שתף קטע נבחר

גברים בחוץ: בנות מצליחות יותר בכיתות חד-מיניות

מחקר שנערך באוניברסיטה בריטית מצא שבנות שלמדו בכיתות חד-מיניות קיבלו ציונים גבוהים יותר מבנים שלמדו בכיתות חד-מיניות ומסטודנטים שלמדו בכיתות מעורבות. "האווירה (בכיתת הבנות) הייתה יותר ידידותית. התחברנו", סיפרה סטודנטית

גברים? החוצה! בשעה שבישראל סוערות הרוחות בעקבות הדרת נשים ברחבי המדינה, בבריטניה דווקא הגיעו למסקנה כי להדרה יש יתרונות - אבל של גברים. במחקר חדש שנערך באוניברסיטת אסקס בבריטניה נמצא כי בנות מצליחות יותר באוניברסיטה בשיעורים חד-מיניים.

 

בישראל מעדיפים להדיר נשים - כתבות אחרונות ב-ynet:

הדרה ממשלתית: כך נבלמו חוקי סיוע לנשים

התפרעויות בבית שמש: שוטר נפצע בראשו מאבן

בעקבות חשיפת נועה תשבי: גינוי להדרה בצבא

 

העיתון "אינדיפנדנט" דיווח היום (יום ג') שסטודנטים באוניברסיטת אסקס הופרדו באופן אקראי לשלוש קבוצות, גברים בלבד, נשים בלבד, וקבוצה מעורבת של שני המינים.

 

בסוף השנה התברר כי ציוניהן של הבנות שלמדו בכיתה של בנות בלבד היו גבוהים בשמונה אחוזים מיתר הקבוצות שנבדקו. עוד נמצא כי לניסוי שנערך לא היו כל השפעות על קבוצת הבנים או על הקבוצה המעורבת מבחינת הציונים.

 

בקרוב אצלנו? שיעור באוניברסיטת תל אביב (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
בקרוב אצלנו? שיעור באוניברסיטת תל אביב(צילום: ירון ברנר)

 

אקדמאים בריטים אמרו כי לממצאים עשויות להיות השלכות על הדרך שבה ילמדו סטודנטים בעתיד בממלכה המאוחדת - באוניברסיטאות, כמו גם בבתי ספר. הם גם עשויים ליצור עלייה בדרישות לכיתות לימוד חד-מיניות.

 

שיחת בנות: "דיברנו הרבה על המרצה"

"אני חושבת שהאווירה (בכיתת הבנות) הייתה יותר ידידותית", סיפרה קורינה מוסאט על הניסוי שבו השתתפה. "התחברנו אחת לשנייה משום שכולנו היינו בנות", היא אמרה והוסיפה שמרצה בכיתה דווקא היה גבר. "דיברנו עליו הרבה".

 

הבנות למדו בכיתה החד-מינית 20 דקות בשבוע, אבל אמיליה מתאי, בת 20, סיפרה כי "אני חושבת שזו הייתה הכיתה הכי טובה שבה השתתפתי בשנה האחרונה. אני לא יודעת אם זה משום שזו הייתה כיתה חד-מינית או בגלל המרצה".

 

"בנים יותר תחרותיים מאשר בנות והם אוהבים לענות על שאלות. בנות יותר ביישניות. אולי הן מפחדות שישפטו אותן. אולי משום כך אנחנו לא משיבות לשאלות".

 

פטריק נולן ניהל את המחקר ביחד עם אליסון בות' - שניהם מלמדים בחוג לכלכלה באוניברסיטת אסקס. "אשמח לראות שקובעי המדיניות (במערכת החינוך) יחשבו על המחקר הזה", אמר נולן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"הבנים יותר תחרותיים" (אילוסטרציה)
צילום: Index Open
מומלצים