שתף קטע נבחר

משעמם בחופש? 10 דרכים ליצירה עם לגו

חופשת חנוכה כבר לגמרי כאן, והגשם משאיר אתכם עם הילדים בבית? זו ההזדמנות להוריד מהמדף את קוביות הלגו ולהעביר כמה שעות. נורית גוליאנקה עם מדריך מיוחד ויצירתי לקוביות הכי צבעוניות שיש

מניסיוני האישי קוביות הלגו מדברות לכולם, החל מהילד בן השלוש, שנמשך לגעת בחלקים הצבעוניים, ועד לאבא, שנזכר איך הרכיב לגו בצעירותו ומתרגש מהדגמים החדשים שיש היום. דבר אחד משותף לכולם: כשהם רואים אותי מגיעה עם הקפסאות המלאות בלבנים הצבעוניות - כולם מחייכים.

 

עוד רעיונות ליצירה בחופש:

בדקנו: ערכות יצירה לילדים עד 50 שקלים

מבשלים עם הילדים ואוכלים בריא

כדורי ג'אגלינג ביתיים

 

לכבוד חופשת החנוכה לפניכם 10 רעיונות להפעלת ילדים בלגו אותם ניתן לעשות בקלות בכל בית, ולהעביר את הזמן בנעימים.

 

1. משחקי חברה

ישנו מגוון רחב של משחקי חברה אותם ניתן לשחק יחד עם הלגו:

קליעה למטרה: אפשר לקלוע קוביות לגו לתוך צנצנת או קופסת פלסטיק או לקחת לוח מקרטון, לגזור בו חורים, לנקד כל חור ולנסות לקלוע לתוך החור עם קוביית לגו או כדור עשוי מלגו.

 

תחרות בניית מגדל: המטרה - לבנות את המגדל הגבוה ביותר בתוך שלוש דקות.

 

משחק הניחושים: למלא כלי בחלקי לגו ולתת לילדים לנחש את מספר החלקים שבכל כלי.

 

המשחק הסיני: להוציא מתוך כוס או צלחת חלקי לגו בעזרת צ'ופסטיקס. המטרה היא להוציא הכי הרבה חלקים בדקה.

 

2. בניית דגם בשיטה עיוורת – לפי רמות קושי

זהו משחק נהדר, שאפשר לשחק בו ביחד כל המשפחה ושמפתח מאוד את יכולת הביטוי והדיוק המילולי של ילדים.

 

כיצד משחקים? יושבים גב אל גב או האחד מול השני, כאשר ישנה מחיצה באמצע שמסתירה את המתרחש אצל כל אחד. כל משתתף מקבל כמות זהה של חלקים במספר, צבע וצורה. עליו להרכיב דגם כלשהו לפי רצונו. לאחר השלמת הדגם עליו להנחות את בן הזוג כיצד להרכיב דגם זהה לשלו. בסוף חושפים שני המשתתפים את הדגמים שהרכיבו ובודקים עד כמה הדגם שהכינו זהה למקור. ניתן להתחיל עם חמישה חלקים ולהעלות את רמת הקושי.

 

3. הרכבת ערכות לפי הוראות

זאת למעשה השיטה הרגילה. מומלץ ליהנות מהרכבה משותפת של הורים וילדים. הקוביות מגיעות בשקיות שקופות וסגורות שעליהן מודפס מספר. רצוי לרוקן כל שקית לצלחת או מגש נפרד ולסדר אותן מהמספר הנמוך לגבוה. צורה זו מקלה על מציאת החלקים. בממוצע, בנייה של ערכה ובה 200 חלקים עורכת כשעה. בניית ערכה של 500-600 חלקים – עד שלוש שעות. חשוב להתאים את הערכה לגיל הילד. על כל ערכה רשום טווח הגילאים המתאים.

 

בניה בלגו זו מיומנות נרכשת. רצוי שבתחילה היא תתבצע כאשר מבוגר מרכיב עם הילד. לאחר מכן הילדים צוברים ביטחון ויכולת משחק עצמאית. במידה ויש לכם אוסף גדול של לגו ישנם אתרים מהם ניתן להוריד מהם הוראות הרכבה.

 

4. יצירה חופשית

כדאי לתת לילדים להתנסות עם הלגו ולצבור מיומנות. לעודד אותם להרכיב מהדמיון ולספר על הדגם שבנו. זה יכול להיות מבנה כלשהו, גם אם הוא לא מוגדר. ילדים בגילאי בית ספר, בכיתות הנמוכות, בהחלט כבר יכולים להרכיב לבד - אך עדיין רצוי לשבת איתם או להנחות אותם.

 

על מנת שניתן יהיה להרכיב נושאים שונים מהדמיון רצוי שהאוסף הפרטי יכלול גלגלים, עיניים, חלקי בייסיק "בריקים", חלקים לבניית גג, חלונות, דלתות, דמויות, פלטות ועוד. ככל שהאוסף מגוון יותר, כך ניתן להשתולל עם הדמיון.

 

5. הרכבה סביב נושא מסויים

למשל הרכבת חיות ובניית "ספארי", בניית כלי רכב להרכבת "מוסך" או בניית בתים להרכבת "שכונה". הרעיון הוא שכל אחד יכול לבנות בנפרד ואז אפשר לצרף את כל הדגמים יחד ולשחק בהם במסגרת הנושא.

 

6. הרכבה של לוח "איקס עיגול" מחלקי הלגו

מחלקים משטח לגו לתשעה ריבועים (ניתן להשתמש בחלקים ארוכים). את האיקס והעיגול ניתן להחליף בחלקים בצבעים שונים.

 

7. פסיפס לגו

אפשר ליצור תמונה או כיתוב (למשל לרשום את שמו של הילד בקוביות הלגו). בכדי להקל את הבנייה רצוי קודם לשרטט על דף משובץ את הצורה. כמו כן, ניתן לסמן כל צבע בסימן שונה או מספר שונה ולרשום אינדקס צבעים.

 

8. הרכבה חינוכית

ניתן להרכיב דגמים הקשורים לחגי ישראל, כגון חנוכייה, סביבון, פירמידה, מנורה, דגלוכו' (אזהרה: לגו נמס בחום – לא ניתן להשתמש בחנוכייה, אלא לראותה בלבד).

 

9. צילום

לגו יודע להתפרק מצויין! כדי לשמר את החוויה ואת הזיכרון כדאי לצלם יחד עם הילדים את הדגמים שהרכיבו וליצור תערוכת צילומים ייחודית ומקורית.

 

10. מיון לגו

כמעט בכל בית יש אוסף של לגו. באופן כללי, במידה והלגו נקנה בחנות רצוי לשמור את החלקים בתוך הקופסה המקורית ובמקום קריר ויבש. באופן זה החלקים נשמרים ולא הולכים לאיבוד, וכך גם ניתן לחזור ולהרכיב את הדגם מספר פעמים בלתי מוגבל. מכיוון שלגו נשמר בצורה טובה ניתן לרכוש גם אותו מיד שנייה.

 

את האוסף רצוי למיין בצורה כזו שתאפשר לנו להרכיב דגמים מדף הוראות או מהדמיון בצורה יעילה - ואפשר להפוך את זה למשימה משפחתית. ניתן למיין את האוסף לפי צבעים או לפי צורות. ניתן לאחסן אותו בקופסאות פלסטיק ולהדביק מדבקה עליה רשום סוג החלקים שבקופסה (לכל סוג או מספר סוגי חלקים יש להכין קופסת פלסטיק נפרדת).

 

במידה ומאחסנים חלקים גדולים וקטנים יחד, יש לקחת בחשבון שלחלקים הקטנים יש נטייה "להסתתר" בתחתית הערימה ומכאן שקשה יותר למצוא אותם.

 

הכותבת היא הבעלים של "נורית – הפעלות לגו ". אליפות הלגו לשנת 2012 תתקיים במהלך חופשת החנוכה בקניון שרונים: ראשון-רביעי, 25-28.12, בין השעות 11:00-14:00, 16:00-19:00. השנה תתמקד התחרות בנושא מבנים, מגדלים וטירות. הכניסה חופשית. פרטים והרשמה לתחרות בפייסבוק של הקניון או בטלפון 077-6647046

 





 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בנייה בלגו. בילוי משפחתי
צילום: shutterstock
מומלצים