שתף קטע נבחר

ויזה לארה"ב: אתם שאלתם, הקונסול השיב

איך לשכנע בראיון שיש לך קשר חזק לארץ? מה לעשות אם הויזה נרטבה? ומי באמת מחליט כמה זמן תשהו בארה"ב? הקונסול בשגרירות ארה"ב בישראל השיב לשאלות גולשי ynet

>>> פעילויות לחנוכה - כל ההצעות והטיולים בערוץ התיירות

 

כיצד מקבלים ויזה לארה"ב? האם ניתן לערער על בקשה שנדחתה? הקונסול הכללי של שגרירות ארה"ב בת"א, לורנס מאייר, השיב לשאלות גולשי ynet בפורום המיוחד. אספנו עבורכם כמה שאלות של מקרים מייצגים. אולי כאן מסתתרת התשובה לחופשה הבאה שלכם בארה"ב.

 

עוד בערוץ התיירות:  

  

משכורת קבועה, עדיף גבוהה

הגולש מישקה הציג שאלה בשם אחותו (לדבריו, ללא ידיעתה): "כבר פעמיים שאחותי סורבה לויזת תייר,

היא לא מתכוונת לחיות שם והיא בסה"כ רוצה קצת לטייל ולבקר משפחה. בראיון הראשון בשגרירות שאלו אותה למקצועה והיא אמרה רקדנית, ועל כן גם ההשלכות שאין לה משכורת קבועה וכו'. מה עליה לעשות?" עוד ציין השואל כי לאחותו אין עבר פלילי.

 

"מועמדים לויזה נדרשים להוכיח כי יש להם קשרים חזקים לארץ וכי בכוונתם לשוב לארץ בתום הטיול", השיב הקונסול. "דוגמאות לקשרים חזקים לארץ הינן: מקצוע, משכורת גבוהה, לימודים וכדומה. מומלץ לאחותך להמתין עד שהמצב שלה ישתנה באופן משמעותי, כלומר עד שתהיה יותר מבוססת במקצוע שלה, שתרוויח משכורת גבוהה יותר וכדומה".

 

מי באמת מחליט כמה זמן אשהה בארה"ב?

אחד הגולשים סיפר כי כאשר טס לארה"ב אמר לו קצין ההגירה שם כי שהייתו מוגבלת לחודש בלבד. "הויזת תייר שלי מאפשרת לי להיות שישה חודשים. האם אני חייב לעזוב את ארה"ב אחרי חודש", תהה.

 

"משרד ההגירה בארה"ב רשאי להגביל את אורך השהות על פי הערכתו", השיב הקונסול מאייר, "לכן אם קיבלת חודש לשהייה - לא ניתן לערער על זה ותצטרך לעזוב את ארה"ב בתום התקופה המותרת".

 

הקונסול, נרטבה לי הויזה

ניצן סיפרה כי בעת טיול בברצלונה נרטב לה הדרכון, ובו גם הויזה לארה"ב

התקפה לעשר שנים. "הויזה לא נראית במצבה הטבעי - ניכר כי היא נרטבה טיפה. האם אני צריכה להחליף את הויזה או להוציאה מחדש?"

 

מסתבר שהתשובה לכך אינה חד משמעית ותלויה במצב המסמך. "אם הויזה לא ברורה ולא ניתן לראות הפרטים מומלץ להגיש בקשה ויזה חדשה", השיב הקונסול.

 

קשר חזק לארץ: אין מתכון להצלחה

דניאל סיפר כי לאחר השחרור מהצבא הוא לא קיבל ויזה, למרות שהיה רשום ללימודים באוניברסיטת ת"א. "האם כעת בתור סטודנט שנה א' לתואר ראשון הסיכוי גדל?". עוד שאל האם כדאי לו להקדים ולשלם את שכר הלימוד לשנה הבאה, כדי להציג את הקבלות על כך בראיון.

 

"עליך להוכיח שיש לך למה לחזור לישראל לאחר שהותך בארה"ב. ניתן לעשות זאת בכל מיני דרכים, אך אין דרישות מוגדרות. חובת ההוכחה חלה עליך".

 

האם לטרטר את התינוקת לשגרירות?

הגולש נועם שאל לגבי ויזה לתינוקת בת שנה וארבעה חודשים: "מה הפרוצדורה? האם צריך להגיע עם הילדה לראיון בשגרירות? "

 

"ילדים אינם נדרשים להגיע לשגרירות מכיוון שאינם צריכים לתת טביעות אצבעות. לכן, ניתן לשלוח את המסמכים שלהם באמצעות שליח של UPS".

 

מרבה תהפוכות, מרבה כאב ראש

מנדי סיפר: "הפעם האחרונה שהייתי בניו יורק הייתה לפני 5 שנים,

מאז הספקתי להחליף דרכון מאחר שהקודם פג תוקפו, להתחתן ולהחליף את שם המשפחה. השאלה היא האם צריך להביא איתי לראיון את הדרכון עם הויזה הישנה, או שזה לא הכרחי".

 

"עליך להביא את כל הדרכונים שהיו לך אי פעם, כולל אלה שתוקפם פג ואלה שהיו עם שמך הקודם", השיב הקונסול מאייר.

 

כמה זמן זה "לכל החיים"?

דניאל שאל: "בשנות ה-90 קיבלתי ויזה לכל החיים לארה"ב (עבדתי אז בהיי-טק). האם הוויזה עדיין בתוקף? "

 

הקונסול השיב: "הויזות לכל החיים אינן תקפות עוד. אם הינך מתכנן נסיעה לארה"ב, עליך להגיש לויזות חדשה"

 

ויזה באמצע הטיול בדרום אמריקה?

ריקי סיפרה כי בתה בת ה-23 סורבה לקבלת ויזה, והיא נמצאת כעת בטיול בדרום אמריקה ומעוניינת לסיים את הטיול בביקור בניו יורק. היא תהתה האם בכל זאת יש דרך לקבל ויזה.

 

"באופן כללי, ניתן להגיש בקשה לויזה בכל שגרירות או קונסוליה בעולם", אמר הקונסול אך ציין עם זאת: "לקונסול האמריקאי בדרום אמריקה יהיה קשה להעריך את זכאותה של בתך לויזה אם אינה אזרחית של המדינה בה הגישה את הבקשה. אנו ממליצים לבתך להגיש בקשה לויזה בישראל".

  

לקריאת כל השאלות והתשובות בנושא בפורום של ynet

 

עוד פרטים על הליך בקשת הויזה באתר השגרירות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מיכאל קרמר
יש תור, אין פטור
צילום: מיכאל קרמר
מומלצים