שתף קטע נבחר

ביניש בשיחה עם ריבלין: הביקורת - לא נגד כולכם

נשיאת בית המשפט העליון, שהאשימה פוליטיקאים במסע של דה-לגיטימציה והסתה, הבהירה בשיחה עם יו"ר הכנסת שהתכוונה רק לכמה חברי כנסת ושרים

אחרי הפצצה שהטילה אמש נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, בביקורת מהדהדת על הפוליטיקאים התוקפים את מערכת בתי המשפט, שוחחה הבוקר (ו') עם יו״ר הכנסת, ראובן ריבלין, והבהירה כי בדבריה לא התייחסה לכנסת כמכלול או כמוסד.

 

ביניש, שהאשימה פוליטיקאים במסע של דה-לגיטימציה, אמרה לריבלין שהתכוונה בכך לכמה חברי כנסת ושרים שסגנון ותוכן הדברים שהם מטיחים לאחרונה בבית המשפט העליון ובשופטיו עובר את הגבול מביקורת להסתה. יו״ר הכנסת ציין בפני הנשיאה את עמדתו העקבית, כי "יש לשמור מכל משמר על מעמדו של בית המשפט העליון ולנהל את המחלוקות באופן שמכבד את שתי הרשויות. ריבלין אמר לביניש כי קידום חוק יסוד החקיקה יבטיח את עקרון הפרדת רשויות, וכי בכוונתו לקדם פשרה במשותף עם שר המשפטים, יעקב נאמן לשם פתרון המחלוקת שמונעת היום את קידום יוזמה זו.

 

אמש, בכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי בים המלח, אמרה ביניש כי התריעה בשנים האחרונות נגד המגמה לפגוע בבית המשפט העליון ולצמצם את סמכויותיו, "ובכך לחתור כנגד היכולת להגן על הערכים הדמוקרטיים של המדינה". ביניש אמרה כי "הכתובת הייתה על הקיר. ההתרעות נשמעו אבל אף אחד לא קם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ביניש ונאמן, אמש בכנס
צילום: ארנון פז
טקס זיכרון ל יצחק רבין ז"ל ב מליאה ב כנסת רובי ריבלין יו"ר הכנסת
צילום: נועם מושקוביץ
מומלצים