שתף קטע נבחר

בת 91 ובתה נספו בשריפה בדירה באשקלון

טרגדיה באשקלון: תנור חשמלי נשאר כנראה דולק במהלך הלילה, ושתי הנשים מתו בדירתן בקומה ה-18. גם בבניין רב קומות בקריית מוצקין פרצה שריפה, שלושה נפצעו קל

תנור חימום נשאר כנראה דולק במהלך הלילה והתוצאה הטרגית - אם ובתה נספו בשריפה בדירה באשקלון. פרמדיקים של מד"א, שהגיעו הלילה (יום ה') לדירה בקומה 18 בבניין באשקלון בו פרצה השריפה, קבעו את מותן של רחל שבת, בת 91, ושל בתה אליס, בת 66.

 

עוד בערוץ החדשות :

הנשיקה האיטלקית של נתניהו ואבו מאזן

שמות ילידי 2010: נועה, נועם ומוחמד שולטים 

 

על פי הערכת כיבוי אש, השריפה פרצה בגלל מכשיר חשמלי שנשאר דולק במהלך הלילה, כנראה תנור חימום. דיירי הדירות הסמוכות פונו, כוחות הכיבוי השתלטו על האש והמשטרה פתחה בחקירת נסיבות הטרגדיה. בשנה האחרונה התגוררה בדירה אליס, שילדיה גרים בחו"ל. אמה רחל, שמתגוררת בבני ברק, התארחה אצלה בימים האחרונים.

 

ממלא-מקום מפקד כוחות הכיבוי באשקלון, יגאל זוהר: "זהו אירוע טרגי. כשהגענו למקום, הבת הייתה עדיין בחיים, אך במצב קשה כתוצאה משאיפת עשן. האם כבר לא הייתה בחיים. אנחנו מעריכים כי השריפה נגרמה ממכשיר חשמלי, והדירה הייתה אטומה לחלוטין. לכן לא גילו את השריפה בזמן. אנחנו עדיין מנסים לברר את הסיבה המדויקת". לדבריו, היה קשה לפעול במקום, שכן האש פרצה בקומה ה-18 בבניין, והמעליות נותקו בשל הדליקה.

 

הדירה עלתה באש. נזקי השריפה באשקלון (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
הדירה עלתה באש. נזקי השריפה באשקלון(צילום: רועי עידן)

  

במקום פעלו כוחות כיבוי רבים מאשקלון, מאשדוד ומקריית-גת. השכנים פונו מדירותיהם עקב העשן הרב בבניין. מפקד משטרת אשקלון, סגן-ניצב חיים בובליל, סיפר: "אנחנו פועלים יחד עם הכבאים בכוחות רבים. היה קשה לטפל בשריפה בגלל דרכי הגישה. סייענו בפינוי הדיירים מהדירות הסמוכות".

 

השכנה רותם כהן סיפרה: "התעוררתי מוקדם כשהרחתי משהו שנשרף. הערתי את בעלי ורק כשהוא פתח את הדלת ראינו שכל הקומה מלאה עשן, שיוצא מדירה אחרת. דפקנו על הדלת וניסינו לפתוח אותה ולהתקשר אליהם. כשדבר לא עזר, התקשרנו למשטרה ולמכבי אש. כשהם הגיעו, הם הורו לנו לעזוב את הקומה בגלל העשן". אסתר כהן, שמתגוררת בקומה השמינית, הוסיפה: "כוחות הכיבוי העירו אותנו. זה אסון נורא".

  

אש גם בקריית מוצקין

גם בקריית מוצקין פרצה לפנות בוקר שריפה בבניין רב קומות. ברחוב יגאל אלון בעיר עלתה אש בקומה התשיעית בבניין של 23 קומות. שני בעלי הדירה נפצעו קל משאיפת עשן, אשה נוספת נפצעה קל בנפילה בעת שעזבה את הדירה.

 

משירותי הכיבוי נמסר כי במהלך פעולת הכיבוי העלה מנוף מים לקומה בה השתוללה האש, שכן זרם המים בבניין נותק. הדיירים קיבלו הוראה להסתגר בדירותיהם, בשל העשן שאפף את חדר המדרגות. בבוקר יחל חוקר שריפות בחקירת נסיבות הדליקה.

 

מפקד תחנת הכיבוי בחיפה, רשף יוסף בן יוסף, אמר כי בעת שריפה מסוג זה ההמלצה לדיירים היא להסתגר בדירות, לחסום את כניסת העשן לדירה מתחת לדלת באמצעות סמרטוטים רטובים, ולהמתין בחדר מאוורר. "זו הדרך הבטוחה ביותר ואז יש לפעול על פי הנחיות הצוותים", ציין. הוא אמר כי האישה שנפצעה בעת שהחליקה בחדר המדרגות בבניין יצאה מהדירה על דעת עצמה.

 

אתמול הוצתה כיתה בבית ספר תיכון בבאר-שבע. פח ובו ניירות הודלק והונח ליד ארון ספרים בכיתה שהוצתה, לה נגרם נזק כבד - יומיים לאחר הצתה נוספת. ארבע תלמידות תיכון בבאר שבע נעצרו בחשד כי הציתו את הכיתות בגלל שלא היו מרוצות ממדיניות המשמעת והחלת כללי תלבושת אחידה בבית הספר. החשודות, בנות 16 הלומדות בכיתה י"א בעיר, מחו בין היתר על איסור נעילת כפכפים במוסד הלימודי ושוחררו למעצר בית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מוות בקומה ה-18. הבניין באשקלון
צילום: רועי עידן
מומלצים