שתף קטע נבחר

שופרסל: הרווח הנקי צנח בכ-59% ל-29 מיליון ש'

דו"ח מאכזב לרשת השיווק של נוחי דנקנר. לאחר ניסיון המכירה הכושל ועל רקע ההאטה במשק פרסמה החברה את הדו"ח לרבעון השלישי. מהנתונים עולה כי חלה ירידה דרמטית של 44% ברווח התפעולי שהסתכם ב-71 מיליון שקל. אמש התפטרו המנכ"ל ומנהל העסקים הראשי

האם שורת הרווח התפעולי שפרסמה הבוקר (ב') שופרסל היא זאת שאחראית לדרמה הלילית שהתרחשה שם אמש, במסגרתה פרשו מנהלי הרשת אפי רוזנהויז וריצ'י האנטר? הבוקר פרסמה הרשת הגדולה בישראל את תוצאותיה הכספיות, וחשפה ירידה דרמטית של כ-59% ברווח הנקי שעמד 29 מיליון שקל בלבד, לעומת 71 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

 

בשורת הרווח התפעולי הרבעוני נרשמה צניחה של 44% לסכום של 71 מיליון שקל (מדובר ברווח תפעולי לפני שערוכי נדל"ן). שיעור הרווח התפעולי מתוך ההכנסות ירד ל-2.4% בלבד, לעומת 4.4% ברבעון המקביל. מדובר בשיעור נמוך באופן חריג לעומת מתחרותיה של הרשת בישראל ובעולם.

 

מכירות הרשת הראו עליה, הנובעת בעיקר מהמשך ההתרחבות בשטחי המסחר לצד הסבת סניפי שופרסל ביג לשופרסל דיל - מה שמעלה את הפדיון בסניפים שהוסבו, אך מקטין את הרווחיות. נכון לסוף הרבעון מפעילה שופרסל 266 חנויות. הכנסות החברה ברבעון השלישי עלו ב-3.7% והסתכמו בכ-3 מיליון שקל.

 

בחנויות זהות (סניפים שהיו פתוחים במהלך כל הרבעון השלישי וכן במהלך כל הרבעון המקביל, נתון המנטרל למעשה את השפעת הסניפים החדשים על המכירות) הראתה שופרסל ירידה של 1% ברבעון השלישי, אך הסבירה זאת בעיתוי החגים שחלו השנה ברבעון הרביעי ובשנה שעברה ברבעון השלישי. עם זאת, גם המכירות למ"ר הראו ירידה של 0.5% ועמדו על 5,511 שקל.

 

"קשובים לשינוי השיח הציבורי"

את תוצאות המחאה החברתית רואים בדו"חות שופרסל בשורת הרווחיות הגולמית, שירדה ברבעון השלישי ל-25.9% מההכנסות, לעומת 26.8% ברבעון המקביל. החברה הסבירה את הירידה בהורדת מחירים והעמקת מבצעים במהלך הרבעון. השפעת המהלך הזה הועצמה בשורת הרווח התפעולי, שכלל גם את הגידול בהוצאות הרשת על שכר ושכר דירה.

 

יו"ר שופרסל, רפי ביסקר, טען כי "במהלך הרבעון שופרסל היתה קשובה לשינוי השיח הציבורי והמחאה החברתית שהציפו את נושא יוקר המחייה במדינה. החברה הובילה מספר מהלכים שהשפיעו על רמת המחירים ובעקבות זאת על רווחיותה".

 

אפי רוזנהויז, נשיא ומנכ"ל הרשת, אמר כי "הרווח התפעולי ורווחיות הקבוצה נשחקו ברבעון האחרון בעיקר בעקבות המהלכים בהם יצאנו במטרה להוזיל את סל המוצרים לצרכן, הכוללים הורדת מחירים, הקפאת עליות מחירים ויציאה במבצעים עמוקים, בד בבד עם עליית מחירי התשומות".

 

הדו"חות הבוקר התפרסם לאחר שאתמול הודיעו אפי רוזנהויז, נשיא ומנכ"ל הרשת וריצ'י האנטר, מנהל העסקים הראשי של הרשת כי הם פורשים מתפקידם. סמנכ"ל התפעול ושרשרת אספקה של שופרסל, איציק אברכהן, מונה למנכ"ל במקום רוזנהויז. בהודעה הרשמית על המינויים לא מסרה החברה את הסיבה למהלך המפתיע, אך ההערכות בשוק הן כי המהלך התבצע על רקע התוצאות הכספיות של רשת שופרסל, שבשליטת נוחי דנקנר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים