שתף קטע נבחר

ברכבת הקלה החלו לגבות כסף: הבלגאן חוגג

נוסעים מתלוננים שמכשירי הגבייה של סיטיפס המפעילה את הרכבת הקלה לא הצליחו לקרוא את כרטיסי רב-קו של אגד, ובתשלום במזומן לא תמיד ניתן עודף. הבעיה תיפתר ככל הנראה רק ביום א'

החל מהבוקר החלו לשלם ברכבת הקלה בירושלים, אחרי שזו הציעה את שירותיה בחינם במשך 3.5 חודשים. וכמובן, הדבר לא עבר ללא תקלות.

 

 

התשלום ב-14 הרכבות נעשה באמצעות כסף מזומן, כרטיסי אשראי ורב קו, וצרכנים מדווחים ישנן תקלות במכונות התשלום והביקורת. לטענת הנוסעים, מכשירי הגבייה והביקורת של סיטיפס לא קראו כרטיסי אשראי וכרטיסי רב קו של אגד. חלקם אף טוענים כי הכניסו כסף מזומן למכונות התשלום ולא קיבלו עודף, או שקיבלו עודף במטבעות מרובים. עוד נטען כי בניגוד לסיכום עם משרד התחבורה, פקחים של סיטיפס הורידו נוסעים מהרכבת.

 

"לא הצלחתי לעלות לרכבת הקלה כי המכשיר לא קרא את הרב-קו שלי", סיפר דורון, תושב העיר ל-ynet. "הבלגאן שם חגג כולל פקידים שהפנו אותי לאגד, למרות שהכרטיס שלי עבד יפה באגד. גם נוסעים סביבי נתקלו בבעיות, ישנן מכונות שלא קראו כרטיסי אשראי ולא הצליחו לתת עודף".

 

המערכת לא קראה את הרב-קו; הפקח טען שלא שילמתי

שיר כתבה ל-ynet: "בירושלים ישנה בעיה חדשה הקשורה לרב קו. כל הסטודנטים שיש להם כרטיס חופשי שנתי או סמסטריאלי לא יכולים לעלות על הרכבת הקלה, כיוון שהמכונות של סיטיפס לא קוראות את כרטיסי הרב-קו שלהם. הכרטיסנים ברכבת מפנים אותנו לאגד ואגד מפנים אותנו בחזרה אליהם וזאת ללא כל פתרון ממשי לסטודנטים. אלפי סטודנטים לא יכולים לעלות לרכבת הקלה ואין פתרון לאף אחת מהמפעילות".

 

תקווה, תושבת העיר, מספרת שהיא ונוסעים אחרים הצליחו לעלות לרכבת, אך במהלך הנסיעה צצו פקחים שאחרי שבדקו את הרב-קו שברשותם טענו שלא שילמו: "באג במכונת הביקורת של הרכבת הקלה גורם ל'איפוס' הכרטיס, כאילו לא שילמתי", כתבה.

 

"הבוקר נסעתי ברכבת הקלה והעברתי את כרטיס הרב-קו בכניסה לקרון. כעבור שתי תחנות עלה לרכבת פקח שבא לבדוק את התשלום. הוא נטל את הכרטיסים מהנשים המבוגרות שישבו בתחילת הקרון והעבירם מול המכשיר. המכשיר צפצף פעם אחת, כאילו הן לא שילמו. הוא אמר להן שעכשיו היה עליהן לשלם קנס של 180 שקל אילו לא היה זה היום הראשון. הנשים טענו שהן העבירו את הכרטיס, ועוד יותר מכך - הן טענו שפקח עם מכשיר נייד כבר עבר קודם לכן ובדק את הכרטיס שלהן.

 

"הדבר חזר על עצמו אצל שלושה - ארבעה אנשים. הדבר עורר מיד תהייה: מה לא תקין במכשירי הביקורת של הפקחים, שגורם לכרטיס להראות כאילו לא שילמנו?

 

"החלטתי לעשות ניסיון. כיוון שיש לי חופשי חודשי, לא חששתי לניקוב כפול. לפני הירידה מהרכבת ניגשתי למכשיר שמוצב בכניסה, והעברתי את הכרטיס שלי - והנה, הפלא ופלא - המכשיר צפצף פעם אחת, כאילו זו הפעם הראשונה שהוא מועבר במכשיר היום. שנייה אחר כך העברתיו שוב, והמכשיר צפצף שלוש פעמים, זאת למרות שלכאורה לא ניתן לשלם פעמיים באותו הכרטיס בפרק זמן כה קצר". 

 

סיטיפס: הבעיה באגד. אגד: הבעיה בסיטיפס

מסיטיפס נמסר בתגובה: "מבדיקה שערכנו עולה כי מערכת הכרטוס של סיטיפס עובדת כסדרה. הבעיות היחידות קשורות לעובדה שנהגי אגד לא סנכרנו את מערכות הכרטוס שלהם, בניגוד להנחיית משרד התחבורה, דבר שגרם לכך שאנשים שרכשו כרטיס באוטובוסים לא יכלו לעשות בו שימוש לאחר מכן לנסיעה ברכבת הקלה.

 

"לגבי הורדה של נוסעים מהרכבות - מי שלא רכש כרטיס נסיעה כדין מורד מהרכבת על ידי הפקחים.סיטיפס נתנה הנחיה ברורה לכל הפקחים, שנוסעים שנתקלו בבעיות במערכת כרטוס לא יורדו מהרכבת.

 

"בימים הראשונים החליטה סיטיפס שהקנסות לנוסעים שלא שילמו או שלא תקפו כרטיסם יהיו על סך של אפס שקלים וזאת לטובת אזהרת הציבור טרם הטלת הקנסות על פי דין. חשוב לזכור שבכל תחנה ישנן מס' מכונות לרכישת כרטיסים וכן מס' אמצעי תשלום בכל מכונה. סיטיפס מפעילה צוותים מקצועיים, כולל מומחי כרטוס מצרפת, לפיתרון מהיר ומיידי של כל אירוע נקודתי שיצוף מהשטח".

  

דובר אגד רון רטנר, מסר בתגובה: "אכן קיימת בעיה מיחשובית במערכת הכרטוס של סיטיפס, וזו צפויה ככל הנראה להיפטר עד יום ראשון הקרוב. סיטיפס נענתה לבקשת אגד ומשרד התחבורה לכבד את אותם נוסעים שעולים עם כרטיסים שהמערכת המיחשובית של סיטיפס לא מאשרת אותם, ראוי לציין שטעינת הכרטיסים של הרב-קו בי-ם ובעיקר של הסטודנטים נעשתה בהתאם להנחיות ולהוראות הישירות של משרד התחבורה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
לא קל ברכבת הקלה
צילום: גיא אסיאג
מומלצים