שתף קטע נבחר

הצפות וחסימות: "מטח גשם קיצוני" בת"א. תראו

בתוך כשעתיים ירדו 40 מ"מ. באיילון נחסמו נתיבים, ליד האוניברסיטה הוצפו כבישים ובשדה דב הופסקה זמנית הפעילות. החזאי: "מאז 2005 לא היה כזה נובמבר". צפו בתמונות ששלחתם. השיא עוד לפנינו - מה צפוי הערב ובימים הקרובים?

גנרל חורף כבש את תל אביב: הגשם הרב שירד משעות הבוקר (יום ד') גרם להצפות במיוחד בצפון העיר הגדולה. בתוך כשעתיים ירדו בצפון העיר 40 מ"מ של גשם, תופעה נדירה באמצע נובמבר. בשדה דב הופסקה הפעילות, סמוך לאוניברסיטה הוצפו כבישים, ולא רחוק משם נחסמו נתיבים באיילון לפני מחלף קק"ל. גולשי ynet תיעדו אף שלוליות ענק בשכונת צהלה בצפון העיר.

 

צילמתם גשם? הצפות? שלחו לנו במייל האדום או ב-SMS ל-5335

 

באזור האוניברסיטה בצפון העיר הוצפו הרחובות וחלק מרחוב חיים לבנון נסגר לתנועה לזמן קצר. "אבא שלי חזר מהאזור וסיפר לי שהכבישים מוצפים שם", סיפר תושב העיר. "הבנתי שגם בשאר הכבישים בעיר ובאזור המרכז אי אפשר לזוז עקב הגשמים".

 

הצפה בשכונת צהלה בצפון תל-אביב (צילום: ליאב כפיר) (צילום: ליאב כפיר)
הצפה בשכונת צהלה בצפון תל-אביב(צילום: ליאב כפיר)
 

 

עוד בערוץ החדשות:

 

שיטפון באזור אוניברסיטת תל-אביב (צילום: אריאל דניאלי) (צילום: אריאל דניאלי)
שיטפון באזור אוניברסיטת תל-אביב(צילום: אריאל דניאלי)

 

הוא מתכוון להסתגר בבית, "אבל מתנחם בזה שהגשמים יעלו את מפלס הכנרת". גם אוריאל החליט לוותר על הפגישה בעקבות ההצפות. "הייתי אמור לצאת מהבית לפגישה, אבל חבר אמר לי שהכל מוצף אז לא יצאתי". לדבריו, "לא רציתי לנסוע באופניים בתוך שלוליות וגם לא ללכת ברגל בתוך נהרות, לכן העדפתי לוותר על לצאת לפגישה".

 

רחבת הכניסה לאוניברסיטת תל אביב (צילום: אביגיל לושי) (צילום: אביגיל לושי)
רחבת הכניסה לאוניברסיטת תל אביב(צילום: אביגיל לושי)

 

בנתיבי איילון, סמוך למחלף קק"ל, נחסמו שני הנתיבים השמאליים בעקבות הצפה. ממוקד התנועה של אגף התנועה נמסר כי משאבה נשלחה למקום. לאחר כשעה נפתח הכביש לתנועה. 

 

רחוב חיים לבנון, סמוך לאוניברסיטה, הבוקר (צילום: אריאל דניאלי) (צילום: אריאל דניאלי)
רחוב חיים לבנון, סמוך לאוניברסיטה, הבוקר(צילום: אריאל דניאלי)
 

ולא רק התנועה בכבישים שובשה בעקבות הגשם, אלא גם הנוסעים באוויר. בשדה התעופה שדה דב פונו עשרות מבאי השדה בעקבות דליפת מים. פעילות המטוסים נמשכה, ולאחר זמן קצר הוחזרו הנוסעים לשדה. מרשות שדות התעופה נמסר כי צוותי הבינוי והאחזקה השתלטו על המים והנמל פועל כרגיל.

 

פרדסן ותיק ואחראי מחדרה, גדי יפין, מקבל את פתיחת שערי שמיים ברכה, "חושש שיירד ברד ומקווה שהחורף ימשיך להיות טוב. היום ירדו בסביבות 40 מ"מ גשם אצלנו בפרדס, ומתחילת העונה בסביבות 100 מ"מ. אני לא זוכר חורף כזה מאז שנת 1992, שגם אז החורף התחיל בנובמבר והיה מאוד גשום".

 

"תופעה יחסית קיצונית"

מדובר בגשם רב יחסית לתקופה זו של השנה. נחום מליק, חזאי ראשי בחברת מטאו טק, אמר ל-ynet כי: "מאז נובמבר 2005 לא הייתה תקופה כה ארוכה של גשמים בחודש זה". לדבריו, בצפון תל אביב ירדו במשך כשעתיים 40 מ"מ של גשם. "זו תופעה יחסית קיצונית, לא משהו שלא קרה מעולם, זה יכול לקרות בנובמבר, אבל עדיין מדובר במשהו קיצוני".

 

מכוניות שקעו בהצפה בשכונת צהלה (צילום: ליאב כפיר) (צילום: ליאב כפיר)
מכוניות שקעו בהצפה בשכונת צהלה(צילום: ליאב כפיר)
 

"הבוקר ירדו גשמים מצפון הארץ עד העיר ראשון לציון. הטמפרטורות יחסית נמוכות, קר מהרגיל. הרוחות הם בעוצמה של 40 קמ"ש", הוסיף ל-ynet מליק, "הלילה כמויות הגשמים שירדו הם: 13 מ"מ בצפת, 8 מ"מ בחיפה, 18 מ"מ בזכרון יעקב,

13 מ"מ בנתניה, 4 מ"מ בתל אביב, 3 מ"מ בראשון לציון.

 

במהלך היום הגשם ימשיך לרדת מדי פעם ויינשבו רוחות ערות. בלילה הגשמים צפויים להתחזק וייתכנו סופות רעמים. מחר צפויים לרדת גשמים בצפון ובמרכז, כשבשעות הבוקר הם צפויים להיות חזקים ולהיות מלווים בסופות רעמים וברקים עם חשש להצפות במקומות הנמוכים. אחרי הצהריים ייחלשו הגשמים. ביום שישי הגשמים שוב ייחזקו ויגיע גם למישור החוף הדרומי, צפון הנגב, אזור אשקלון - קריית גת. כמו כן, בשבת יש סיכוי לשלג משמעותי בחרמון".

 

בהכנת הידיעה השתתפו גלעד מורג, רונן מדזיני ורענן בן-צור
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"משהו קיצוני". הצפה בצהלה
צילום: ליאב כפיר
עננים שחורים הבוקר בת"א
צילום: אביעד אופק
40 מ"מ גשם תוך כמה דקות
צילום: מוטי קמחי
שיבושים גם בשדה דב עקב דליפה
צילום: מיקי איצקוביץ
מומלצים