שתף קטע נבחר

צילום: אלי אלגרט

יורובאסקט: שוב מצ'באן ופקוביץ', רק בנפרד

סוללת הכוכבים של סרביה ונבחרת מונטנגרו החזקה יתמודדו עם ישראל על הכרטיסים ליורובאסקט ב-2013. חוץ משתי הנבחרות הללו, אין הרבה ממה לחשוש. הכר את היריבות

22 ו-17 נקודות המטירו ביום חמישי האחרון מילאן מצ'באן וניקולה פקוביץ' על הראש של גבוהי מכבי ת"א. זה נגמר בניצחון של פרטיזן בלגרד 71:74, ניצחון שאחריו קיווינו שנוכל לשכוח מעט מהצמד הזה. לא כל כך מהר. השניים, וכל אחד לחוד, הוגרלו לבית א' במוקדמות יורובאסקט 2013, שם הם שוב יפגשו פנים מוכרות - נבחרת ישראל של אריק שיבק.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

כאמור, הבשורות הרעות הן ששוב ניאלץ לשחק מול צמד המגדלים "ניקולאן". הבשורות הטובות - זה לא יהיה באותו המשחק, כשפקוביץ' יחבור לשאר חבריו במונטנגרו, ומצ'באן לסוללת הכוכבים של סרביה. אז מה מצפה לשיבק ולשאר הכחולים לבנים?

 

מצ'באן, שואג על מכבי ת"א ביום חמישי. שוב אתה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מצ'באן, שואג על מכבי ת"א ביום חמישי. שוב אתה(צילום: רויטרס)

 

סרביה: אולסטארס, גירסת אירופה

הכוכב: מילוש תיאודוסיץ'. בנבחרת כמו סרביה קשה לבחור בכוכב אחד, אך בכל זאת, הגארד של צסק"א מוסקבה, שרק ביום רביעי האחרון ניצח משחק עם

הבית הישראלי
דרג נבחרת
1 סרביה
2 ישראל
3 אסטוניה
4 סלובקיה
5 מונטנגרו
6 איסלנד

הבאזר, הוא אחד הגארדים הטובים ביבשת, אם לא הטוב מכולם (טוב, בסדר, אחרי חואן קרלוס נבארו ודימיטריס דיאמנטידיס).

 

אגב, במהלך היורובאסקט האחרון גברה סרביה 80:89 על ישראל, למרות יום חשוך של תיאודוסיץ' - עם 0 מ-7 לשלוש ושש נקודות, כולן מהקו. לא כל יום נקבל אותו בכושר כזה.

 

משלימים את התמונה: ננאד קרסטיץ' הנפלא, שעושה חייל העונה בצסק"א לצידו של תיאודוסיץ', הוא האחראי הבלעדי על הצבע בסרביה. הפעם אמור, כאמור, לככב לצידו גם מצ'באן מיודעינו, שהעונה הנוכחית בפרטיזן הופכת אותו לבורג חשוב. עוד ברשימה המכובדת: דושקו סבאוביץ', מילנקו טפיץ' וקוסטה פרוביץ'.

 

תיאודוסיץ', מנחם את יותם הלפרין, במפגש האחרון (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
תיאודוסיץ', מנחם את יותם הלפרין, במפגש האחרון(צילום: עוז מועלם)

 

מה היא עשתה ביורו האחרון? סרביה סיימה את הבית במקום השני, אך נכנעה בשמינית הגמר לרוסיה של דייויד בלאט 77:67. את המונדובאסקט האחרון סיימה סרביה במקום הרביעי, לאחר שנכנעה בחצי הגמר 83:82 לקרם טונצ'רי וטורקיה המארחת.

 

המספר הנוסף: 2007. זו האליפות היחידה שסרביה סיימה במקום דו ספרתי - 13.

 

מונטנגרו: ניקולה, ניקולה, עלה עלה

הכוכב: ניקולה פקוביץ'. בחודשיים האחרונה הכרנו מעט טוב יותר את הסנטר הנפלא של מינסוטה טימברוולבס, אך מי שנמצא בתוך הכדורסל האירופי יודע שאין הרבה שחקני פנים דומיננטיים כמו פקוביץ'. "פק-מן" הוביל את מונטנגרו ביורו האחרון עם 13 נק' לערב, והיה שני רק לוולדימיר דסיץ' עם 6.4 ריבאונדים לערב.

 

ניקולה פקוביץ', מול ישראל (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ניקולה פקוביץ', מול ישראל(צילום: אורן אהרוני)

 

משלימים את התמונה: מיודענו גוראן ירטין (אקס מכבי ת"א), שקלע 10.4 נק' ביורו האחרון, דאסיץ' שכאמור הוליך את המונטנגרים עם 7.6 ריב' לערב, ו-ולדימיר נוסף, דראגיצ'ביץ', כשעל כולם מנצח עומאר קוק, שלא מצליח לעשות את אותו הדבר העונה באמפוריו ארמני מילאנו.

 

מה היא עשתה ביורו האחרון? מונטנגרו סיימה במקום האחרון את בית ג'. לאחר שהפתיעה את מקדוניה במשחק הראשון היא נכנעה לשאר הקבוצות בבית, ולכן היא מדורגת במקומות 24-21.

 

המספר הנוסף: 21. זה הדירוג של המונטנגרים ביורו האחרון, והראשון שלהם כנבחרת עצמית.

 

כתבות המגזין של ynet ספורט:

 

גוראן ירטין. זוכרים אותו? (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
גוראן ירטין. זוכרים אותו?(צילום: רויטרס)

 

אסטוניה: לא אמורה לאיים

הכוכב: כריסטיאן קאנגור. קשה למצוא כוכב אמיתי באסטוניה, נבחרת חלשה שלא אמורה להקשות על הישראלים, אך הקפטן הוא שחקנה של וארזה, פורוורד שכבר שיחק בעבר בווירטוס בולוניה ובווילרבאן. בשנתיים האחרונות הוא נבחר לכדורסל המצטיין בכדורסל האסטוני, והוא נחשב, גם בגיל 29 לתקווה הגדולה של הכדורסל המקומי.

 

משלימים את התמונה: אין הרבה. לצידו של קאנגור משחק במדי וארזה פורוורד נוסף - טאלטס ינאר, אקס סמארה הרוסית, כשלאסטונים יש עוד שני שגרירים, שניהם בגרמניה - ראיט קירלס שמשחק בדיסלדורף וסאנדר ונה, לודוויגסבורג. ואלמו קריסה, גארד עם קליעה טובה, עלול להוות איום מבחוץ.

 

ייב גרין על הספסל הישראלי. הרבה עבודה מחכה לו (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
ייב גרין על הספסל הישראלי. הרבה עבודה מחכה לו(צילום: עוז מועלם)

 

מה היא עשתה ביורו האחרון? כלום. למעשה, אסטוניה לא עשתה הרבה ככלל בשנים האחרונות, כשהיא רושמת הופעה ב-2001 (מקום 14) ואחת נוספת ב-1993 (מקום שישי מכובד). השנים היפות שלהם היו הרבה מזמן, כשהאסטונים סיימו פעמיים ברציפות במקום החמישי, בשנים 1937 ו-1939.

 

המספר הנוסף: לא מספר, אלא דווקא שם. מרטין מיורסאפ, שהיה שייך למכבי ת"א בין השנים 1993 ל-1995, אך לא הגיע לשום מקום. כמו כן הוא רשם במהלך הקריירה ארוכת ועמוסת התחנות 389 נקודות בליגה הטובה בעולם, וזכייה ביורוקאפ ב-2004 עם אוניקס קאזאן.

 


מוקדמות יורובאסקט 2013

שאר הבתים
דרג בית ב' בית ג' בית ד' בית ה'
1 גרמניה קרואטיה גאורגיה פינלנד
2 בולגריה אוקראינה בוסניה פולין
3 אזרבייג'אן אוסטריה הולנד שווייץ
4 לוקסמברג קפריסין רומניה אלבניה
5 שבדיה הונגריה לטביה בלגיה

סלובקיה ואיסלנד: מספרים שיש שם כדורסל

קשה להצביע על כוכב כזה או אחר בנבחרות כמו איסלנד וסלובקיה,

נבחרות שמעולם לא רשמו הופעה ביורובאסקט, לא כל שכן באליפות העולם (הן הרבה יותר טובות בכדוריד למשל). הסלובקים הגיעו קרוב ב-1995, כשסיימו במקום הרביעי את שלב המוקדמות.

 

רוב הלגיונרים של איסלנד, הנבחרת החמישית היחידה בטורניר, מרחיקים רק עד לשבדיה, כך שקשה לקרוא לזה לגיונרים. השחקן היחיד בנבחרת האיסלנדית מחוץ לאזור הוא ג'ון ארנור סטפנסון, הסווינגמן של סראגוסה, ששיחק ביחד עם ריצ'ארד הנדריקס בגרנאדה לפני כשתי עונות. כאמור, איום אמיתי לא יגיע משם.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מצ'באן במדי הנבחרת
צילום: EPA
מומלצים