שתף קטע נבחר

צילום: AP, Getty Images imagebank

אש"ף תוקף: למשעל אין זכות לתווך בסוריה

ראש הלשכה המדינית של חמאס זכה לשבחים רבים מהליגה הערבית, אך הפלסטינים טענו כי "הוא מתערב בענייניה הפנימיים של המדינה". מחר יתפרסם הדיווח הראשון של המשקיפים על הנעשה ברחובות סוריה

ניסיונות התיווך וההרגעה של חאלד משעל בסוריה גררו היום (שבת) ביקורת חריפה מצד אש"ף. "הוא מתערב בענייניה הפנימיים של המדינה, וזו אינה זכותו", אמר מזכ"ל הוועד הפועל של הארגון, יאסר עבד רבו, בעוד המהומות האלימות במדינה נמשכות.

 

עוד בערוץ החדשות :

 

עבד רבו התייחס לשבחים הרבים שקיבל משעל ממזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, שגם העביר - על פי דיווח בעיתון "אל-חיאת" - באמצעות ראש הלשכה המדינית של חמאס איגרת לנשיא סוריה, בשאר אסד. במסיבת עיתונאים שקיים עם סיום פגישתם אתמול בקהיר, הבהיר אל-ערבי כי למשעל היה תפקיד גדול בייעוץ לצד הסורי.

 

אל-ערבי ציין כי יש לפעול בשקיפות, ביושר ובאמינות כדי לעצור את האלימות בסוריה, והוסיף כי משעל פעל נמרצות כדי

שאסד יחתום על פרוטוקול משימת המשקיפים במדינה, ועל תחילת עבודתם בפועל. משעל אמר מצידו כי תנועת חמאס, והוא באופן אישי, עושים מאמצים גדולים כדי לפתור את המשבר בסוריה באמצעות מגעים פוליטיים, וכי המאמצים הללו עודם נמשכים.

 

באש"ף, עם זאת, תקפו את ניסיונותיו של משעל למצוא פתרון למצב בסוריה. "זו אינה זכותו לתווך לטובת כל משטר, בין אם מדובר בסוריה או במשטר אחר", הדגיש עבד רבו.

 

ועדת השרים של הליגה הערבית שעוסקת בנושא תתכנס מחר בקהיר ותשמע את הדו"ח הראשוני שערך ראש צוות המשקיפים שמסיירים במדינה. לדברי, עדנאן חדיר, ראש חדר המבצעים של צוות המשקיפים, בשבוע הבא יפעלו במדינה כ-150 משקיפים שידווחו ממחוזותיה השונים.

 

אל ערבי התייחס במסיבת העיתונאים למשימת המשקיפים וציין כי הם פועלים לעצירת האלימות, לנסיגת הכלים הצבאיים ולעצירת שפיכות הדמים. הוא הדגיש כי הם פועלים בסוריה בהיקף גדול יותר מהמתוכנן.

 

שבועיים לאחר מתקפת הטרור שגבתה את חייהם של עשרות בני אדם בדמשק, אירע אתמול פיגוע נוסף בבירה הסורית. רשתות הטלוויזיה במדינה דיווחה כי 25 בני אדם נהרגו ולמעלה מ-40 נפצעו בפיצוץ בשכונת מגורים במרכז העיר. על פי הדיווח, "טרוריסטים" הם האחראים לפיצוץ.

 

בתוך כך, דיווח העיתון "א-שרק אל אווסט", היוצא לאור בלונדון, כי  חמאס מתכוונת לפתוח משרדים בטוניסיה. הדיווח התבסס על הערכות גורמים פוליטיים ציבוריים ועל רקע ביקורו של ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, במדינה. בעבר

כבר דווח כי בכירי חמאס יעברו לקטאר לאחר שירדן ומצרים סירבו לקלוט את הזרוע הצבאית של הארגון.

 

ה"שמועות" בנושא, כפי שהוגדרו בעיתון, עסקו באפשרות מעבר התנועה המדינית של הארגון מדמשק לטוניסיה במקרה של הרעה נוספת של המצב ברחובות סוריה. דובר מפלגת תנועת "א-נהדה", עבדאללה א-זוארי, אמר כי "הקמת המשרדים לתנועת חמאס בטוניסיה היא עובדה מוגמרת, ודבר שהיה אמור לקרות כבר לפני כמה שנים".

 

Read this article in English

 

בהכנתהידיעה השתתף רועי קייס
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מפגין סורי בחומס
צילום: AFP
משעל. מתווך בסוריה
צילום: AFP
מומלצים