שתף קטע נבחר

ליברמן נגד נתניהו: אסור להעביר כסף לפלסטינים

שר החוץ יצא נגד ראש הממשלה נתניהו, על רקע כוונתו להעביר לרשות את כספי המסים שהוקפאו בעקבות הקבלה כמדינה לאונסק"ו. "בכסף שלהם מותר להם לרצוח? הכסף לא הולך למשכורות של אנשי ביטחון, זה פרסטיז'ה להיות מחבל"

התקפה מתפרצת מימין: שר החוץ, אביגדור ליברמן, דחה בצהריים (יום ג') את דבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיהם הממשלה שוקלת לחדש את העברת כספי המסים לפלסטינים, ואמר כי סיעת ישראל ביתנו תעשה כל שביכולתה כדי למנוע את העברת הכספים האלה.

 

"אני רוצה שעמדתנו תהיה ברורה מאוד: אני שומע הרבה טענות אינפנטיליות בנוסח 'הרי זה כסף שלהם, אנחנו מחזיקים את הכסף שלהם, באיזה זכות אנחנו מחזיקים בכסף של הפלסטינים'", אמר ליברמן בישיבת הסיעה. "כאילו בכסף שלהם מותר להם לרצוח או להטיף לרצח יהודים".

 

ליברמן הזכיר: "אבו מאזן פגש יותר מ-1,000 רוצחים שחלקם השתחררו וחלקם בדרך להשתחרר וקורא להם 'לוחמי חופש'. גם ההחלטה שלו להעניק 5,000 דולר לכל מחבל - תכפילו ותראו מה הסכום שיוצא. לכל אחד מהם הוא הבטיח גם דירה. עלות הדירה, נניח ברמאללה, היא לא כמו בתל-אביב. מה המסר שיוצא פה?".

 

שר החוץ ליברמן. "זה לא אחראי להעביר את הכסף" (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
שר החוץ ליברמן. "זה לא אחראי להעביר את הכסף"(צילום: גיל יוחנן)

 

שר החוץ המשיך: "אומרים שהכסף שאנחנו לא משחררים הוא משכורות לאנשי ביטחון. זה לא נכון. זה פרסטיז'ה להיות מחבל. מי שאומר זאת לא מבין מה יחסי הכוחות בתוך הרשות הפלסטינית. למדינת ישראל אין שום בקרה על הכסף שאנחנו מעבירים לפלסטינים. אנחנו דורשים אגב שתהיה בקרה על כל הכסף, אין שום סיבה שלא נבקר. כל עוד אין את זה, נחזק רוצחים ונחזק את המוטיב שאבו מאזן מכתיב".

 

עוד אמר ליברמן: "צריך להבין מעבר לזה. לקחתי לראות מחקר על ספרי לימוד שהודפסו ברמאללה, מי שעובר על התכנים - ברור שההנהגה הפלסטינית מטיפה לשנאת היהודים. אין שום מסר לשלום. אני לא מכיר שוטר שמקבל 5,000 דולר בחודש. אנחנו לא מחפשים סיבות למשבר, אבל נעשה הכול על מנת שהכסף לא יעבור. זה דבר בלתי אחראי. פעם אחת צריכים לדעת לעמוד על שלנו ולא להתקפל תחת לחץ כזה או אחר".

 

במקביל, דיבר שר הביטחון, אהוד ברק, בישיבת סיעת העצמאות, והדגיש את חילוקי הדעות החריפים בצמרת. "אנו פועלים שהכספים יעברו. הם נאספים על ידינו והם חלק מהתרומה ליציבות ברשות, ולשירותי הבטחון בפרט. אני שמח שהדבר עובר מחשבה נוספת. לאור העובדה שהפלסטינים יורדים מחלק מהצעדים שלהם באו"ם, אני חושב שזה נכון".

 

מוקדם יותר היום, בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אמר נתניהו כי ישראל שוקלת לחדש את העברת הכספים

לרשות, שהוקפאה בעקבות המהלכים החד-צדדיים של הפלסטינים בזירה הבינלאומית וקבלתם לאונסק"ו.

 

לפי גורמים מדיניים, החלטה לחדש את העברת הכספים צפויה להתקבל בממשלה או בקבינט, ובהנחה שהמהלך אכן יאושר - ישראל תבחן את העברת הכספים בכל חודש מחדש. "אין כל עניין למוטט את הרשות הפסלטינית וישראל תנקוט שיקול דעת בכל הסוגיות של הכספים", אמרו הגורמים. "כרגע יש רגיעה, ועושים את המחווה שכנראה תאושר על ידי שרי הממשלה".

 

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ שאול מופז (קדימה), אמר בתגובה על דברי ליברמן: "בפני ראש הממשלה עומדות שתי אפשרויות - לקבל החלטה מנהיגותית ואחראית או להיכנע שוב לקיצונים שבממשלתו". מופז תהה: "האם ליברמן מנהל את המדינה או ראש הממשלה? חובת ההוכחה היא על כתפיו של נתניהו. יש לו הזדמנות נוספת להוכיח מנהיגות, ועכשיו נשאר לחכות ולראות אם הוא עומד במבחן התוצאה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שר החוץ ליברמן
צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות
נתניהו. שוקלים
עטא עוויסאת, ידיעות אחרונות
ברק. תרומה ליציבות ברשות
צילום: גיל יוחנן
מומלצים