שתף קטע נבחר

איך עלה מס' החותמים על אדי ב-400% בחודשיים

מממוצע של 5,000 חתימות בחודש, נרשמה בחודשיים האחרונים עלייה תלולה עם חתימתם של 40,000 איש על כרטיס תורם איברים אדי. למה? מי שחותם עד ה-1 בינואר ייהנה מקדימות להשתלה במקרה הצורך. "החתימה היא ביטוח חיים", אומרים במרכז ומנסים לעמוד בעומס

חוק ההשתלות החדש הביא לגידול עצום במספר החותמים על כרטיס אדי : בעקבות כניסתו לתוקף ב-1 בינואר 2012 של חוק ההשתלות, המקנה קדימות בתור להשתלה לחתומים על כרטיס לתרומת איברים, הצטרפו בתוך חודש וחצי 40,000 אנשים נוספים למאגר.

 

בימי שגרה מצטרפים כ-5,000 אנשים בחודש למאגר החתומים, אך בשבועות האחרונות הוצף המרכז הלאומי להשתלות בבקשות לחתימה על הכרטיס לפני תום שנת 2011, כדי להיכלל בקדימות להשתלת איברים שמקנה החוק החדש, אם חלילה יזדקקו לכך בעתיד. 

 

קראו עוד על אדי וחוק ההשתלות :

  

החותמים מ-2012 ימתינו 3 שנים

המאגר מונה כיום כ-630,000 חתומים. החותמים עד 31 בדצמבר 2011 יזכו כאמור בקדימות מיידית להשתלה, אך החותמים לאחר מועד זה ייאלצו להמתין שלוש שנים מיום החתימה ועד לקבלת הזכאות.

 

מועד ההרשמה למאגר, באמצעות מילוי טופס ידני או מקוון או מסירת פרטים בטלפון - מתועד במרכז הלאומי להשתלות והוא שקובע את זכאות החותם. כאומר, בימים אלו עדיין ניתן לחתום על הכרטיס וליהנות מהקדימות שנקבעה בחוק.

  

דבורה שרר, דוברת המרכז הלאומי להשתלת איברים, מספרת ל-ynet כי "הציבור נחשף למסע פרסום ארצי שכלל שלטי חוצות על גבי אוטובוסים, תשדירי רדיו וחשיפה ב-ynet, ונגישות לחתימה על הכרטיס בדוכנים ברחבי הארץ וברשת ארומה ישראל, והביע את הסכמתו לתרום איברים באמצעות כרטיס תורם אדי.

 

"הרגשנו מחוייבים להעביר לציבור בכל דרך אפשרית את משמעות החוק - שהחותמים עד 31 בדצמבר יזכו לקדימות בהשתלת איברים אם חלילה יזדקקו לה - ואת הנגישות לחתימה".

 

  • ומה אתכם, עדיין לא חתמתם? לחצו כאן לחתימה על כרטיס אדי

 

"החתימה היא ביטוח חיים"

"40,000 חתימות בתוך 45 יום הן מהפכה חברתית", אומרת שרר, "המצביעה על מודעות גבוהה של הציבור לנושא תרומת איברים, כאשר באופן טבעי נוח יותר אולי להדחיק את החשיבה על המוות. בעצם החתימה אותם אנשים למעשה דואגים לעצמם לביטוח חיים לכל דבר. 

 

"זהו מספר חתימות שנאסף בדרך כלל במשך כמעט שנה, ומערכת המרכז עובדת במלוא המרץ וכוח האדם כדי להקליד את הבקשות למחשב ולהנפיק כרטיסי תורם.

 

"אנו עושים את כל המאמצים כדי לעמוד בלוח הזמנים, ומודים לכלל מדינת ישראל על ההתגייסות לנושא.

 

"חשוב לציין כי למשפחה קל יותר להחליט לתרום את איברי הנפטר אם הוא נשא כרטיס אדי, למלא בכך את בקשתו ולהעניק חיים מתוך המוות והמקום הכי כואב".

 

המרכז הארצי להשתלות מבקש להבהיר כי בשל העומס בהקלדת הכרטיסים החדשים, ייתכן שחלק מהחותמים בשנת 2011 יקבלו את כרטיס התורם לביתם רק במועד מאוחר יותר, אך זכאותם לקדימות לא תיפגע בשל כך.




 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
החותמים לאחר 1 בינואר 2012 ייאלצו להמתין שלוש שנים מיום החתימה ועד לקבלת זכאות לקדימות
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים