שתף קטע נבחר

שוער נבחרת בחריין השתתף בהפגנה ונשלח לכלא

יחד איתו נשלחו לשנת מאסר גם שחקן נבחרת הכדורסל ושרירן. הם הואשמו בהתקהלות בלתי חוקית ובהסתה נגד הממשל

גל המחאה בבחריין אינו פוסח גם על הספורטאים במדינה. שלושה מהם - שוער נבחרת הכדורגל עלי סעיד, השרירן טארק אל פורסאני שזכה בכמה מדליות זהב באליפות אסיה, ושחקן נבחרת הכדורסל חסן אל דיראזי - נשלחו השבוע לשנת מאסר בשל השתתפות בהפגנה נגד הממשל. כך דיווח העיתון הטורקי "הורייט".

 

עוד בעמוד החדשות ב-ynet

"איראן אחראית לפיגועים נגד ארה"ב ב-'98"

איראן הציגה סרטון של המל"ט האמריקני שתפסה

 

ההתקוממות בבחריין החלה השנה, בעקבות הטלת סנקציות מצד הצבא. במדינה טוענים כי מי שעומדת מאחורי המהומות היא איראן, שמנסה לעודד את המיעוט השיעי לסלק את השלטון הסוני, שמייצג את הרוב. עד כה פוטרו 2,000 בני אדם ממשרותיהם הציבוריות, 3,000 אחרים נעצרו ו-30 איש נהרגו. במדינת המפרץ הפרסי מאמינים כי הצליחו לדכא את הגל, שכבר גרם להפיכות בתוניסיה, מצרים, תימן ומבעיר בימים אלה את סוריה.

 

נבחרת בחריין מול נבחרת פלסטין. השחקנים הושעו מפעילות (צילום: נועם מושקוביץ) (צילום: נועם מושקוביץ)
נבחרת בחריין מול נבחרת פלסטין. השחקנים הושעו מפעילות(צילום: נועם מושקוביץ)

 

מתחילת המהומות נעצרו ונשפטו בבחריין כ-150 ספורטאים מענפים שונים. כך, למשל, נאסר על כמה משחקני נבחרת הכדורגל לייצג את המדינה או לקחת חלק במשחקי הליגה המקומית. במדינה טוענים כי הפגיעה בספורט, שנחשב בעיני הממשל ככלי למינוף המדינה בעיני העולם כולו, הוא ירייה ברגל. לדוגמה, בעקבות המהומות בוטל מרוץ הגרנד פרי מסדרת הפורמולה 1 במדינה.

 

שלושת הספורטאים, שנמנים גם על כוחות הצבא של המדינה, נשפטו בבית משפט צבאי והואשמו בהתקהלות לא חוקית, הסתה לשנאה נגד מערכות השלטון ואי ציות לפקודה האוסרת עליהם לגלות מעורבות פוליטית. נוסף להם, נשפטו עוד עשרות ספורטאים שסיפרו מאוחר יותר כי הוכו ועונו במהלך שהותם במעצר. לפני כמה חודשים ברח מגן הנבחרת סעיד מוחמד עדנאן לאוסטרליה, אחרי שבילה שלושה חודשים בכלא במהלכם עונה והוכה. הוא הביע חשש לחזור למולדתו בטענה כי יתנכלו לו ויעמידו אותו למשפט.

 

יום העשורא בבחריין. מצפים למחוו של רצון טוב מצד המלך (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
יום העשורא בבחריין. מצפים למחוו של רצון טוב מצד המלך(צילום: רויטרס)

 

ממשלת בחריין שמעה את הקולות והקימה ועדה משפטית לבדיקת הטענות על עינויים ואלימות. הוועדה קבעה כי הטענות מוצדקות ואסירים אכן עונו בכלא, וכי חמישה מהם אף מתו מכך. העינויים כללו שימוש בחשמל, הכאה באמצעות שוט וגומי ועוד. עם זאת, קבעה הוועדה כי העינויים אינם חלק ממדיניות ממשלתית סדורה.

 

כעת נשואות עיני כולם לעבר מלך בחריין, שייח' חאמד בין עיסא אל ח'ליפה, שאמר כי ישקול לאמץ את המסקנות שתגיש לו הוועדה. בחודש שעבר שיחרר המלך 300 בני אדם כמחווה של רצון טוב לרגל חג הקורבן, ובאופוזיציה מצפים שהמלך יעשה זאת שוב, וביד נדיבה יותר.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נבחרת בחריין. גול עצמי
צילום: נועם מושקוביץ
המלך אל ח'ליפה. מחכים להקלות
צילום: איי פי
מומלצים