאית בכוונה תחילה ברכב שעליו התנוסס דגל ישראל, והמשיך בנסיעתו. נהג הרכב שנפגע החל לרדוף אחריו. בהמשך הנסיעה, הסיט איסלאם את המשאית במהירות והעיף בעוצמה את הרכב אל גדר ההפרדה, על מנת להרוג את הנהג.

 

לאחר מכן, המשיך נהג המשאית במסע ההרס שלו על פני כשני קילומטרים בכביש בר לב, ממזרח למערב. בשלב מסוים הוא הבחין בכביש בחייל מילואים במדים רוכב על קטנוע וניסה לרצוח אותו. כתב האישום מתאר כי איסלאם הגביר מהירות ואז פגע בקטנוע. כתוצאה מעוצמת הפגיעה, לרוכב נגרמו חבלות קשות והקטנוע נמחץ תחת גלגלי המשאית.

 

איסלאם המשיך בנהיגה פרועה וחצה צומת באור אדום במהירות של 90 קמ"ש. באותה עת חצה את הצומת גם מורג, בן 29 מגבעתיים, שהיה בדרכו לפגישת עבודה באותו בוקר. איסלאם, שהבחין במורג, הסיט את המשאית לכיוונו ופגע בו בעוצמה. כתוצאה מכך, המכונית הועפה ומורג

נהרג.

 

"הנאשם גרם למותו של המנוח בכוונה תחילה, לאחר שהחליט להמיתו, והמיתו בדם קר, בלי שקדמה התגרות למעשה, בנסיבות שבהן יכול היה לחשוב ולהבין את תוצאות מעשיו ולאחר שהכין עצמו להמית את המנוח", נטען בכתב האישום. עוד נכתב כי "הנאשם לא עצר, אלא יישר את ההגה, האיץ והמשיך במסע הרצחני שלו".

 

לאחר שפגע באוטובוס ובלכי רכב נוספים, המסע עם המשאית נבלם רק בחומה של בית הספר הסמוך. כתב האישום מתאר כי לאחר מכן, יצא איסלאם מהמשאית והחל לתקוף את עוברי האורח ברחוב, תוך שהוא צועק "אללה אכבר" ו"יהודים בני זונות". הוא היכה אנשים באמצעות חלקי רמזור וחפצים שונים. אחת הנשים שנפגעו פונתה לבית החולים. בבקשה למעצר עד תום ההליכים טענה הפרקליטות כי איסלאם "יצא למסע רצחני חסר הבחנה, מתוך כוונה לפגוע ביהודים".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איסלאם. הואשם ברצח ושבעה נסיונות רצח
צילום: מוטי קמחי
אביב ודוד מורג. הבן נרצח, האב התאבד
צילום רפרודוקציה: בועז פיילר
זירת הפיגוע בתל אביב. הרוג ו-17 פצועים
צילום: אליעד לוי
עו"ד מנחם מזרחי
צילום: עופר עמרם
צילום: איי פי
עו"ד יהושע רזניק
צילום: איי פי
מומלצים