שתף קטע נבחר

4 שנות מאסר למיידה אבנים בסילוואן

תושב הכפר בן 23 יידה אבנים לעבר מכוניתם של אב ובתו שנקלעו בטעות למקום. "הנאשם עשה מעשיו רק משום היות המתלוננים יהודים", פסק השופט

מוחמד טהה בן 23, שהורשע ביידוי אבנים ולבנים על אב ובתו שנקלעו במכוניתם בטעות לכפר סילוואן, ייכלא לארבע שנים. כך פסק הבוקר (יום ג') שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רפי כרמל. השניים תעו בדרך בחודש מאי האחרון, וכתוצאה ממעשיו של טהה נפצעה הבת באורח קל.

 

עוד דיווחי חדשות ב-ynet:

בנות מצליחות יותר בכיתות חד מיניות

6 מאסרי עולם לרוצח משפחת אושרנקו

 

מגזר הדין עולה כי השניים ביקשו להגיע לכותל המערבי, אך בטעות נקלעו לסילוואן. לאחר שנכנסו לכפר החלו תושבים במקום ליידות אבנים לעבר מכוניתם, וגרמו לניפוץ שמשות הרכב. בשלב מסוים האיץ האב את מהירות הנסיעה על מנת להימלט מהמקום, אך טהה וחבריו טמנו לו מארב והמתינו מאחורי פח אשפה גדול. כשחלפו השניים במכונית מאחורי הפח, יידו הצעירים אבנים ולבנים לכיוון הרכב, כשהם ניצבים במרחק מטרים ספורים ממנו, וכך גרמו נזק גדול למכונית. הבת נפצעה משברי הזכוכיות.

 

בטיעונים לעונש הדגישה הפרקליטות כי המעשים נעשו ממניעים אידיאולוגיים ורק תושייתו של האב שהאיץ את המהירות מנעה אסון כבד.

 

"נסיונות המתלוננת להגן על עצמה ומחשבותיה כי ילדיה הקטנים עומדים להיוותר יתומים מאם, ממחישות את עוצמת המעשים וטיבם", קבע השופט כרמל, והוסיף: "הנאשם עשה מעשיו רק משום היות המתלוננים יהודים אשר נקלעו בטעות לכפרו".

 

לדברי השופט מדובר במעשים "קשים אכזריים, נטולי כל חמלה שנועדו לפגוע קשות ביושבי הרכב". עוד קבע השופט כי טהה הציב מארב עם חבריו לנוסעי הרכב וכי מדובר ב"רגימה אכזרית נטולת מצפון ונטולת רחמים".

 

לבסוף קבע השופט כי "חייהם של המתלוננים עמדו בסכנה אמיתית וממשית ורק תושיית המתלונן הצילה אותם....נסיבות העניין מחייבת ענישה מחמירה ובעיקר מרתיעה על מנת לנסות למנוע או לפחות לצמצם תופעה זו".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סילוואן. נקלעו בטעות
צילום: נועם מושקוביץ
מיידים אבנים (ארכיון)
צילום: גיל יוחנן
מומלצים