שתף קטע נבחר

מוזיאון ליין: עבר פוגש הווה

הפעם המוזיאון ליין יצירות מודרניות מתכתבות עם העבר באמצעי מדיה שונים: צילום, אמנות רחוב ואפילו אפליקציות אייפון

אירנה וורנינג (Werning) הוציאה מהדורה שנייה לפרוייקט הצילום המסקרן שלה; "בחזרה לעתיד". במהדורה הראשונה, וורנינג יצרה סדרת תמונות שבהן היא הציבה תמונה ישנה של מישהו מול תמונתו העדכנית, ובכך אפשרה לנו להסתכל על השינויים שחלו במצולמים שלה. תמונות של פעם מול עכשיו אינן חדשות ברשת, אך וורנינג מצליחה לעשות התאמה שהיא כמעט אחד לאחד: התנוחה זהה, הבגדים דומים, עד כמה שניתן, גווני התמונה זהים וכך גם האווירה הכללית.

 

בפרקים הקודמים של מוזיאונליין

 

בסדרת התמונות החדשה, ממשיכה וורנינג באותו המסלול, אך כמובן עם מצלומים חדשים שחושפים לא רק עד כמה הם השתנו, אלא גם הסביבה. משעשע לראות כיצד הבעות ותנוחות הנתפשות כחמודות בתקופת הילדות, מקבלות נימה הומוריסטית ברגע שמבוגר חוזר עליהן. מאוד מומלץ להיכנס לסדרה הראשונה והשנייה.

לסדרת התמונות הראשונה >>

לסדרת התמונות השנייה >>

 

 

 

 

ניק גאוגריו (Georgiou) כותב באתרו שיצירתו מושפעת ממותו של עולם הפרינט. "ספרים ועיתונים הופכים לבלתי רלוונטיים במאה ה-21. כחברה אנו עוברים מצריכה של חומרים מודפסים ופונים אל לתוך חיים דיגיטליים לחלוטין". גאוגריו יוצר פסלים המורכבים מאותו הדבר אותו הוא מספיד, עיתונים וספרים, ובאמצעותם הוא יוצר בעיקר דמויות אנושיות. מטרתו היא לגרום לנו לשאול את עצמנו, כיצד העתיד הדיגיטלי הזה שאנו צועדים לקראתו ולתוכו משפיע עלינו. התשובה כמובן תלויה בעיקר בחיבתכם לנוסטלגיה וחששותיכם מן הטכנולוגיה.

לאתר >>

 

 

 

 

 

Poly היא אפליקציה חדשה לאייפד שיצר מעצב בשם ז'אן כריסטוף נאוור (Jean-Christophe Naour). האפלקיציה מאפשרת לכם לערוך מניפולציות שונות על גבי כל תמונה שתבחרו, ולהפוך אותה לפורטרט בסגנון קוביסטי. האפליקציה מפחיתה מאיכות התמונה ומשאירה את ההכרחי בלבד בתוך משולשים ופירמידות. בעמוד הווידאו שבאתר vimeo, כותב המעצב: "את ההשראה לפרויקט קיבלתי ממציא הטריאנגולציה (טכניקת מיפוי על בסיס שלוש נקודות): מתמטיקאי בשם בוריס דלאוני (1934).

לאפליקציה >>

 

 

 

 

ואם באפליקציות עסקינן, הנה אפליקציה מגניבה למדי בשם: Magritte Your World. הפליקציה מזמינה אנשים לצלם את הנופים או המקומות האהובים עליהם, ולתת לאפליקציה "למגרט" אותם על ידי הלבשה של שכבה נוספת בה מופיעה דמות מה"גולקונדה", אחד הציורים המפורסמים של רנה מגריט בו מופיע גשם של גברים בשחור, נופלים מן השמיים.

לאפליקציה >> 

 

 

 

 

נסיים עם ציור רחוב זוכה להפצה וירטואלית נרחבת, ציור רחוב של צבא טרקוטה מלגו. צבא הלגו צויר בגיר על ידי האמן ההולנדי לאון קיר (Keer) יחד עם קבוצת אמנים בשם Planet Street Painting, עבור פסטיבל הגיר "סרסוטה" (Sarasota) שבפלורידה. הציור מבוסס על פסלי צבא הטרקוטה (סוג של קרמיקה) שנתגלו בשנת 1974 במוזוליאום של צ'ין שה-חואנג, קיסרה הראשון של סין.

לאתר הקבוצה >>

לעמוד הפליקר של לאון קיר >> 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים