שתף קטע נבחר

ועדת הכלכלה סירבה לדחות את חובות ערוץ 10

חבר הכנסת יואל חסון: "הוצאתם תעודת פטירה לערוץ". שר התקשורת משה כחלון: "הערוץ עמד עד כה בכל התחייבויותיו, הוא לא חייב דבר לאף אחד וטוב לכולנו שייעשה הכל כדי שימשיך לשדר"

ועדת הכלכלה דחתה פעם נוספת את בקשת ערוץ 10 לדחות את מועד פירעון חובותיו בסך 40 מיליון שקל ברוב של 8 נגד 5 קולות. חבר הכנסת יואל חסון אמר:"הוצאתם תעודת פטירה לערוץ".

 

 

שר התקשורת, משה כחלון, קרא לפני כן לוועדה להיענות לבקשת ערוץ 10 לדחות את מועד פירעון חובותיו: "הערוץ עמד עד כה בכל התחייבויותיו, הוא לא חייב דבר לאף אחד וטוב לכולנו שייעשה הכל כדי שימשיך לשדר".

 

בפתח הדיון אמר יו"ר ועדת הכלכלה, כרמל שאמה הכהן: "שברנו שיאים בדחיית הדיון אבל ועדת הכלכלה היא לא קרן חילוץ. ערוץ 10 שנזקק לטובות לא יכול להיות כלב השמירה על הדמוקרטיה, מקסימום פודל. ועדת הכלכלה מתכוונת לבצע בחינה מעמיקה של שוק הפרסום כדי לקדם רפורמה בתחום. אנחנו מאמינים שערוץ 10 ימשיך לשדר בניגוד לתחזיות השחורות".

 

יוסי ורשבקי מנכ"ל הערוץ אמר: "אני חושב שתעשו טעות גדולה אם תצביעו נגד הסדר תשלום החוב. הפעלת הערוץ בשנת 2012 תדרוש מבעלי המניות הזרמה כספית גדולה מאוד על מנת לעמוד במחויבויות התוכן. בעלי המניות מוכנים להזרים את הכסף".

 

"כשערוץ 10 ייסגר אנחנו נישאר עם חברת חדשות אחת שתופעל על ידי 2 זכייניות ערוץ 2. האם זו הרפורמה? חברת חדשות אחת ? בין המירוץ למיליון לבין הישרדות או בין המירוץ למיליון לאח הגדול? או בין חברות חדשות שיחשפו, יתחקרו ויגלו. ביום 27.1.2012 יפוג הזיכיון של הערוץ. אם תצביעו נגד דחיית החוב, לא תיוותר לי ברירה אלא להמליץ לבעלי המניות לסגור את הערוץ, ואני אומר את זה בכאב לב, בכאב גדול, ובאמת קשה לי לדבר".

 

"המצב הכלכלי הוא כזה שחברות הטלוויזיה מתקשות לגייס משקיעים, ואני אומר לכם שאם תדחו את בקשתנו, המצב יכול להיות כזה שבמשך שנים רבות תהיה פה רק חברת טלוויזיה אחת ומאות ואולי אלפים של אנשים יהיו מחוסרי עבודה או שיצטרכו לפנות לאפיקים אחרים".

 

ברגע האחרון לפני ההצבעה התפרץ אחד העובדים וניסה לדבר על חברי הועדה בשאלה כשהוא קרוב לדמעות, "מה יהיה עם משפחות העובדים? מי יפרנס את הילדים שלנו? אתם לוקחים על המצפון שלכם את הפרנסה שלנו. אנחנו רוצים לעבוד, עזבו את הפוליטיקה. זה בסך הכל כסף. אנחנו ציבור שבחר בכם אז תילחמו בשבילנו. אני מתחנן בפניכם, אני פונה ללב שלכם. תנו לנו לעבוד בשקט".

  

חבר הכנסת יצחק וקנין (ש"ס) הגיב: "לא אנחנו אלא בעלי המניות של ערוץ 10 הם שרוצים לסגור את הערוץ".

 

ח"כ יואל חסון אף אמר לאחר מכן: "רק כחלון יכול להציל את הערוץ ואת שוק התקשורת בישראל שחטף פגיעה קשה. אני מתכוון לפנות לשר התקשורתשעתיד הערוץ בידיו".

 

לפני כחודש הצביעה ועדת הכלכלה הצביעה על שאלת פירעון החובות בשוק הטלוויזיה והאם להתיר לערוצים לדחות את פירעון החובות שלהם. 8 ח"כים הצביעו נגד ההצעה לדחות את החובות ו-5 תמכו.

 

אז ברור היה כי מדובר במכה קשה לערוץ 10, שהיקף חובותיו עומד על 60 מיליון שקל, ויצטרך לגייס עשרות מיליוני שקלים עד סוף השנה כדי להחזיר את החובות.

 

בהכנת הידיעה השתתף עמית קוטלר

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
משה כחלון
צילום: מוטי קמחי
ח"כ כרמל שאמה הכהן
צילום: גיל יוחנן
מומלצים