שתף קטע נבחר

פיפ"א אישרה לעמאשה לשחק בנבחרת ישראל

למרות שהחלוץ הפורה מחזיק רק בתעודת מעבר ולא בדרכון, ההתאחדות לכדורגל פנתה לאירגון, שנענה בחיוב. היו"ר אבי לוזון: "מטרתנו היא לעזור לכל שחקן שיכול לתרום לנבחרת". עמאשה: "כעת נותר לי לקוות שיזמנו אותי"

מאת: דוד בן שימול, נדב צנציפר

 

פיפ"א אישרה הערב (ד') לחלוץ מכבי חיפה וויאם עמאשה, לשחק בנבחרת ישראל למרות שהוא מחזיק רק בתעודת מעבר ולא בדרכון ישראלי. האישור התקבל בעקבות פניית ההתאחדות לכדורגל לפיפ"א, כשבעבר קיבל עמאשה אישור מיוחד לשחק בנבחרת הצעירה של ישראל.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

דרכון הוא תנאי של פיפ"א לרישום שחקן במסגרת נבחרות לאומיות, אך לעמאשה כאמור אין דרכון ורק בעקבות הפנייה של ההתאחדות הישראלית, החליטו בפיפ"א להתחשב במקרה המיוחד של עמאשה, ולאפשר לו לשחק בנבחרת.

 

וויאם עמאשה חוגג בליגת העל. בקרוב גם בנבחרת? (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
וויאם עמאשה חוגג בליגת העל. בקרוב גם בנבחרת?(צילום: ראובן שוורץ)
 

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון אמר: "ההתאחדות פעלה ופועלת על מנת שכל שחקן שיכול לעזור לנבחרת ישראל יהיה בסגל. אנחנו שמחים

 שהצלחנו להשיג את האישור הרלוונטי מפיפ"א עבור וויאם עמאשה, שמוביל את טבלת מלך השערים בליגת העל בימים אלו.

 

לוזון הוסיף: "המהלך נעשה כמובן על מנת לאפשר למאמן הלאומי, במידה וירצה זאת, לזמן את עמאשה לסגל הנבחרת". עמאשה אמר לאתר של מכבי חיפה: "אני שמח שנמצא הפיתרון לכך שאוכל לשחק בנבחרת ישראל. חיכיתי לאישור הזה הרבה זמן וכמו כל שחקן כדורגל אני רוצה להצליח, להתקדם ולשחק ברמות הגבוהות ביותר. תודה לכל מי שעזר לי ממכבי חיפה ומההתאחדות לכדורגל. במיוחד ליענקל'ה שחר ולאבי לוזון שתמכו ודחפו את הנושא ללא הרף. כעת נותר לי רק לקוות שהמאמן הלאומי יזמן אותי".

 

בתום 13 מחזורים בליגת העל, רשם עמאשה 12 שערים, כשהוא מקדים את אחמד סבע ממכבי נתניה ועומר דמארי מהפועל ת"א. 

 

"המהלך נועד לאפשר לעמאשה לשחק בנבחרת". אבי לוזון (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
"המהלך נועד לאפשר לעמאשה לשחק בנבחרת". אבי לוזון(צילום: אורן אהרוני)
 

לעמאשה חמש הופעות בנבחרת הצעירה של ישראל ו-14 הופעות בנבחרת הנוער עד גיל 19 (כבש שני שערים). בנבחרת הבוגרת של ישראל הוא מעולם לא שיחק.

 

הסיפורים העסיסיים בספורט - ״בועטת״:

   

מאמן הנבחרת הבוגרת של ישראל, לואיס פרננדז, הביע עניין לצרף את השחקן בקמפיין האחרון. פרננדז שוחח עם עמאשה ובני משפחתו על מנת שיסכימו לקבלת דרכון, אבל הם סירבו והתעקשו להשאר עם תעודת המעבר, מחשש שאם עמאשה יקבל דרכון הוא ינודה בכפרו בוקעתא שבגולן, כפי שקרה לתושבים דרוזים אחרים.

 

"עמאשה מצוין ויכול לסייע המון". לואיס פרננדז (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
"עמאשה מצוין ויכול לסייע המון". לואיס פרננדז(צילום: ראובן שוורץ)
 

פרננדז, שצפה בעמאשה כובש בטדי מול בית"ר ירושלים את השער הראשון היפה בנצחון 1:4 אמר למקורביו: "אתם מבינים למה רציתי כל כך לראות אותו בנבחרת

ישראל? הוא חלוץ נהדר שיכל לסייע לנו המון".

 

כעת, לאחר שהגיע האישור המיוחל, יהנה מביצועיו של עמאשה המאמן הבא של הנבחרת במוקדמות מונדיאל 2014 בברזיל, שככל הנראה לא יהיה פרננדז.

 

יצויין כי אוקזר מצרפת עוקבת בתקופה האחרונה אחרי עמאשה ואף שלחה נציג מטעמה לצפות בו. האח אסעד עמאשה המשחק בקריית שמונה הגיב: "אנחנו שמחים שוויאם ייצג את נבחרת ישראל. מגיע לו, הוא שחקן מצויין ובעזרת השם הוא יגיע בקרוב לשחק גם באירופה".

 

בהכנת הידיעה השתתף שמעון אלבז

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וויאם עמאשה
צילום: אורן אהרוני
מומלצים