שתף קטע נבחר

טיבי זועם: "בכירי האוצר התחמקו מלהופיע בפני"

יו"ר ועדת החקירה הפרלמנטרית של קליטת עובדים ערביים בשירות הציבורי הגיש תלונה ליו"ר הכנסת ולשר האוצר, על כך שראש אגף התקציבים לא הופיע לדיון של הוועדה שאליו הוזמן ושלח במקומו את רכז המאקרו של האגף, ולא את אחד מסגניו. האוצר: "הוא הודיע מראש שלא יוכל להגיע"

בכירי אגף התקציבים באוצר התחמקו היום (ג') מעימות בכנסת כשלא נענו להזמנה להעיד בוועדת החקירה הפרלמנטרית של קליטת עובדים ערביים בשירות הציבורי. יו"ר הוועדה ח"כ אחמד טיבי (תע"ל) התרעם על ראש האגף גל הרשקוביץ שדחה את ההזמנה וגם את בקשת הוועדה לשלוח במקומו לפחות את אחד מסגניו.

 

הוועדה תכננה להיום בדיקה עם אגף התקציבים מה המשקל שמייחס האוצר להעסקת ערבים בשירות הממשלתי, כמה אמצעים הקציב למטרה זו וכיצד הוא נערך להגדלת מספר העובדים. האגף שלח לדיון את אודי רמר, רכז המאקרו באגף. לא זוטר ולא בכיר. ח"כ טיבי לא הסתיר את אכזבתו מהתחליף.

 

הוא אמר, "האוצר הפר את החוק המחייב פקידי משרדים שמוזמנים לוועדות הכנסת להופיע בפניהן, אלא אם השרים הממונים עליהם מבקשים להופיע במקומם. לא אעבור על כך לסדר היום, וכבר שיגרתי מכתב תלונה על כך ליו"ר הכנסת ולשר האוצר". טיבי שקל קודם לבטל את הישיבה לאות מחאה על התחמקות בכירי האוצר.

 

"הדרה מאגף התקציבים גורמת לחלוקה לא-שוויונית"

טיבי ביקש תשובות מפורטות לשאלות כמו איזה משרות מייעדת הממשלה לערבים ומה עמדת האוצר לגבי יישום חובת הייצוג ההולם של הערבים בחברות הממשלתיות, ברשויות המקומיות ובגופים ציבוריים. אודי רמר השיב: "האוצר מעמיד למשרדי הממשלה את המשאבים הדרושים ליישום החלטתה לפיה עד סוף השנה הבאה העובדים הערבים יהיו 10% מהמועסקים בשירות הציבורי".

 

ח"כ גאלב מג'אדלה (עבודה) שאל אם תקצוב המשרות הנוספות לפחות מעוגן בתקציב 2012. תשובת רמר, "לא כל החלטת ממשלה מקבלת אזכור בספר התקציב. לצערנו הממשלה לא תמיד מצליחה לעמוד בתכניות העבודה שהיא קובעת לעצמה. החסם לא בהכרח תקציבי, אלא ביצועי". ח"כ עפו אגבריה (חד"ש) אמר כי התשובה לא מספקת.

 

לא היתה בפיו של רמר תשובה לשאלת ח"כ טיבי מדוע אין אפילו עובד ערבי אחד באגף התקציבים המונה כ-80 עובדים. טיבי לא הופתע. "כשבאגף החשוב ביותר באוצר יש אפס עובדים ערבים מה הפלא שחלק המגזר הערבי בתקציב נמוך כל כך? לו היו עובדים ערבים בגוף הזה, מצב האוכלוסייה הערבית היה נראה אחרת. לתקציבים הדלים המופנים למיעוט הערבי יש השלכה ישירה, מפלה ומזיקה, על מיצובו בתחתית הסולם הכלכלי-חברתי".

 

היו"ר טיבי סיכם את הדיון המתסכל: "לא קבלנו ניתוח ברמת כלל המשק וברמת המיעוט הערבי להשלכות הנובעות מדלות העסקת הערבים בשרות הציבורי. רשמנו לפנינו בצער רב את העדרם המחריד מסגל אגף התקציבים, ללא תשובה לשאלה אם מדובר במדיניות והחלטה שהתקבלו מראש. אזרחי ישראל הערבים עומדים על זכותם להשתתף בהתוויית התקציב. הדרתם מאגף התקציבים גורמת לחלוקה לא-שוויונית של התקציב".

 

מהאוצר נמסר בתגובה: לוועדת החקירה היה ידוע מראש שהממונה על אגף התקציבים לא יוכל להופיע במועד אליו הוזמן ובמקומו יופיע רכז המאקרו אודי רמר שאמנם איננו סגן הממונה כפי שביקשה הוועדה, אבל הוא ממלא תפקיד בכיר שמתאים לנושא הנדון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חה"כ אחמד טיבי: "האוצר הפר את החוק"
צילום: EPA
מומלצים