שתף קטע נבחר

פשיטה על ביתו של אייל שני: ייבחן הליך פלילי

המסעדן וכוכב "מאסטר שף" לא עמד בהסדר הנושים וטען להכנסות "של מלצר". ממסעדותיו, מביתו ומבית חברו ושותפו שחר סגל הוחרמו מסמכים, מחשבים וטלפונים. השופטת: "דיווחיו הם לעג לרש וזריית חול בעיני בית המשפט"

חם מאוד במטבחו של המאסטר שף: היום (ג') הותר לפרסום כי צוותים משותפים מטעם מחלקת החקירות של הכונס הרשמי והנאמנים בפשיטת הרגל של אייל שני פשטו שלשום על בתיהם של שני ושל הבמאי שחר סגל, וכן על מסעדותיהם, זאת בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי מיום חמישי האחרון בתיק פשיטת הרגל של שני.

 

עוד בערוץ החדשות :

 

בעקבות החלטת שופטת בית המשפט המחוזי ורדה אלשיך, ובהוראת הכונס הרשמי, ד"ר דוד האן, והנאמנים בפשיטת הרגל, עורכי הדין ארז חבר ומרדכי האן-מרקוביץ', נתפסו והוחרמו מסמכים, מחשבים וטלפונים סלולריים.

 

אחת ממסעדותיו של שני בתל אביב, היום. "לעג לרש" (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
אחת ממסעדותיו של שני בתל אביב, היום. "לעג לרש"(צילום: מוטי קמחי)
 

בהודעת משרד המשפטים נמסר כי השף והמסעדן שני נקלע להליכי פשיטת רגל לפני כעשר שנים לאחר שכשלו עסקיו ונסגרה מסעדתו המפורסמת "אוקיינוס" בירושלים. "במהלך כל השנים בהן מתנהל הליך פשיטת הרגל נגדו, לא שילם אייל שני כמעט מאומה לטובת נושיו, וזאת למרות הופעותיו הרבות בתקשורת, לרבות במסגרת תוכנית הריאליטי 'מאסטר שף' המשודרת בערוץ 2".

 

לפי הודעת הכונס, במהלך 2011 הציע שני הצעת הסדר לנושיו לפיה ישלם סך של 1.45 מיליון שקל לקופת הנושים, בתוספת 50% מתקבולי המדיה שיקבל במשך שנתיים. "בית המשפט אישר את הצעת ההסדר אולם מר שני הפר כליל את תנאי ההסדר".

 

שני דיווח בעבר, כך נמסר, כי הכנסתו החודשית משלוש מסעדות שפעילותן מבוססת במידה רבה על המוניטין שלו - מסעדות "הסלון", "צפון אברקסס" ו"המזנון" - הינה כ-6,000 שקל בלבד. "ברם, בניגוד לדיווח זה, התעורר חשד כי שלוש המסעדות מוחזקות למעשה בבעלותו או בבעלות משותפת עם ידידו שחר סגל".

 

הנאמנים בפשיטת הרגל עתרו לביטול הסדר התשלומים ולהעלאת התשלום החודשי, ובתמיכת הכונס הרשמי, ביקשו תפיסת מסמכים וחומרים משלוש המסעדות האמורות, "שמניותיהן מוחזקות בנאמנות עבור סגל, לנוכח החשד כי מר שני שותף בהן".

 

"לעג לרש וזריית חול"

בית המשפט קבע כי שני מנסה ליצור מצג מופרך ושקרי, לפיו  "הכנסתו היחידה של שף בסדר גודל, פרסום ומוניטין כשלו, זהה כמעט להכנסתו של אחרון השוליות או המלצרים במסעדה בה הוא מועסק", וזאת כאשר הכנסות המסעדות מבוססות בעיקרן על המוניטין המיוחד האישי שלו. השופטת אלשיך הורתה על ביטול הסדר התשלומים שנקבע עקב הפרת תנאיו, והעלתה את התשלום החודשי של שני לקופת פשיטת הרגל לסכום של 25,000 שקל. 

 

לדבריה, "כאשר מדובר בשף ידוע ובעל מוניטין שכזה, גם אם הסכים באמת ובתמים להיות מועסק בתמורה כזו, אין בכול אלא העלמה של מס בדמות כושר ההשתכרות של החייב, שהנושים זכאים ליהנות מפריו". אלשיך הוסיפה כי שכר מינימלי כזה לאדם בשיעור פרסום וכישרון כשלו הוא "בבחינת לעג לרש וזריית חול בעיני בית המשפט".

 

בהחלטתו, קרא בית המשפט לכונס הרשמי, ד"ר דוד האן, לבחון יחד עם רשויות התביעה נקיטת הליכים פליליים כנגד שני לפי הוראות פקודת פשיטת הרגל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים