שתף קטע נבחר

הבורסה ננעלה בירידות: רציו קרסה ב-9%

מדד ת"א 25 ירד ב-0.47%, ת"א 100 ירד ב-0.76% ומדד נדל"ן ירד ב-0.8%. רציו ירדה בחדות לאחר הודעת נובל אנרג'י על דחיית חידוש הקידוח במאגר "לווייתן 1". מניית דיסקונט איבדה 1.2% אחרי אזהרת הרווח שפירסם הבנק

המסחר בתל אביב ננעל היום (ג') במגמה שלילית על רקע הירידות שנרשמו אתמול בוול סטריט והיום באירופה ובאסיה.

 

מדד תל-אביב 25 ירד ב-0.47% ל-1,117.15 נקודות; מדד תל-אביב 100 ירד ב-0.76% ל-1,010.25 נקודות; מדד בלוטק 50 ירד ב-0.77% ל-276.36 נקודות ומדד נדל"ן ירד ב-0.8% ל-284.65 נקודות.

 

המסחר במטבע חוץ ננעל במגמה מעורבת: הדולר עלה ב-0.24% ושערו היציג נקבע על 3.732 שקלים. האירו ירד ב-0.65% ושערו היציג נקבע על 5.047 שקלים. 

 

בנק דיסקונט, בניהולו של ראובן שפיגל, פרסם אתמול עם תום המסחר בתל אביב אזהרת רווח, וזאת לאחר שמוקדם יותר אתמול פרסמו הבנקים הבינלאומי ולאומי אזהרות דומות.

 

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, קראה אתמול לביצוע רפורמה כוללת לאיחוד האירופי, לטובת יצירת קשרים פוליטיים קרובים יותר וכללי תקציב הדוקים. בנאום השנתי בקונגרס של מפלגת הנוצרים הדמוקרטים בלייפציג אמרה מרקל, כי על מנהיגי האיחוד האירופי ליצור "אירופה חדשה" על ידי השלמת "איחוד פוליטי". במקביל, היא חזרה על התנגדות גרמניה להנפקת אג"ח אירופיות משותפות. מרקל אמרה כי ייתכן שזו שעתה הקשה של אירופה מאז מלחמת העולם השנייה.

 

מניות במרכז

נובל אנרג'י, קבלנית קידוחי הגז שמול חופי ישראל ושותפה עיקרית במאגרים, דיווחה היום כי הקידוח "לוויתן 1" יתחדש רק בתחילת ינואר, ואילו מערכת הולכת והפקת הגז מקידוח "תמר" כבר חצתה את רף 50% מבחינת קצב הפיתוח. מניית רציו קרסה ב-9% אחרי ההודעה על הדחייה היום. אבנר איבדה 0.9% ודלק קידוחים ירדה ב-1.2%.

 

נובל אנרג'י עדכנה היום במסגרת כנס אנליסטים שהיא עורכת בארה"ב בנוגע לרזרבות במאגרי הגז שלה ובייחוד - במאגרי הגז שלה הנמצאים בישראל וקפריסין. טרם פרסום הממצאים בכנס האנליסטים של נובל אנרג'י החליטה הבורסה בתל אביב להפסיק את המסחר בדלק קידוחים, אבנר, כהן פיתוח ודלק אנרגיה. הבורסה החליטה שלא להפסיק את המסחר ברציו. לקראת תום המסחר בבורסה חודש המסחר בשותפויות. בשורה התחתונה דיווחה נובל כי בבלוק 12 בקפריסין פוטנציאל של 9-3 TCF של גז טבעי בהסתברות של 60%.

 

חברת הכשרה אנרגיה מרחיבה את פעילותה להודו וקולומביה: אמש חתמה החברה על הסכם ראשוני לרכישת 37% מחברת (GGR (GeoGlobal Resources, שמפעילה את קידוחי הגז והנפט הפוטנציאלים ברישיונות "שרה" ו"מירה". שווי העסקה נאמד ב-11.5 מיליון דולר.

 

בנק דיסקונט הצטרף אתמול עם תום המסחר בתל אביב לבנק לאומי ולבנק בינלאומי ופרסם אזהרת רווח. דיסקונט מעריך כי הרווח הנקי של הבנק ברבעון השלישי של 2011 יעמוד על 100 מיליון שקל, וזאת בעיקר עקב ירידה ברווח מפעולות מימון שנגרמה כתוצאה מהשפעת הנגזרים, מעלייה בהוצאה להפסדי אשראי ומירידה בחלק הבנק ברווחי הבנק בינלאומי. מניית הבנק איבדה היום 1.2% מערכה.

 

טאואר הציגה היום רבעון נוסף של שיפור בפעילות חרף ההאטה בשוק השבבים העולמי: מכירות החברה ברבעון השלישי של שנת 2011 הסתכמו ב-176.1 מיליון דולר, גידול של 31% בהשוואה למכירות הרבעון המקביל אשתקד שהסתכם ב-134.7 מיליון דולר וגידול של 26% בהשוואה לרבעון הקודם. 

 

בעלי השליטה בחברת חיפושי הגז והנפט כהן פיתוח דורשים סכום של 300 מיליון שקל בעבור מניותיהם בחברה. ל"כלכליסט" נודע כי סכום זה ננקב על ידי גדעון תדמור, אחד מבעלי השליטה, בפגישות שקיים אתמול עם משקיעים פוטנציאליים בחברה. סכום זה משקף שווי של 590 מיליון שקל לכהן פיתוח - 49% מעל לשווי השוק של החברה נכון לסוף המסחר אתמול. 

 

קבוצת אנשי העסקים שרכשה את מחצית בניין היובל, בראשות גבי קטרי, היא זו שעומדת מאחורי רון פאינרו וקובי שלום, שני יוצאי אפריקה ישראל שחתמו על הסכם לרכישת השליטה בחברת מנדלסון מרוני אלרואי תמורת 73 מיליון שקל, כך נודע ל"כלכליסט".

 

גולף נעלה את הרבעון השלישי עם ירידה במכירות, ברווח הנקי ושחיקה בשיעורי הרווחיות, כל זאת על רקע עליית שכר המינימום, דמי השכירות בקניונים ומהוספת שטחי מכירה.

 

חלל תקשורת מצפה לשגר את הלוויין עמוס 5, בו השקיעה כמעט 140 מיליון דולר באמצע דצמבר, כך עולה מהדוחות הכספיים של החברה לרבעון השלישי.

 

אורמת תעשיות, החברה אם של אורמת טכנולוגיות הציגה הכנסות של 110.8 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, בהשוואה להכנסות של 102.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, עלייה של 8.3%..


פורסם לראשונה 15/11/2011 10:18

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הבורסה בת"א
צילום: דנה קופל
מומלצים