שתף קטע נבחר

נחשפה מהחלל: נושאת המטוסים הראשונה של סין

היא נבנתה בבריה"מ לשעבר, עברה לידי אוקראינה ונקנתה על ידי סין ששדרגה משמעותית את יכולותיה. צילומי לוויין חושפים לראשונה את נושאת המטוסים שמעוררת חשש גדול בעולם

המדינה הקומוניסטית חזקה גם בים. עובדה: צילום של לוויין מסחרי אמריקני חשף לראשונה את נושאת המטוסים הסינית כשהיא שטה במי הים הצהוב לאורך חופי המדינה.

 

חדשות נוספות מהעולם הגדול :

 

חברת הלוויינים "דיגיטל גלוב" מסרה אתמול (יום ד') כי התמונה של נושאת המטוסים הסינית הראשונה צולמה ב-8 בדצמבר ושאנליסט של החברה איתר אותה לאחר שעבר על תמונות רבות. סטיבן ווד, מנהל מרכז הניתוח והמחקר של "דיגיטל גלובס", אמר שהוא בטוח שמדובר בנושאת מטוסים סינית בגלל מיקומה והתאריך שבו צולמה התמונה. בעת צילום התמונה ביצעה הספינה הסינית שיוט מבחן.

 

בקרוב יוקמו ספינות נוספות מאותו סוג. נושאת המטוסים הסינית (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
בקרוב יוקמו ספינות נוספות מאותו סוג. נושאת המטוסים הסינית(צילום: רויטרס)

 

נושאת המטוסים הסינית עוררה עניין בינלאומי רב לצד חששות גדולים משום שקיומה מעיד על שדרוג היכולות הטכנולוגיות של סין ועל תוכניותיה להפוך למעצמה ימית.

 

ברית המועצות לשעבר החלה לבנות עבור סין את נושאת המטוסים, שנקראה "ורייג", אך מעולם לא סיימה את עבודתה. עם התמוטטות ברית המועצות, נפל כלי השיט הגדול לידי אוקראינה, רפובליקה סובייטית לשעבר.

 

בשנת 1998 קנתה סין מאוקראינה את נושאת המטוסים ומאז פעלה רבות לשיפוצה. בעת הקנייה, לנושאת המטוסים לא היו מנועים, מערכות נשק או ניווט. המדינה הקומוניסטית אמרה כי נושאת המטוסים נועדה למטרות מחקר בלבד, ובעולם מעריכים כי היא מתכננת להקים ספינות נוספות מאותו דגם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
למטרות מחקר בלבד? נושאת המטוסים הסינית
צילום: AFP
מומלצים