שתף קטע נבחר

התגובה לאונסק"ו? ישווקו 2,000 דירות בשטחים

הממשלה הודיעה כי תאיץ את הבנייה בעקבות צירוף הרשות הפלסטינית לארגון הבינלאומי, והיום הודיע שר השיכון על מכרז לשיווק 2,000 יחידות דיור - שכבר אושרו בעבר - במזרח י-ם, במעלה אדומים, באפרת ובהר אדר

שר השיכון אריאל אטיאס (ש"ס) הודיע היום (ג') על פתיחת מכרז לאלפי יחידות דיור ברחבי הארץ. במסגרת התוכנית הזו תשווק המדינה כ-2,000 יחידות דיור מחוץ לקו הירוק. הצעד בא כשבועיים לאחר קבלתה של "פלסטין" כחברה מלאה לארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם (אונסק"ו), ואחרי שהשמינייה הכריזה על האצת הבנייה כתגובה.

 

במסגרת מבצע השיווק הנרחב של משרד השיכון, יואצו בין היתר ארבע תוכניות בנייה בשכונות יהודיות במזרח ירושלים ושלוש תוכניות בנייה בהתנחלויות הנמצאות בגדה המערבית - מעלה אדומים, אפרת והר אדר.

 

מעלה אדומים. עוד דירות בדרך (צילום: באדיבות Lowshot) (צילום: באדיבות Lowshot)
מעלה אדומים. עוד דירות בדרך(צילום: באדיבות Lowshot)

 

כל התוכניות המדוברות, שמספר יחידות הדיור בהן עומד על 1,953, כבר קיבלו את כל האישורים הנדרשים בוועדות התכנון השונות, ומסיבות שונות לא שווקו עד היום. כעת עוברת בפועל השליטה על התוכניות מידיים ממשלתיות לקבלנים פרטיים, ולאחר סיום המכרזים הן יקבלו היתר בנייה.

 

הצעד הזה של הממשלה בא אחרי שבתחילת החודש ובתום ישיבת שמינייה הנחה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להאיץ את הבנייה באזורים שיישארו בידי ישראל במסגרת הסכמים עתידיים. תכניות הבנייה המדוברות כבר גררו בעבר גינויים רבים מארה"ב, מדינות אירופה והעולם הערבי, אשר רואים בהן הפרה של הסכמי אוסלו.

 

המהלך האחרון הוא שלב נוסף בתוכנית להענשת הפלסטינים על בקשתם להצטרף לאונסק"ו, בקשה שאושרה. רק אתמול

החליט הקבינט להמשיך בהקפאת הכספים לרשות, גם זאת במחאה על הצטרפותם לאונסק"ו.

 

גם בשמאל הישראלי מתחו ביקורת על הצעד האחרון. "נתניהו ממשיך להתנער מנאום בר-אילן ומייצר עובדות חדשות בשטח שמטרתן למנוע כל סיכוי להסדר", אמר יריב אופנהיימר, מזכ"ל ארגון "שלום עכשיו". לדבריו, "ממשלת נתניהו היא ממשלה מסוכנת שמייצגת את המתנחלים בלבד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בונים במעלה אדומים, בשנה שעברה
צילום: AP
מומלצים