שתף קטע נבחר

פיצוצייה מכרה חלב ביוקר ונקנסה ב-5,000 ש'

ביהמ"ש המחוזי מרכז קנס את פיצוציית נון סטופ באריאל משום שהפקיעה מחירי מוצרים בפיקוח. הפיצוציה מכרה חלב בקרטון ב-7 שקלים במקום במחיר מירבי של 5.95 ש' ולחם כהה אחיד פרוס ב-7.50 שקלים במקום במחיר מירבי של 6.6 שקלים

על הפקעת מחירים נקנסים, כשמדובר במוצרים בפיקוח: פיצוציית נון סטופ מאריאל שמכרה חלב ולחם במחירים הגבוהים מהמקסימום המותר בחוק נקנסה ב-5,000 שקל. בית המשפט המחוזי מרכז חייב את מנהלת הפיצוצייה לחתום על התחייבות בסך 10,000 שקל להימנע מביצוע עבירה דומה במשך שלוש שנים.

 

 

הליך החקירה נגד הפיצוצייה החל בעקבות ביקורת פתע שערכו מבקרי מחוז תל אביב והמרכז במשרד התמ"ת במקום. החקירה הובילה להגשת כתב אישום. 

 

התובעת מהמחלקה המשפטית במשרד התמ"ת, עו"ד טלי קינן טענה כי מבדיקה שנערכה במרס 2010, עלה שבפיצוצייה הופקעו מחירי מוצרי יסוד מפוקחים, כאלה שנקבע להם מחיר מירבי בחוק הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, כלומר מותר למכור אותם בפחות מהמחיר הקבוע בחוק אך לא במחיר גבוה מזה הקבוע בחוק. בהכרעת הדין, אימצה השופטת דבורה עטר את עמדת התמ"ת וקבעה כי כי מנהלת פיצוציית נון סטופ מאריאל הפקיעה מחירי מוצרי יסוד.

 

בין היתר נמצא כי בפיצוצייה מכרו חלב טרי 3% שומן (רגיל) קרטון + פקק 1 ליטר במחיר של 7.00 שקלים במקום במחיר מירבי של 5.95 שקלים; חלב טרי 1% שומן (רגיל) קרטון + פקק 1 ליטר במחיר של 7.00 שקלים במקום במחיר מירבי של 5.60 שקלים; לחם כהה (אחיד ) פרוס וארוז כיכר 750 גרם במחיר של 7.50 שקלים במקום במחיר מירבי של 6.66 שקלים. 

 

עו"ד טלי קינן: "העוסקים ובעלי העסקים לממכר מזון, חייבים להקפיד ולהימנע מביצוע חריגות כלפי מעלה מהמחיר המירבי הקבוע במסגרת הפיקוח על המחירים. הפיקוח נקבע על מנת לספק הגנה לשכבות החלשות בפרט ועל כלל הצרכנים בכלל. במיוחד בימים אלה, של עלייה בעלויות יוקר המחייה והתחזקות המודעות בקרב הצרכנים לזכויותיהם, בעלי עסקים ועוסקים חייבים לגלות זהירות יתר, על מנת להימנע מנקיטת הליכים במישור הפלילי כנגדם על ידי התמ"ת".

 

יעקב מלול, הממונה על מחוז ת"א והמרכז: "מבקרי מחוז ת"א והמרכז בתמ"ת עורכים – במסגרת תכנית העבודה – ביקורות פתע בבתי עסק שונים בכל אזור המרכז. על כל בעלי בתי העסק והעוסקים לדעת, כי מבקרי המחוז יגיעו לכל מקום ולכל בית עסק, אם בעקבות תלונה של צרכן, אם בעקבות מידע מודיעיני ולעיתים אף באקראי, על מנת לוודא כי העסקים פועלים בהתאם לחוק והתקנות הקבועות ומקפידים להבטיח את זכויותיו של הצרכן לפי חוק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מכרה ב-1.95 ש' יותר מהמחיר המפוקח
צילום: shutterstock
מומלצים