שתף קטע נבחר

השלום מתחיל בתוכם: יוגה תביא שקט לאפגנים?

במקום שממשלות המערב וחייליו כשלו, מנסה צרפתייה להביא שלווה ושלום באמצעות יוגה ומדיטציה. "לפחות אוכל למות שלווה, אם אמות באפגניסטן כשאני מביאה את הכלי הזה"

מיליוני הדולרים ממדינות המערב ורבבות החיילים הזרים המוצבים בה, עדיין לא הצליחו להביא מזור ויציבות לאפגניסטן. פעילה צרפתייה מנסה לעשות זאת באמצעים צנועים בהרבה: יוגה ומדיטציה. אמנדין רוש הקימה ארגון שמלמד את הטכניקות העתיקות ומקווה לקדם באמצעותן אי-אלימות ושלווה.

 

רוש, שהוחזקה בעבר בידי הטליבאן, עובדת עם ילדים, נשים, גברים, חיילים ושוטרים, אך שואפת להגיע למורדים החמושים. "החזון שלי הוא ללמד את כל המורדים מדיטציה ולארגן להם קורסים כדי שיוכלו להיות מורים למדיטציה,

כדי שיוכלו לחזור לחברה, לעבוד, להשתלב, ולפחות הם ימצאו שלווה באמת", אמרה הפעילה, שעבדה בעבר במיזמים לקידום שלום באסיה, באפריקה ובדרום אמריקה. לדבריה, לא ניתן לכפות מבחוץ את רעיון השלום, עליו לנבוע מתוך האדם.

 

תלמידותיה נראות מרוצות בינתיים. "כשאני עושה יוגה אני שוכחת את הכאבים שלי ואני מרגישה נוח", סיפרה מסודה. חברתה מרזיה סיפרה על תחושותיה: "כשאני עושה יוגה אני מדמיינת שאני עפה בשמיים, וזה נחמד ונעים לי".

 

"מדיטציה היא כלי טוב מאוד ללמוד מי אתה ומה אתה רוצה לעשות בחייך", הסבירה רוש. "אם הן יתרגלו כל יום, או לפחות פעם בשבוע, עם מורה טוב, הם יוכלו לדעת מה הן באמת רוצות לעשות בחייהן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוש בפעולה. "כלי טוב ללמוד מי אתה ומה אתה רוצה"
צילום: רויטרס
התלמידים מתרגלים. "שוכחת את הכאבים כשאני מתרגלת"
צילום: רויטרס
מומלצים