שתף קטע נבחר

צילום: אלי אלגרט

מרגלית צנעני הורשעה, לא תיכלא: מאשרת ומודה

פרשת מרגול נגמרה בעסקת טיעון מקלה: הזמרת מרגלית צנעני הודתה בעבירה של סחיטה באיומים ובתמורה ייגזר עליה עונש של עבודות שירות. הוסר סעיף קשירת קשר לביצוע פשע. מיכאל חזן, שהואשם גם הוא בפרשה, יישלח ל-10 חודשי מאסר

פרשת "הזמרת הפלילית" מסתיימת בעסקת טיעון, ובלי מאסר בפועל. מרגלית צנעני הורשעה הבוקר (יום א') בעסקת טיעון בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעבירה של סחיטה באיומים - אבל לא תיכנס לכלא. יחד איתה הורשע גם מיכאל חזן. צנעני הודתה בעבירת סחיטה באיומים, במסגרת הסדר טיעון. עבירת קשירת הקשר לביצוע פשע הורדה מכתב האישום.

 

קראו את כתב האישום המתוקן נגד צנעני

 

חמושה במשקפיים כהים ופנים חתומות נכנסה מרגלית צנעני לאולם בית המשפט של השופט, ד"ר עודד מודריק. היא סירבה לענות לשאלות העיתונאים, אך לבית המשפט אמרה: "מאשרת ומודה". התביעה תבקש לגזור על צנעני עונש מאסר, שירוצה בעבודות שירות. חזן ייכנס ככל הנראה ל-10 חודשי מאסר בכלא.

 

דומרני לא מופיע בכתב האישום המתוקן

מכתב האישום המתוקן נשמט שמו של היעד מספר 1 של המשטרה בדרום, שלום דומרני. במקום זאת, נאמר כי צנעני סייעה לחזן "ולחבריו העבריינים בדרכים שונות, כדי שתייצג אמנם שונים, בהם יוצאי כוכב נולד". עורכי הדין ששי גז ושחר חצרוני יצגו את צנעני, מיכאל חזן יוצג על ידי עו"ד תמיר סננס.

 

צנעני על ספסל הנאשמים. הפרשה נגמרה בהסדר מקל (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
צנעני על ספסל הנאשמים. הפרשה נגמרה בהסדר מקל(צילום: מוטי קמחי)

 

מרגול הואשמה בעבירות של סחיטה באיומים של אמרגנה, אסף אטדגי, ובקשירת קשר לביצוע פשע. בכתב האישום נגדה טענה הפרקליטות כי "צנעני התנהלה כאחרונת העבריינים". לדברי הפרקליטות, צנעני איבדה את אמונה באטדגי, חשבה שהוא מרמה אותה, ולכן החליטה לסחוט אותו.

 

לפי כתב האישום, ב-2009 הכירה צנעני את הזמר הצעיר עומר אדם, עת כיכב בתוכנית "כוכב נולד" שבה שימשה כשופטת, וכשאטדגי החל לשמש כאמרגנו האישי נקבע שהוא יקבל 30% מהכנסותיו. לפי הסיכום, חצי מההכנסות האלה הוא אמור היה להעביר לצנעני. במהלך 2010 הסתכסכו אטדגי ומרגול, והאמרגן ביקש להשתחרר מייצוגה של צנעני. הוא הציע לה לקנות את חלקה בחלוקת ההכנסות של אדם, אך היא סירבה. בדצמבר אשתקד קבע בורר כי אטדגי יעביר לצנעני את הכסף האמור, אך האמרגן לא חתם על פסק הבורר.

 

צנעני, בכניסה לבית המשפט (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
צנעני, בכניסה לבית המשפט(צילום: מוטי קמחי)

 

צנעני פנתה לעבריין מיכאל חזן, שבכתב האישום הוגדר כבעל חזות מאיימת וכמי ש"עוקר שיניים לפרנסתו". היא חשבה שכך יפחד אטדגי ויעביר לה את הכנסותיו. בתמורה לפעילותו של חזן, איומיו ודאגתו לצנעני ובנה, הבטיחה הזמרת כי לא תשכח זאת לעולם, ואז החלה להיעתר לגחמותיו של חזן וחבריו.

 

במהלך יולי, נטען בכתב האישום, נסעה צנעני יחד עם חזן לפגישה בביתו

 של העבריין שלום דומרני, שגם שמו עלה

בפרשה. בפתח הפגישה פנה דומרני לצנעני ושאל אותה אם "אטדגי מתנהג יפה". הוא הבטיח לה כי אטדגי "רועד או משלשל מפחד ולא יזוז מטר". צנעני הודתה לחזן באותה פגישה מקרב לב. אז, טוענת הפרקליטות, ביקש דומרני את עזרתה של צנעני לגייס את מועמדי "כוכב נולד" לחברת האמרגנות שהוא עומד מאחוריה. דומרני אף הציע לה כי במידת הצורך "יפדה" את מתמודדי הגמר מחברת "טדי הפקות" שבה הם חתומים.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרגלית צנעני, הבוקר. במשקפיים כהים ופנים חתומות
צילום: מוטי קמחי
עו"ד שחר חצרוני, סנגורה של צנעני
צילום: עוז מועלם
מומלצים