שתף קטע נבחר

"השחקן האהוב על היטלר" מת בגיל 108

יוהנס היסטרס טען שהיטלר היה "בחור טוב", נלחם בטענות שהופיע מול אנשי אס.אס בדכאו ועד שנותיו האחרונות לא יכול היה להופיע במולדתו הולנד בגלל קשריו עם המשטר הנאצי

יוהנס היסטרס, שזכה לכינוי המפוקפק "השחקן האהוב על היטלר", הלך לעולמו בסוף השבוע בגיל 108. היסטרס נחשב לכוכב בגרמניה במשך שנים ארוכות, אך נחשב למוקצה במולדתו הולנד, שנכבשה על-ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה.

 

עוד בערוץ החדשות:

שיא עולמי: בן 15 העפיל ל-7 הפסגות הגבוהות

הלוויין הרוסי התרסק ברחוב קוסמונאוט

 

הקריירה האמנותית של היסטרס החלה בשנת 1934 בוינה. שנה לאחר מכן הוא הגיע לברלין והפך במהרה לכוכב וליקיר הרייך השלישי. למרות זאת, הוא לא הואשם בכך ששיתף פעולה עם המשטר הנאצי, ואחרי המלחמה המשיך בקריירת המשחק שלו.

 

ב-2008 הופיע היסטרס לראשונה בהולנד אחרי 44 שנה. ב-1964 הוא נאלץ לרדת מהבמה בגלל קריאות בוז בזמן ששיחק את קפטן פון-טראפ במחזר "צלילי המוזיקה". "מה עשיתי רע?", תהה השחקן, שהתקשה לקבל את הדחייה. "נכון, שיחקתי בסרטים ברייך השלישי, אבל בסרטי בידור שהסיחו את דעתם של אנשים רבים בגרמניה ומחוץ לה מחיי היום יום בזמן המלחמה".

 

תעלומת דכאו

ביקורו של היסטרס ב-1941 במחנה הריכוז דכאו בגרמניה נותר שנוי במחלוקת

עד עצם היום הזה. ב-2008 הוא הפסיד בתביעה שהגיש בניסיון להכריח סופר גרמני לחזור בו מהטענות שלפיהן הוא הופיע בפני אנשי אס.אס בזמן שביקר במקום. היסטרס טען כי הנאצים הורו לו להגיע למחנה הריכוז בניסיון להונות את הציבור לגבי מה שקרה שם, אבל הכחיש כי הופיע שם.

 

לא תרמה לו גם הופעה אומללה בתוכנית טלוויזיה באותה תקופה, בה הוא אמר כי היטלר היה "בחור טוב". אשתו התערבה מיד והזכירה כי היטלר היה הפושע הנוראי ביותר בעולם, והוא השיב: "אני יודע מותר, אבל הוא היה נחמד אליי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"היטלר היה נחמד אליי"
צילום: gettyimages imagebank
מומלצים