שתף קטע נבחר

נתניהו חגג, אבל ההצבעה על טרכטנברג נדחתה

ארדן מחה, לנדאו התנגד לצעדי האוצר, ש"ס איימה להתנגד - וההצבעה על חלקים נרחבים מההמלצות לא התקיימה. בלשכת ראש הממשלה הסבירו: בגלל פקקים והאזכרה לבן-גוריון

ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר הכריז הבוקר (יום א') בחגיגיות על ההטבות שתעניק הממשלה, שר האוצר יובל שטייניץ התעקש ש"רכבת טרכטנברג יוצאת היום מהתחנה", אבל לחצי שרים והתחייבויות קודמות הביאו לדחיית ההצבעה על רוב סעיפי דו"ח ועדת טרכטנברג.

 

הדחייה התקבלה גם לאחר ביקורת חריפה מצד השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, שהתלונן לפני הישיבה כי "למשרדים יש פחות מחצי יום עבודה להבין ולעכל את ההחלטות ומשמעויותיהן, ולגבש את התייחסות השרים".

 

מה נותר ממחאת האוהלים - כותרות אחרונות ב-ynet:

 

עוד בערוץ החדשות :

 

גם בש"ס איימו להתנגד בהצבעה. משנשאל השר אלי ישי אם יצביע בעד או נגד הוא אמר: "אני רוצה לבדוק ולבחון את ההמלצות ולראות אם יש אלמנטים חיוביים. אם אבין שאין בזה ממש, לא נשתתף בהצבעה".

 

על פי לשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "הדיון על הצעדים להגברת התחרותיות במשק יימשך בישיבת הממשלה הבאה בשל לוח הזמנים - הישיבה התחילה באיחור בשל הפקקים, והסתיימה בשל טקס האזכרה הממלכתי לדוד בן גוריון". נתניהו עצמו אמר כי "מדובר בדיון מעמיק ויש לאפשר לכל שרי הממשלה להביע את עמדתם בנושא. זה דיון חשוב שמחכים לו כבר 20 שנה".

 

מוקדם יותר, שמר ראש הממשלה על אופטימיות כשאמר בפתח הישיבה כי ההטבות שתעניק הממשלה "מוזילות את מחירי הדיור, מוזילות את הנסיעה בתחבורה הציבורית ומיועדות לסייע גם בהורדת מחירי הדלק והגז". עוד במהלך הישיבה, אמר שר האוצר, יובל שטייניץ, כי ההצבעה אינה בהולה ואם הדיון בסעיפים לא יסתיים היום, ניתן יהיה להמשיך אותו בישיבה

הבאה.

 

ישיבת הממשלה, היום. "לשמוע את השרים" (צילום: עמית שאבי, ידיעות אחרונות) (צילום: עמית שאבי, ידיעות אחרונות)
ישיבת הממשלה, היום. "לשמוע את השרים"(צילום: עמית שאבי, ידיעות אחרונות)
 

לפני פיזור הישיבה, אישרה הממשלה את העלאת הפטור ממכס על קניות באינטרנט בסכום של 1,200 שקל. "זה צעד נוסף שאנו עושים בהמשך להטבות המס שכבר אישרנו, הטבות ששוות יחד מאות שקלים בחודש", אמר נתניהו, שהדגיש כי ממשלתו נוהגת בצורה אחראית מבחינה כלכלית אל מול הטלטלה הכלכלית והגיאופוליטית בעולם.

 

לדברי שר התשתיות, עוזי לנדאו, "אם הרגולציה כפי שהיא מוצעת כאן תאושר, לפקידות האוצר יתאפשר להשתלט על הרגולציה כפי שהשתלטו על משרדי הממשלה. צריך שיהיה ברור שהממשלה קובעת את המדיניות. תפקידה של הרגולציה לבצע אותה".

 

הממשלה התכנסה לדון באישור הפרקים הנפיצים של דו"ח טרכטנברג, לאחר שלפני כחודש כבר אישרו השרים את פרק המסים. חברי הממשלה התבקשו לאמץ מסמך בן 40 עמודים שבו מצוינים צעדים לשינוי כלכלי־חברתי. בין השאר, הועלו

לאישור הצעות מפורטות לחיזוק הממונה על ההגבלים העסקיים, הגברת התחרות בענף התחבורה הציבורית, ושיפור מנגנוני הניהול במגזר הציבורי לצד עידוד התחרות בענף המלט הישראלי.

 

נושא משמעותי אחר שאמור היה לעלות לאישור הוא חסמי היבוא, אולם בעקבות הוראת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, נדחה הדיון בעניין זה ויתקיים במועד אחר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ארכיון. נתניהו וטרכטנברג בישיבת הממשלה
צילום: מרק ישראל סלם
נתניהו, היום. "מאות שקלים בחודש"
צילום: עמית שאבי, ידיעות אחרונות
מומלצים