שתף קטע נבחר

ג'יימס: "ההפסד לדאלאס נשאר איתי הרבה זמן"

הסופרסטאר של מיאמי היט, שהפסיד בגמר ה-NBA לדירק נוביצקי וחבריו, ניצל את השביתה כדי לבקר בקבוצת הכדורגל של ליברפול, שם הוא משקיע חלק מכספו. בראיון לתקשורת הבריטית ייחל לסיום השביתה: "אסור לאכזב את האוהדים"

ליגת ה-NBA בשביתה, ולשחקנים יש זמן. אחד מהם, לברון ג'יימס, ביקר השבוע בליברפול, עיר שבה הוא משקיע מכספיו בקבוצת הכדורגל המפורסמת. במהלך הביקור התראיין ג'יימס ארוכות ל"גארדיאן" הבריטי, ראיון שבמהלכו דיבר על מעשיו בשנה האחרונה, מאז מעברו למיאמי ועד ההפסד בגמר ה-NBA לדאלאס.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

"רק עכשיו הצלחתי להתגבר על זה", אמר ג'יימס לגבי ההפסד בגמר לדירק נוביצקי וחבריו. "ההפסד נשאר איתי הרבה זמן, אבל אני מרגיש שזה עשה אותי שחקן טוב יותר. פגשנו קבוצה מצוינת, והרבה אנשים לא נתנו לה את האשראי שהגיע לה. דיברו הרבה על מיאמי, אבל שכחו שיש לדאלאס שני שחקני היכל התהילה - נוביצקי וג'ייסון קיד".

 

לברון ג'יימס ביציע של ליברפול. "התרגשתי מעוצמת המועדון" (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
לברון ג'יימס ביציע של ליברפול. "התרגשתי מעוצמת המועדון"(צילום: gettyimages)

 

על ההחלטה המפורסמת שלו, לעבור לשמש של פלורידה אחרי שבע שנים בקליבלנד, אמר ג'יימס: "אין ספק שיכולתי לעשות את זה בצורה אחרת, לפחות בכל הנוגע לשידור בטלוויזיה וההכנה שנעשתה לפני כן. זה פגע בהרבה אנשים, והתנצלתי על זה. מצד שני, אסור לפחד ממה שאתה מרגיש. עשיתי את זה גם מתוך מחשבה על כל הילדים שירוויחו מהמהלך".

 

כל התקצירים, החגיגות והשערים ב-ynet ספורט:

   

כזכור, התגובות בקליבלנד על ההחלטה לוו בשריפת הגופייה של "קינג ג'יימס", לצד קללות והאשמות באנוכיות, כולל מצדו של הבעלים, דן גילברט. "אני לא חושב שהייתי צריך להצדיק את ההחלטה שלי. אני חושב שמה שדן אמר עליי היה מתוך כעס. אני לא לוקח את זה אישית. כספורטאי מקצוען אומרים עליך הרבה דברים, אבל אני חייב להמשיך קדימה ולהשיג את המטרות שלי".

 

לברון ג'יימס ודוויין ווייד במשחק ראווה במהלך השביתה ב-NBA (צילום: AFP) (צילום: AFP)
לברון ג'יימס ודוויין ווייד במשחק ראווה במהלך השביתה ב-NBA(צילום: AFP)

 

לגבי הטענות שהועלו נגדו כי הצטרף למיאמי ולחבריו, דוויין ווייד וכריס בוש, רק כדי לזכות בתואר, אמר ג'יימס: "אני חושב שכשמג'יק ג'ונסון נבחר בדראפט היה לו את קארים עבדול ג'באר בלייקרס, ושהקבוצה נבנתה היה לו גם את ג'יימס וורתי ואת בוב מקאדו - ארבעה שחקני היכל התהילה.

  

"גם מייקל ג'ורדן עבר לא מעט קשיים עד ששיקגו צירפה את סקוטי פיפן, ואחר כך את הוראס גראנט ודניס רודמן, שגם הוא שחקן היכל התהילה. ללארי בירד היה את קווין מקהייל, רוברט פאריש ודני איינג', ואחר כך הסלטיקס צירפו את ביל וולטון. אני מכיר את ההיסטוריה של המשחק, אף פעם שחקן בודד לא הצליח לעשות את זה לבד".

 

דירק נוביצקי ולברון ג'יימס בסדרת הגמר. "לקח לי הרבה זמן להתגבר" (צילום: EPA) (צילום: EPA)
דירק נוביצקי ולברון ג'יימס בסדרת הגמר. "לקח לי הרבה זמן להתגבר"(צילום: EPA)

 

ג'יימס סיפר גם על תחושותיו לגבי השביתה המתמשכת בליגה: "אני זוכר שב-1999, כשהייתי תלמיד תיכון, התגעגעתי נורא למשחק בזמן השביתה. זה מאוד מאוד קשה בלי כדורסל. זה נושא רגיש, אבל אני אופטימי. שני הצדדים יודעים כמה המשחק חשוב, ואנחנו יודעים שאסור לאכזב את האוהדים. אף אחד לא רוצה קרב ארוך".

 

כנסו ל"בועטת":

 

לסיום, התייחס ג'יימס לליברפול, ואף טעה במספר אליפויותיה: "מדהים היה לגלות כמה מלאי תשוקה האוהדים ועד כמה הם נאמנים. הייתי באנפילד, והתרגשתי מאוד מהעוצמה ומההיסטוריה של המועדון. יש לקבוצה הזאת 19 אליפויות (18 למעשה), וזה נהדר לקרוא על קני דלגליש ועל סטיבן ג'רארד, שגדל כילד בעיר והפך לקפטן של הקבוצה האהובה שלו. ניסיתי גם לשוחח עם דלגליש, אבל לא הצלחתי להבין ממנו הרבה בגלל המבטא".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים