שתף קטע נבחר

רון לאודר: מים מחברות פרטיות יהיו זולים יותר

איש העסקים רון לאודר, מבעלי ערוץ 10 ובעל קבוצת טכנולוגיות המים RWL Water, אמר בראיון ל-ynet: "מדינת ישראל חייבת לשבור את המונופול של חברת מקורות. לישראל אין כלל בעיית מים, יש לה בעיות ביורוקרטיה". קרא לאפשר מכירת מים ממקורות פרטיים לבתי חולים, מפעלים ובתי אב

"מדינת ישראל חייבת לשבור את המונופול של חברת מקורות. רק תחרות בשוק תפתור את את יוקר המים בישראל", כך אמר היום (ד) איש העסקים רון לאודר בראיון ל-ynet. לאודר שביקר בתערוכת "וואטק" בתל אביב, אמר עוד כי לישראל אין כלל בעיית מים, יש לה בעיות ביורוקרטיה".

 

 

עד כדי כך? רק ביורוקרטיה ומונופול של מקורות?

 

"כן. חייבים תחרות על מכירת המים בישראל. חברות לייצור מים מותפלים, מסוננים ועוד חייבות לקבל אשראי מהמדינה כדי שיוכלו להקים ולפתח את מפעליהם. בתי חולים, עסקים, מפעלים ובתי אב, צריכים אפשרות לקבל אספקת מים ממקורות פרטיים. המים אז יהיו זולים יותר"

 

לאודר, בעלי קבוצת טכנולוגיות המים RWL Water, סיפר בראיון על תחילת דרכו כמשקיע במשק המים הישראל: "לפני 15 שנה ישבתי עם אריק שרון בהילטון בתל-אביב, ושוחחנו על הנושא. הוא אמר לי אז שבעיית המים צריכה להיפתר לפי חזון בן-גוריון. חייבים להפריח את הנגב. מאז אני סבור שישראל לא רק שאינה צריכה לקנות מים ממדינות שכנות, היא צריכה למכור מים לעולם".

 

איך ניתן לממש את חזון המים?

 

"ראשית צריך להכניס את נושא המים למסלול מהיר בעדיפות עליונה. בנוסף, יש להקציב אשראי נדיב לחברות המים הפרטיות, ולאשר במסלול מהיר הקמת חברות לייצור מים".

 

3,000 לקוחות ב-60 מדינות

לאודר נחשב לפחות עד לאחרונה לידיד אישי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הוא נשיא הקונגרס היהודי העולמי, איש עסקים, פוליטיקאי, אספן אמנות ותורם מפורסם, מבעלי ערוץ 10 וחברות תקשורת אחרות בעולם. הוא בנה של אסתי לאודר, אחיו של איש העסקים לאונרד לאודר וחבר בדירקטוריון של קונצרן הקוסמטיקה "אסתי לאודר" ושל חברות הבת שלה. על פי המגזין פורבס, לאודר הוא מעשירי תבל (מקום 362 בעולם) וסך כל הונו נטו נכון ל-2011 הינו כ-3.3 מיליארד דולר.

 

לאודר הודיע בכנס כי קבוצת טכנולוגיות המים בבעלותו , RWL Water, המחזיקה גם בחברת נירוסופט מכרמיאל ובארומיקס מארה"ב, רוכשת את השליטה ביצרנית האיטלקית של מערכות הטיפול בשפכים Eurotec WTT. הרכישה מבססת את מעמד הקבוצה בשוק טכנולוגיות הטיפול בשפכים; RWL משרתת כיום כ-3,000 לקוחות בלמעלה מ-60 מדינות, לרבות אזורים צפופי-אוכלוסיה, קהילות מרוחקות ואתרים תעשייתיים מורכבים.

 

קבוצת המים של לאודר תתמקד במיוחד בלקוחות תעשייתיים ועירוניים בהיקפים בינוניים, של 5-30 מיליון דולר, לרבות תכנון פרויקטים, הנדסה, הקמה, תפעול שוטף או תחזוקה ותמיכה. לראשונה בענף, מציעה הקבוצה גם שירות מקיף למימון הפרויקטים, במתכונת ייחודית לשוק זה, המאפשר לצמצם את עלויות ההון הנדרש. הצעת מימון פרויקטים משחררת את הלקוח ממגבלות ההשקעה, ומבטיחה פיתוח והתקנה מהירה של פתרונות המים והשפכים במתכונת יעילה וחסכונית. בנוסף, תציע החברה עסקאות משולבות הכוללות בניה, בעלות, תפעול והעברה (BOOT) וחכירה בפרויקטים בהיקפים קטנים ובינוניים.

 

חברת נירוסופט הישראלית, היא הזרוע המרכזית לפעילות הקבוצה ומציעה פתרונות תפורים על פי מידה, חסכוניים ומודולאריים. החברה מתמקדת במענה לצרכים הייחודיים המאפיינים לקוחות תעשייתיים, עירוניים, שירותי חירום ולקוחות ביטחוניים. סל הפתרונות שלה כולל מערכות התפלה, מים נטולי מלחים, מערכות ניידות לטיהור מים ומערכות לטיפול בשפכים תעשייתיים. ההתמחות המרכזית של נירוסופט הינה בטכנולוגיית ממבראנות מתקדמת; מערכות אלו מותקנות במעל 500 מתקנים ברחבי העולם.

 

לחברת Eurotec ניסיון של יותר משלושים שנה בתכנון ובבניית מתקני טיפול בשפכים. החברה מתמחה בטיפול אירובי ואנאירובי בבוצה (פסולת הבוץ הנוצרת בתהליך הטיפול בשפכים), ובעיבוד ביו-מאסה והפיכתה למקור אנרגיה. מתקני הטיפול המתוכננים בטכנולוגיות של החברה, דורשים עשירית מהמקום הנדרש למערכות מתחרות, ומצליחים לפעול לעתים קרובות ללא צורך בהשקעת אנרגיה חיצונית. Eurotec אף פיתחה טכנולוגיות לניטור מרחוק המאפשרות חיזוי מוקדם של בעיות ותקלות, לפני שאלה מתרחשות בפועל – על מנת להבטיח עבודה רציפה ללא השבתת מתקן הטיהור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים