שתף קטע נבחר

המסחר בבורסה הסתיים בירידות שערים

ת"א 25 ירד ב-1.69%, ת"א 100 ירד ב-1.72%, הבלו-טק 50 ירד ב-2.22% ומדד נדל"ן ירד ב-2.1%

המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (ג') בירידות שערים, על רקע חששות בגוש האירו מפני הורדת דירוג לצרפת וגרמניה.

 

מדד ת"א 25 ירד ב-1.69% לרמה של 1,090.20 נקודות, מדד ת"א 100 ירד ב-1.72% לרמה של 989.01 נקודות. מדד הבלו-טק 50 ירד ב-2.22% לרמה של 274.93 נקודות ומדד נדל"ן ירד ב-2.1% לרמה של 274.70 נקודות.

 

סוכנות הדירוג S&P תכניס את כל מדינות גוש האירו ל"רשימת מעקב" לקראת הורדת דירוג אפשרית, כך דיווחה אתמול סוכנות הידיעות בלומברג. מוקדם יותר דיווח ה"פיננשל טיימס" כי סוכנות הדירוג הזהירה גרמניה ועוד חמש מדינות החברות בגוש האירו ואשר להן דירוג חוב מושלם ברמת AAA מפני הורדת דירוג.

 

קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, הודיעו אתמול כי הם מעוניינים בהסכם חדש לאיחוד האירופי. "אסור שהמשבר הזה בגוש היורו יחזור על עצמו", אמר סרקוזי בתום פגישתו עם מרקל בפריז. סרקוזי הוסיף כי "אנחנו רוצים הסכם חדש. זה מה שגרמניה וצרפת רוצות".

 

עוד אמר סרקוזי כי שתי המדינות דורשות הטלת סנקציות אוטומטיות על מדינות שהגירעון התקציבי שלהן יהיה גבוה מ-3%. לדבריו, מנהיגי גוש האירו צריכים להיפגש פעם בחודש על מנת לנסות ולהתמקד בתמיכה באירופה לשם החזרת הצמיחה. לדברי סרקוזי, ישנה הסכמה מוחלטת בין גרמניה וצרפת כי הנפקה של אג"ח אירופיות משותפות אינה מהווה פיתרון למשבר.

 

מניות במרכז

אמש פרסמה גזית גלוב, חברת הנדל"ן הנשלטת על ידי חיים כצמן ודורי סגל את התשקיף לקראת הנפקתה בבורסה בניו יורק והיום היא מתחילה ברוד שואו לקראת הנפקה בעיקר למשקיעים מצפון ארה"ב.

 

"כלכליסט" חושף היום כי קרן נוי להשקעות בתשתיות, בראשות היו"ר פיני כהן, מנהלת מגעים ראשוניים להצטרף לישי דוידי יו"ר קרן פימי, בהשקעה בחברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת.

 

יוחנן פלץ, בעל השליטה באאורה ממשיך למכור את מניות החברה. פלץ מכר אתמול 670 אלף מניות נוספות במחיר ממוצע של 12.3 אגורות למניה וירד כבר לאחזקה של 9.73% (לעומת כמעט 15% לפני כשבועיים).

 

חברת ההחזקות כור פרעה חוב של 750 מיליון שקל לבנק הפועלים בעקבות השלמת עסקת המכירה של מכתשים אגן לכימצ'יינה.


פורסם לראשונה 06/12/2011 10:08

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הבורסה בת"א
צילום: דנה קופל
מומלצים