שתף קטע נבחר

צילום: EPA

הרודן שבטנק ינצח: קים הבן ביקר בבסיס שריון

קים ג'ונג און, שליטה החדש של צפון קוריאה והמפקד העליון של הצבא, בירך את החיילים על "שמירה מקרוב על כוחות האויב וגילוי ערנות". ההנהגה בפיונגיאנג קראה להעם להתאחד מאחורי בנו של קים ג'ונג איל ולהיות מוכנים להגן עליו "עד המוות"

בסוף השבוע הוא הוכרז כמפקד הצבא העליון, ועכשיו הוא יוצא לשטח כדי להפגין נוכחות - ביום הראשון של השנה האזרחית החדשה: המנהיג החדש של צפון קוריאה, קים ג'ונג און, שמונה בסוף השבוע למפקד העליון של הצבא, ערך ביקור בבסיס חטיבת שריון במדינה הקומוניסטית המבודדת. כך דיווחה היום (יום א') סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA.

 

חדשות נוספות מהעולם הגדול :

 

קים הבן הגיע לשבח את חיילי השריון על שהם שומרים מקרוב על כוחות האויב ומגלים ערנות. אביו נהג לערוך לעתים קרובות ביקורים כאלה ביחידות צבא, במפעלים ובחוות ברחבי המדינה. הביקור הנוכחי של קים הבן מספק הוכחה נוספת לכוונת צפון קוריאה לקרב כמה שיותר בין המנהיג החדש לבין הצבא החזק.

 

חגיגות השנה החדשה התחלפו באבל על מות הרודן המנוח. פיונגיאנג (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
חגיגות השנה החדשה התחלפו באבל על מות הרודן המנוח. פיונגיאנג(צילום: רויטרס)

 

מוקדם יותר, בעת הברכה המסורתית לרגל השנה החדשה, קראה ההנהגה בפיונגיאנג לכל תושבי המדינה ולצבא להתאחד מאחורי השליט החדש ולהיות מוכנים להגן עליו "עד המוות".

 

"הפכו לסוללות מגן אנושיות כדי להגן על קים"

ההנהגה בפיונגיאנג גם הבטיחה לטפל בשנת 2012 בבעיית הרעב הכבד במדינה ולפתור את המחסור במזון, לחזק את הצבא וכאמור להגן על בנו של הרודן המנוח קים ג'ונג איל עד מוות.

 

"הללו את שנת 2012 כשנה של ניצחון גאה, שנה של שגשוג", נמסר בהודעה לרגל השנה החדשה שפרסמה סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית. "המפלגה כולה, הצבא כולו וכל העם צריכים לשים אמון מוחלט במנהיג קים ג'ונג און ולהפוך לסוללות מגן אנושיות כדי להגן עליו עד המוות".

 

בהשוואה לחגיגות השמחות בשנה שעברה, מצב הרוח ברחובות פיונגיאנג היה קודר במיוחד. במקום שירים וחגיגות הלכו המוני אנשים לחלוק כבוד ולבכות את מות הרודן המנוח ששלט במדינה ביד ברזל ב-17 השנים האחרונות.

 

מי שקיווה אגב שצפון קוריאה תשנה כיוון לאחר מותו של קים ג'ונג איל - טעה. בסוף השבוע הודיעה צפון קוריאה לדרום קוריאה ולמדינות נוספות שלא לצפות לשינוי המדיניות שלה, למרות המנהיג החדש קים ג'ונג און, שהחליף את אביו המנוח.

 

בהודעת צפון קוריאה נאמר: "אנחנו מצהירים בכובד ראש ובביטחון שהמנהיגים הטיפשים מסביב לעולם, כולל קבוצת הבובות בדרום קוריאה, לא צריכים לצפות לשינוי מצדנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מונה בסוף השבוע למפקד הצבא העליון. קים ג'ונג און
צילום: AP
17 שנות שלטון ביד ברזל. קים ג'ונג איל
צילום: AFP
האבל נמשך. חולקים כבוד לרודן המנוח בפיונגיאנג
צילום: רויטרס
מומלצים